Gå til innhold

MIST 600W HJELP?


Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om mist 600w holder til en maskin med følgende specs.?.

 

6700ES

 

8800GTX

 

8 WD disker..2Stk raptor, 2Stk ide, 4Stk 250 sata..

 

2Gig ocz ram

 

2stk 12v pumper

 

Aquaero

 

5stk 120 vifter

 

CD/dvd brenner/e

 

Saken er at maskinen idag starter og går med denne psu`n, men jeg har enda ikke ville overklokka noe særlig.. Da denne psu`n nå går med vifta på full guff, og blir veldig varm..

 

Redd jeg skal skade noe pga for liten psu ved oc..

 

Samtidig så var det nevnt her en gang hva denne mist`n leverer på de forskjellige "utgangene", og jeg lurer på om jeg kanskje belaster den litt feil..

 

Hjelp og noen råd og vink tas imot med stor takk.. :thumbup:

 

Mvh

Tom egil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det store spørsmålet da er hva for psu?

Sånn jeg ser det må jeg opp på en psu til 2000kr++

Mulig det hadde vært bedre med 2 stk mist 600w?..

Siden jeg har 1, og en til koster ca 1000..

 

Har ett lian li 2000pcv ett eller annen :ermm: , og skulle kanskje klart å "trøkke" inn 2 stk psu..

Er dette å anbefalle.?. :hmm:

 

Mvh

Tom egil

Lenke til kommentar

Jeg vil også tro det er mer enn nok.

 

Uansett for å være sikker kan jo du kjøpe en Thermaltake ToughPower 850 watter. Den er billig (ca. 1300-1400, dvs. det samme som MIST 600w med kabler) og jeg kan selv si at den er god. Den har stabile spenninger (har ikke målt selv, men sett på forskjellige tester) massevis av strøm, 4 +12v rails og massevis av kabler :)

 

850watt er også veldig mye for pengene, og da har du en del å gå på også. Du har f.eks nok til å drive 2x8800GTX, så du kan oppgradere uten å tenke på ny PSU :)

 

Den PCen jeg driver på en TT 850w er: [email protected] Ghz, 2x 8800GTS overklokket, en DVD brenner, 3 disker, 12v pumpe og ca. 5-7 12cm vifter.

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg ofte det beste alternativet er to relativt rimelige strømforsyninger som gir mest "trøkk".. eller en ny pluss en litt gamlere/svakere.

 

Grei sak å få de til å virke sammen..

 

Det beste er om du har plass i kabinett er nok 2x MIST 500W (billigste versjon). Lite støy hadde det også blitt!

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Det store spørsmålet da er hva for psu?

Sånn jeg ser det må jeg opp på en psu til 2000kr++

Mulig det hadde vært bedre med 2 stk mist 600w?..

Siden jeg har 1, og en til koster ca 1000..

 

Har ett lian li 2000pcv ett eller annen  :ermm: , og skulle kanskje klart å "trøkke" inn 2 stk psu..

Er dette å anbefalle.?. :hmm:

 

Mvh

Tom egil

8213587[/snapback]

 

Jeg har samme PSU, 8800GTS, C2D [email protected], 2 GB Ram, 4Xraptor og 2X SCSI på egen kontroller. Det går helt fint. Temperaturene er helt OK, men jeg har en 250mm vifte i kabinettdøra som antagelig hjelper til en god del.

Lenke til kommentar

Trådstarter : Det er vel bare å starte med litt forsiktig overklokking så finner du helt sikkert raskt ut om den holder mål eller ei. Du har forøvrig en god del som skal drives i maskinen,og ikke vet jeg hvor mye du har tenkt til å overklokke CPU og GPU.

 

Mist er god kvalitet og leverer stabilt på railene men det er ikke dermed sagt at den klarer alt som den blir satt til å jobbe med.

 

Har selv kjørt Mist 600W på E6600 og 8800GTX,dette fungerte helt fint ved moderat overklokking. Men med CPU på nærmere 4GHz hvor volten måtte økes betraktelig,kunne jeg bare glemme å overklokke GTX'n noe særlig. Slik var det også den andre veien. Med GPU rimelig høyt klokket,nådde jeg ikke langt med CPU.

 

Byttet til kraftigere PSU og problemet var løst.

Lenke til kommentar

Hei, takker for alle innspill og forslag.

Det viser seg da at denne 600w misten ikke vil holde til mitt "bruk"...

 

Selv om jeg mulig har litt feil fordeling på railsene.. Eller utgangene som jeg sier..

 

Så da gjenstår det å velge mellom å.

 

A: kjøpe en mist 600w til og bruke 2stk.

Pris-995+87 for kabel til å koble disse sammen.

Resten av kablene som evt trengs har jeg..

 

B:http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=44346

 

C:http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=44895

Denne blir kanskje litt liten.?.

 

D:http://www.frozencpu.com/products/5503/psu-228/Koolance_1200W_Liquid_Cooled_Modular_Power_Supply_PSU-1200ATX-12S.html?tl=g11c26s87

 

Eller vente på at denne skal komme inn igjen, og dra på seg spanderbuksene.. :whistle:

 

Må også si at jeg har en liten forkjærlighet for ocz....

Utenom mist psu`n min er det div ocz produkter jeg har hatt, som jeg er mest fornøyd med.. Edit:utenom ASUS som er en klar favoritt.. :w00t:

 

Mvh

Tom egil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...