Gå til innhold

Ny CPU til min Socket 939


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ser på en DDR2 brikke og en DDR1 brikke ved siden av hverandre, ser du fort at den ene ikke passer oppi slot'en til den andre. Så nei, det går ikke ann.

 

http://www.intel.com/support/motherboards/...sb/img/ddr1.jpg

http://www.behardware.com/medias/photos_ne.../IMG0008026.jpg

 

edit: ok, forskjellen var ikke så stor som jeg hadde formening om, men etter litt studie ville du iallefall sett det :p

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Faen, jeg har jo bestilt DDR2 ram :(

8262617[/snapback]

 

Ja, men da er du jo på god vei til ett nytt Core 2 Duo system..

Se positivt på det.. :)

 

Seriøst:

Når du legger ut en slik tråd, og ikke klarer å fokusere på å *kjøpe en Opteron* er det greit at du får råd om å kjøpe helt nytt system. Bare sånn i ettertankens lys mener jeg..

Lenke til kommentar
Faen, jeg har jo bestilt DDR2 ram :(

8262617[/snapback]

 

Ja, men da er du jo på god vei til ett nytt Core 2 Duo system..

Se positivt på det.. :)

 

Seriøst:

Når du legger ut en slik tråd, og ikke klarer å fokusere på å *kjøpe en Opteron* er det greit at du får råd om å kjøpe helt nytt system. Bare sånn i ettertankens lys mener jeg..

8262945[/snapback]

 

Du er opphisset fordi jeg ikke har kjøpt meg Opteron? Hva vet du om det? Min optereon ligger på postkontoret og venter på meg, problemet var at jeg hadde tatt med 2 minnebrikker som jeg tydeligvis må sende i retur.

 

Seriøst.

Endret av aurstad
Lenke til kommentar

Hvis du må bestille nye brikker kan disse være et tips: Varenr. KHX3200K2/2G; Kingston HyperX 2048MB 400MHz DDR PC3200 Kit m/2stk CL2,5 (2,5-3-3-7-1). Valgte selv disse etter at jeg hadde lest på et-eller-annet nettsted at de klokket bra. Mine stabile klokk på disse er 245 mhz.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Faen, jeg har jo bestilt DDR2 ram :(

8262617[/snapback]

 

Ja, men da er du jo på god vei til ett nytt Core 2 Duo system..

Se positivt på det.. :)

 

Seriøst:

Når du legger ut en slik tråd, og ikke klarer å fokusere på å *kjøpe en Opteron* er det greit at du får råd om å kjøpe helt nytt system. Bare sånn i ettertankens lys mener jeg..

8262945[/snapback]

 

Du er opphisset fordi jeg ikke har kjøpt meg Opteron? Hva vet du om det? Min optereon ligger på postkontoret og venter på meg, problemet var at jeg hadde tatt med 2 minnebrikker som jeg tydeligvis må sende i retur.

 

Seriøst.

8264513[/snapback]

 

Er vel mer irritert/oppgitt egentlig.. ikke minst på tonen i tilsvarene til folk som vil gi deg råd. I beste mening.

 

Jeg skal være tankeleser og vite at du har bestilt en Opteron utifra post om at du har bestilt feil brikker? Du synes det?

:hmm:

 

Nuvel.

Nå har du ihvertfall brikker til du skal oppgradere neste gang.

Lenke til kommentar
Faen, jeg har jo bestilt DDR2 ram :(

8262617[/snapback]

 

Ja, men da er du jo på god vei til ett nytt Core 2 Duo system..

Se positivt på det.. :)

 

Seriøst:

Når du legger ut en slik tråd, og ikke klarer å fokusere på å *kjøpe en Opteron* er det greit at du får råd om å kjøpe helt nytt system. Bare sånn i ettertankens lys mener jeg..

8262945[/snapback]

 

Du er opphisset fordi jeg ikke har kjøpt meg Opteron? Hva vet du om det? Min optereon ligger på postkontoret og venter på meg, problemet var at jeg hadde tatt med 2 minnebrikker som jeg tydeligvis må sende i retur.

 

Seriøst.

8264513[/snapback]

 

Er vel mer irritert/oppgitt egentlig.. ikke minst på tonen i tilsvarene til folk som vil gi deg råd. I beste mening.

 

Jeg skal være tankeleser og vite at du har bestilt en Opteron utifra post om at du har bestilt feil brikker? Du synes det?

:hmm:

 

Nuvel.

Nå har du ihvertfall brikker til du skal oppgradere neste gang.

8264842[/snapback]

 

Jeg setter pris på rådene men det gir deg ingen grunn til å bli "fornærmet" av å tro at jeg kjøpte en Opteron eller ikke. Hva jeg gjør med pengene mine er opp til meg.

Skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i dette?

 

 

Simalarion:

 

Jeg gikk nok litt over budsjetteret ja, cpu kostet 2000 og 700 for rammen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg setter pris på rådene men det gir deg ingen grunn til å bli "fornærmet" av å tro at jeg kjøpte en Opteron eller ikke. Hva jeg gjør med pengene mine er opp til meg.

Skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i dette?

 

8268678[/snapback]

 

Jeg tror du bør ta og lese tråden fra start til slutt, gjerne spesifikt dine innlegg og evt. mine.

 

Jeg klarer ikke å følge dine antagelser om andres evt. sinnstilstand/humør. Det burde hvertfall ha svært liten interesse for en som ber om råd om oppgradering av ett S939-system.

Slik argumentasjon kan muligens forklare hvorfor du klarte å bestille DDR2-brikker til ett S939-system? :hmm:

For det er faktisk høyst irrelevant.

 

Jeg må bare gjenta at ditt innkjøp av en Opteron (modell? 170? 180?) er den mest fornuftige oppgraderingen du kan gjøre, nå som jeg(vi) har fått vite at du har gjort den investeringen. Som sagt, jeg er ingen tankeleser, men jeg *antok* at du hadde tenkt å vurdere ett slikt innjøp. Det gikk ikke umiddelbart fram av onliner'n:

Faen, jeg har jo bestilt DDR2 ram

 

Følg gjerne opp med testresultaer før/etter oppgradering av CPU slik som Simalarion ber om.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg setter pris på rådene men det gir deg ingen grunn til å bli "fornærmet" av å tro at jeg kjøpte en Opteron eller ikke. Hva jeg gjør med pengene mine er opp til meg.

Skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i dette?

 

8268678[/snapback]

 

Jeg tror du bør ta og lese tråden fra start til slutt, gjerne spesifikt dine innlegg og evt. mine.

 

Jeg klarer ikke å følge dine antagelser om andres evt. sinnstilstand/humør. Det burde hvertfall ha svært liten interesse for en som ber om råd om oppgradering av ett S939-system.

Slik argumentasjon kan muligens forklare hvorfor du klarte å bestille DDR2-brikker til ett S939-system? :hmm:

For det er faktisk høyst irrelevant.

 

Jeg må bare gjenta at ditt innkjøp av en Opteron (modell? 170? 180?) er den mest fornuftige oppgraderingen du kan gjøre, nå som jeg(vi) har fått vite at du har gjort den investeringen. Som sagt, jeg er ingen tankeleser, men jeg *antok* at du hadde tenkt å vurdere ett slikt innjøp. Det gikk ikke umiddelbart fram av onliner'n:

Faen, jeg har jo bestilt DDR2 ram

 

Følg gjerne opp med testresultaer før/etter oppgradering av CPU slik som Simalarion ber om.

:thumbup:

8270980[/snapback]

 

Beklager hvis min kommentar over feilkjøpet av ram forvirret deg eller andre. Det var ikke meningen. Stusset bare over at du ba meg fokusere, i en litt sirlig tone, på hva denne tråden handlet om, nemlig å vurdere en oppgradering til opteron - og du virket oppgitt over at jeg ikke ga uttrykk for at jeg hadde kjøpt CPU - noe jeg har gjort.

 

Feilbestillingen er dog raskt å rette opp, riktig ram er på vei - netshop er snedige slik.

 

 

Jeg skal ta en liten test ikveld før jeg oppgraderer til den nye cpu'en.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Beklager hvis min kommentar over feilkjøpet av ram forvirret deg eller andre. Det var ikke meningen. Stusset bare over at du ba meg fokusere, i en litt sirlig tone,  på hva denne tråden handlet om, nemlig å vurdere en oppgradering til opteron - og du virket oppgitt over at jeg ikke ga uttrykk for at jeg hadde kjøpt CPU - noe jeg har gjort.

 

Feilbestillingen er dog raskt å rette opp, riktig ram er på vei - netshop er snedige slik.

 

 

Jeg skal ta en liten test ikveld før jeg oppgraderer til den nye cpu'en.

8271767[/snapback]

 

Glem det.. jeg var sikkert bare sur og grinete etter en dårlig klokkeøkt.. :blush:

Jeg klarte å irritere meg over at jeg ikke oppfattet at du faktisk hadde kjøpt en Opty som jeg forøvrig går og lurer på om jeg skal "svi av" noen kroner for å "teste klokken" på en slik i ett av mine S939-systemer. (ja jeg "sliter").. :)

Men jeg begynner å få dårlig tid med tanke på anskaffelsen (og nå er jo E4300'er så billige.. og P965-hk på demosalg ditto).

:)

Jeg følger med her ihvertfall.. :thumbup:

 

PS.

Kul hjemmeside du har forresten :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Okei da er prosessoren på plass.

 

Lasta ned 3dMark 06 og kjørte en test før jeg satte inn prosessoren, da endte jeg på 4203 i score. Abit KN8 Sli, Amd athlon +3700, 1gb crucial 3200 DDR400 ram.

 

Etter oppgraderinga til Opteron 180 endte jeg på 5068 i 3dMark, da med cpu kjørende på 2765 mhz. Tror nok det skal være mulig å tyne ut mere av cpu'n, men der trenger jeg litt mere tid. Når minnet er på plass over helga så regner jeg med å se litt nærmere på det. Dog jeg er ingen overklokker og har lite peil på akkurat det, så jeg famler i blinde på det området :)

 

Aner ikke om resultatet er bra eller ikke, men jeg merket hvertfall forskjell med en gang.

 

Takk for kommentaren om hjemmesida :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Takker for oppfølging Aurstad. :thumbup:

Ser ut som en Opty dual er noe å vurdere ja (selv om jeg har en god X2 3800+ allerede).

En klokk på opp mot 2.8Ghz uten at du har gjort de helt store tiltakene med "tweaks" (HTT, VCore..etc) tyder på 3Ghz potensiale..

(Har lenge ønsket meg en AMD som klarer 3Ghz) :love:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

hmm blir det så høy ytelse økning da?, om resultatet du haddet var fra et klokket 3700 kort er det jo en god økning.

 

Som skrevet tidligere (tror jeg hehe) gikk jeg selv fra 3700 til 4200@2600 uten å merke det helt store på hverken tester eller i fps.

 

Men ser jo lovendet nokk ut i forhold til hva du har betalt, var veldig tvilendet til at oppgraderingen der kostet mer en det smakte.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...