Gå til innhold

Kjøp av Lenovo T60


jon_o

Anbefalte innlegg

Jeg har i lengre tid vurdert innkjøp av Lenovo T60. Den jeg i utgangspunktet hadde bestemt meg for var denne.

 

Nå viser det seg at jeg gjennom bransjeforbundet får spesialpris på enkelte modeller. Fra Lenovo har jeg nå fått tillbud på denne for kr. 12.750,- eks- mva.

 

Utover kraftigere prosessor og større harddisk, kan jeg ikke se at det er forskjeller mellom disse maskinene. Spørsmålet som da oppstår er: Er forskjellene verdt 1.700 kroner ekstra.

 

Og en annen ting: Om man ser bort fra tilbudet jeg har fått, skiller det kroner 7.000,- mellom de to maskinene hos Amentio. Hvordan er det mulig når det skiller så lite. :hrm:

 

Edit: legger inn en lenke til en annen forhandler av tilbudsmaskinen hvor det fremgår bedre hvordan den er utstyrt. lenke

Endret av jon_o
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går ikke helt fram av posten din, men jeg antar at du får kjøpt også den billigste momsfritt? I så fall er det nok ikke verdt å betale ekstra for den dyreste. Det er verdt å merke seg at T7200-prosessoren som sitter i den dyreste er ganske mye kraftigere enn T5600-prosessoren i den billigste, men om du kommer til å merke forskjellen i praksis avhenger mye av bruksområdet ditt, som du ikke sier noe om.

Lenke til kommentar

Vell, den brukes i all hovedsak til vanlige kontorapplikasjoner (dog mange åpen til samme tid). PÅ reiser brukes den også til litt spilling for å gjøre hotellivet lettere å overkomme.

 

Det som tiltaler meg med den dyrere versjonen er at den har 4MB L2 cache. Noe sier meg at den i så måte er mer fremtidsrettet. Men jeg kan jo selvfølgelig ta feil.

 

Og ja, jeg har fradrag for momsen uansett :)

Lenke til kommentar

da ville jeg nok gått for den billigste. Mange programmer åpne samtidig er mer avhengig av mengden ram enn prosessoren. T5600 er også mer enn rask nok til alle dagens spill (uansett vil skjermkortet være den begrensende faktor), så den billigste vil helt klart dekke dine behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...