Gå til innhold

Beste program for datarecovery.


Anbefalte innlegg

Vi fikk virus på den bærbare pc`en og etter opprydning fikk vi ikke startet maskinen.

 

Det kom melding om at "Hal.DLL" manglet. Fikk ikke startet opp i sikkermodus en gang. Ingenting virket.

 

Eneste utvei var reinnstallering av XP.

 

Problemet var at min kone hadde lagret to store mapper på skrivebordet, av alle steder. De er nå borte.

 

Kan noen hjelpe meg med noen gode recoveryprogrammer. Har prøvd "Getdataback", men det virket tungvint. Mulig jeg brukte det feil.

 

Hjelp vær så snill! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde GetDataBack for å gjenopprette noen filer, og det ser ut til å fungere bra. Eneste problem jeg har er at jeg ikke får kopiert dem tilbake siden jeg har prøve versjon. Jeg har ikke mulighet til å få kjøpt det, og finner heller ingen crack eller serial som fungerer.

 

Finnes det andre programmer som gjør samme nytta?

 

Fant etter mye leiting Nucleus Kernel for FAT & NTFS, og en serial som funka, så jeg fikk ihvertfall bildene mine tilbake. :D

Endret av exin89
Lenke til kommentar

Begynner å bli en stund nå siden sist jeg gjorde recovery, så jeg husker ikke helt detaljene. Men jeg husker jeg måtte bruke 2 eller 3 programmer for å få ting tilbake, fordi forskjellige recovery programmer har store forskjeller i sine styrker og svakheter.

Ett program var flott til å hente tilbake lydfiler men klarte ikke hente tilbake noen textfiler som funka feks.

Et annet program var fint til å hente tilbake bildene og filmene, men alle lydfilene ble bare gærne.

Jeg husker at ett av de 2-3 programmene het Fast File Recovery, de andre husker jeg ikke lenger...

 

Gjør et googlesøk på recovery, files, deleted og formated så finner du en bunch programmer du kan prøve. Det jeg fant ut var at 90% av de programmene som liksom skal duge til file recovery var enten så dårlige at de var helt ubrukelige, eller de bare skrøyt det på seg sett og slett og var overhodet ikke til å hente slettede filer med. Men det er verdt det å bruke 2-3 timer på å teste diverse recovery programmer for å hente tilbake masse personlige, tapte filer.

 

Btw: Det å hente tilbake filene i segselv tar fort et helt døgn avhengig av hvor stor harddisk du skal lete igjennom. Og når du hente tilbake filene må du huske å lagre dem på en separat partisjon, aldri samme partisjon som du henter fra.

Endret av Athene
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...