Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

VPN-installasjon ødela for nett


Anbefalte innlegg

Jeg installerte før helgen Cisco VPN Client 4.8.01.0300 for å koble meg til Universitet i Oslos nettverk hjemmefra. (se her for brukermanual / instillinger som jeg brukte : http://www.usit.uio.no/it/hjemmekontor/vpn/wincisco.html)

 

Etter installasjon, fungerer nettet kun når jeg bruker VPN-klienten, og dette gjelder tydeligvis over hele det lokale nettet; en bærbar PC jeg ikke har installert VPN på kommer nemlig heller ikke på nett nå. Med andre ord; hvis jeg ikke kjører VPN-klienten får jeg ikke kontakt med noe utenfor det lokale nettverket. Å pinge routeren går fint, men ut av nettet skjer ingenting.

 

Begge maskinene kjører Win XP, jeg har en SMC Networks-router og har UPC/GET/Chello som isp.

 

Hva har skjedd / hva kan ha gått galt / hva bør jeg gjøre?

 

Alle tips mottas med hjertelig takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi bruker samme klient til vpn, på alle hjemmekontor på jobben. Sitter med en slik klient på laptopen jeg jobber på nå. Bruker samme grunninnstillinger som deg, og har aldri vært borti samme problemstilling.

 

Det eneste jeg kan tenke meg, er at routeren din har hengt seg opp, som hagforce sier. Deet går evt. an å resette routeren dersom det ikke holder å restarte den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...