Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg visste ikke helt hvor jeg skulle skrive dette, så jeg bare skrev det her.

For en tid tilbake siden lastet jeg ned et program som skulle beskytte ip-en min fra tracking, og siden det øyeblikket jeg installerte det (PeerGuardian) har den trofast blokkert trackere med jevne mellomrom, inkludert et par universiteter i USA. Det som overasker meg er at; Den somtracker meg mest av alle, flere ganger i dagen fra mange ipadresser faktisk, er Norwegian Broadcasting Company, eller NRK på norsk... Er det noen som har en fornuftig forklaring på dette? Er sinnsykt nysgjerrig nå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
Først og fremst, hvordan fungerer programmet? Hvilke metoder bruker det på for å avgjøre at du blir "tracket"?

Kan bare være snakk om at programmet behandler informasjonen den samler feil.

8193938[/snapback]

den har ei liste over IPer og hvordan organisasjon de tilhører, og blokkerer de fra å "establish a connection" til pcen din

Lenke til kommentar

Er litt skeptisk til hele PeerGuardian-greia, gitt.

 

Har sett innkommende scans fra "Politiet Danmark" der flere ganger. Jeg putter mine penger på at det er bullshit programmet automatisk printer ut for å skape en falsk følelse av trygghet; "Oioi, stoppet det søk fra snuten? Herlig. Hvordan levde jeg uten dette?"

Lenke til kommentar
Er litt skeptisk til hele PeerGuardian-greia, gitt.

 

Har sett innkommende scans fra "Politiet Danmark" der flere ganger. Jeg putter mine penger på at det er bullshit programmet automatisk printer ut for å skape en falsk følelse av trygghet; "Oioi, stoppet det søk fra snuten? Herlig. Hvordan levde jeg uten dette?"

8195708[/snapback]

 

(Først. Dette er ikke trådstarter, det var for en venn av meg. Bare så det ikke skaper misforståelser)

 

Det kan godt være tilfelle, men kanskje tviler her... "Uuu, scary. NRK! Don't want them to know what im up to..."

Lenke til kommentar

Nå er jo det ørten forskjellige legitime grunner for diverse servere/ip'er å prøve å etablere en innkommende tilkobling til deg.. i nrks tilfelle vil jeg tippe webtv/radio, som sender statistikk tilbake til serveren.(hva så du på hos de, hvor lenge, etc - for popularitetsmålinger f.eks.(tviler sterkt på de faktisk lagrer nøyaktig hvem som så på hva også, da det er ubrukelig for statistikken sin del))

Endret av Neophus
Lenke til kommentar
Nå er jo det ørten forskjellige legitime grunner for diverse servere/ip'er å prøve å etablere en innkommende tilkobling til deg.. i nrks tilfelle vil jeg tippe webtv/radio, som sender statistikk tilbake til serveren.(hva så du på hos de, hvor lenge, etc - for popularitetsmålinger f.eks.(tviler sterkt på de faktisk lagrer nøyaktig hvem som så på hva også, da det er ubrukelig for statistikken sin del))

8200875[/snapback]

 

Men syns det er litt rart at han blir tracket hver dag, flere ganger om dagen :p

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg så mye som vært i nærheten av NRK-s hjemmesider på evigheter da, men det har vel kanskje fint lite å si... Jeg har forresten enda ikke blokkert politiet en eneste gang, med mindre de oppholder seg på en amerikansk høyskole da, så hvis du blir tracket av dem har du mest sannsynlig gjort noe du ike skulle ha gjort, eller vært på en side du ikke burde vært på :p

Lenke til kommentar
Nå er jo det ørten forskjellige legitime grunner for diverse servere/ip'er å prøve å etablere en innkommende tilkobling til deg.. i nrks tilfelle vil jeg tippe webtv/radio, som sender statistikk tilbake til serveren.(hva så du på hos de, hvor lenge, etc - for popularitetsmålinger f.eks.(tviler sterkt på de faktisk lagrer nøyaktig hvem som så på hva også, da det er ubrukelig for statistikken sin del))

8200875[/snapback]

 

Men syns det er litt rart at han blir tracket hver dag, flere ganger om dagen :p

8202665[/snapback]

Kan like godt bare være en dårlig cookie som ligger å forårsaker det. Jeg ser uansett ikke hvorfor i all verden nrk eller politiet for den saks skyld, skulle ha "tracket" en tilfeldig tilsynelatende harmløs ungdom på nettet for... eller kanskje de kommer på døra di når de ser du lastet ned britney spears på limewire! oh noes.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

ENeste programmet gjør er joi å blokke ip database som er bygga opp rundt ip? er fra firmaer etc som du ikke vil skal koble seg på . Men er ganske dumt om en vil se på stream fra nrk og den sperrer ip`en. Trenger ikke være kriminelt. Om programmet funker eller ikke bryr meg lite:D

Lenke til kommentar

Jeg tok et søk på wikipedia for å finne artikkel om peerguardian. Fant ut at pr. januar i år blokkerer peerguardian 30.5% av alle ip adresser på nettet. Det er litt drøyt spør du meg.

 

En liten tanke slo meg. Kjører du fildelingsprogram? Kanskje det er masse folk som sitter hos nrk og laster ned ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...