Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Grunner for at mennesker begynner å røyke?


Ola92

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen i klassen min røyker, men det er en del som har begynt å snuse. Mest pga «alle andre gjør det», gruppepress, etc. De føler seg vel kule, da. Er det ikke forresten «ut» å røyke?

8200462[/snapback]

Hvor gammel er du?

8220575[/snapback]

 

Se profilen min. Hva har det av betydning for denne diskusjonen uansett?

Lenke til kommentar
Helt ærlig, røyk ser utrolig kult ut...

8200222[/snapback]

Hehe, det gjør faktisk det, dessverre.

8200779[/snapback]

Gjør ikke det nei..

 

Hver gang jeg ser en røyke synes jeg synd på hans vegne. Og hinter litt med ekstrem hosting når jeg går forbi.

Lenke til kommentar

jeg har verken prøvd snus eller røyk, men er ganske så nysgjerrig! det som holder meg unna er sunn fornuft, det faktum at hver røyk tar 10 minutter fra livet ditt (5 mens man røyker og man dør 5 minutter tidligere) , at det er dyrt, at røykere er uønsket i mange tilfeller og at jeg må finansiere billappen hvis jeg røyker.

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Samma som med cola, for å ta et eksempel, driter i om det er dårlig eller ei, men hvorfor slutte ? Det er godt, det er billig i den forstand, men er usunt, og man blir feit osv, men det er da ikke nok, iallefall ikke for meg.

 

Så, hvorfor ikke ?

 

 

 

Hvilken cola er det du snakker om? :p

 

Hvis det er Coca Cola, så kan jeg ikke heeelt skjønne hva du maser om, du kan jo ikke sammenligne cola med røyk.

Cola smaker jo godt fra første gang man prøver det :p Og det er jo ikke så usundt, det slukker tørsten, ett behov som skapes naturlig og ikke av at du bruker ett produkt.

Endret av Best0
Lenke til kommentar
hver røyk tar 10 minutter fra livet ditt (5 mens man røyker og man dør 5 minutter tidligere) , at det er dyrt og at røykere er uønsket i mange tilfeller.

Det der tror jeg du skal ta med en stooor bøtte havsalt ;)

8221199[/snapback]

 

 

det sto hvertfall sånn i samfunnsfagboka, og tviler på at den juger :ermm:

Lenke til kommentar

hvordan jeg startet:

 

Jeg røykte hver gang når jeg var på fest. Siden jeg kun røykte når jeg var på fest så gjor det seg godt med en god rød3.

Men en søndag etter jeg fylte året så fekk jeg følelsen: "hadde våre godt med en røyk nå"

så bakfull jeg var så røykte jeg :p

Og da ble det til at jeg begynte fast.

Lenke til kommentar
Ungdommer begynner som regel å røyke pga press, være "kul" eller så er det mange som er nyskjerrige.

8199476[/snapback]

Jeg tror også det kan ha noe med at foreldrene forbyr det. Tenåringer er beryktet for å alltid gå mot sine foreldre, selv om det går utover helse og sjel.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...