Gå til innhold

Bilder av kortstokk+ EOS-400D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt av poenget er at bilde skal være poengløst og litt abstrakt, men allikevel konkret.

 

Har ett bilde til som blei ganske bra.

post-71425-1174350847_thumb.jpg

8192644[/snapback]

 

 

Dette så mye bedre ut enn kortstokken (som så mest ut som et "la oss teste det nye kameraets funksjoner!"-bilde)!

 

Hvor har du/kameraten din fått hatten fra? :innocent::whistle:

Lenke til kommentar
Litt av poenget er at bilde skal være poengløst og litt abstrakt, men allikevel konkret.

 

Har ett bilde til som blei ganske bra.

post-71425-1174350847_thumb.jpg

8192644[/snapback]

 

 

Dette så mye bedre ut enn kortstokken (som så mest ut som et "la oss teste det nye kameraets funksjoner!"-bilde)!

 

Hvor har du/kameraten din fått hatten fra? :innocent::whistle:

8195823[/snapback]

Har fått den fra HVU-

Lenke til kommentar

Alltid gøy å eksperimentere. :thumbup: (ikke ment som sarkasme)

 

Men dette er dessverre bare hverdagsobjekter i en setting/bakgrunn som heller ikke tilfører noe annerledes. Det er også for tydelig hva det er til å kunne kalles abstrakt.

 

Det blir kanskje litt mye kritikk på en gang her... men det poengløse er sjelden særlig givende eller engasjerende. Unntaket er der man forventer at det skulle være et poeng og blir stående og lure på hva som skjer, feks en eller annen absurd scene - eller abstrakt visuell form hvor det tar tid å se hva det er. Forbehold: hvis du vet nøyaktig hva du gjør her, er det jo innadvendt / ironisk metakunst - og du er misforstått av din samtid. :p

Lenke til kommentar
Dette var vel ikke bilder som passer i en bildekritikk nei...

Oh.. :dribble: Skal vi dra frem den diskusjonen igjen? :D

 

Noe jeg kunne gjort annerledes?
Belysningen gjør bildet flatt og kjedelig. det samme gjør faktisk "utsnittet"/komposisjonen, eller mangel på sådan.

Bakgrunnen er også med på å gjøre bildet relativt ubrukelig, til annet enn å vise hvordan en kortstokk ser ut på (kanten av) stuebordet ditt.

Motivet i seg selv er heller ikke behjelpelig da en kortstokk med gjentagende mønster, og ikke noe mer, vanskelig kan gjøres interessant.

 

Beklager - men gå og lek/eksperimenter mer med kameraet, så dukker det garantert opp bedre ting etter hvert.

 

Fly high - fly safe..!

Lenke til kommentar

Begge bildene har for min del "hull" nede til høyre...? altså komposisjonen dør liksom ut før bildekanten.

 

Eller så er det vel som folk har sagt i mer eller mindre pene ord, litt kjedelige bilder. Teknisk bra utført, i alle fall det med bereten, men ikke spesielt utfordrende innhold eller komposisjon. Kortstokken ville jeg ha forsøkt å plassere slik at bordplata kunne fortsette ut av bildet.

 

Poengløst klarte du fint ;) abstrakt er jeg veldig usikker på. det er jo ikke vanskelig å se hva motivet er...

 

Skaff deg ditt eget kamera så blir det nok fart på sakene :D

Lenke til kommentar
Teknisk bra utført, i alle fall det med bereten, men ikke spesielt utfordrende innhold eller komposisjon.

8227906[/snapback]

Kudos til grønn auto mao? :D (EXIF viser at det er tatt i full auto, så det er jo utelukkende kameraet som står for det tekniske...)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Teknisk bra utført, i alle fall det med bereten, men ikke spesielt utfordrende innhold eller komposisjon.

8227906[/snapback]

Kudos til grønn auto mao? :D (EXIF viser at det er tatt i full auto, så det er jo utelukkende kameraet som står for det tekniske...)

8229646[/snapback]

 

ehh, såpass. hvordan ser man exif data i browseren da? her er det tydeligvis noe jeg må lære meg :D

Lenke til kommentar
Begge bildene har for min del "hull" nede til høyre...? altså komposisjonen dør liksom ut før bildekanten.

 

Eller så er det vel som folk har sagt i mer eller mindre pene ord, litt kjedelige bilder. Teknisk bra utført, i alle fall det med bereten, men ikke spesielt utfordrende innhold eller komposisjon. Kortstokken ville jeg ha forsøkt å plassere slik at bordplata kunne fortsette ut av bildet.

 

Poengløst klarte du fint ;) abstrakt er jeg veldig usikker på. det er jo ikke vanskelig å se hva motivet er...

 

Skaff deg ditt eget kamera så blir det nok fart på sakene :D

8227906[/snapback]

Det med kortstokken var det meninga å ha det "hullet", da jeg selv syntes at bilde ikke blir så kjedelig da.

 

Var på tur i helga og tok en del bilder med 400D kameraet til kameraten min, og fikk en del ganske bra bilder. Jeg har ikke bildene her, og ikke kan få vist fram noe enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...