Gå til innhold

Mail fra Outlook Express til Windows Mail i Vista


Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Først må en ekspotere mailene fra outlook express til fil, så impotere de i windows mail.

8989086[/snapback]

 

Det heter eksportere og importere. Forøvrig tror jeg du har rett, hvis da ikke Windows Mail har mulighet til å importere direkte fra OE filformater, har ikke sjekket da jeg selv bruker Office Outlook.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Først må en ekspotere mailene fra outlook express til fil, så impotere de i windows mail.

8989086[/snapback]

 

Det heter eksportere og importere. Forøvrig tror jeg du har rett, hvis da ikke Windows Mail har mulighet til å importere direkte fra OE filformater, har ikke sjekket da jeg selv bruker Office Outlook.

8991744[/snapback]

 

 

 

sitter og funderer på det samme selv..

 

har prøvd å exporere til exel format.. fikk lastet inn alle mailene.

men vedleggene ble ikke med..

 

=/

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

fant noe på en anen side: http://www.win-xp.no/modules.php?name=Sect...rticle&artid=55

 

Denne type importering kan være forvirrende, og full av frustrerende øyeblikk. Det finnes en eksportfunksjon i Outlook Express, og en importfunksjon i Windows mail, men ikke alle har fått det forventede resultat noen ganger.

Denne metoden antar en ren installasjon av Vista.

Dette er heller ikke den eneste metoden for å migrere mail fra Outlook Express til Windows mail, men denne metoden er antatt sikker.

 

1. I Windows XP, åpne Windows Explorer og bla deg frem til : C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Identities\[din identitet]\Microsoft\Outlook Express

2. Høyreklikk på “Outlook Express” mappen og velg “Kopier”. NB! IKKE velg klipp ut her, siden du kanskje må gjøre dette flere ganger hvis noe gjøres feil.

3. Lim inn denne mappen en annen plass som ikke overskrives (Enten brenn det ut, legg den på en diskett eller på en annen partisjon).

4. Etter du har tatt backup av denne mappen kan du nå installere Vista.

5. Etter at installasjonen av Vista er fullført, sett opp Windows Mail med dine kontospesifikasjoner

6. Etter du har konfigurert Windows mail slik du vil ha det, så gå til Fil  importer  meldinger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei

Er det noen som vet hvordan man kan overføre mail fra Outlook Express i Windows XP til Windows Mail i Windows Vista ?

8188203[/snapback]

 

Jeg gjorde det hele veldig enkelt: Først laget jeg en mappe på en annen harddisk (som ikke skulle formatteres) som jeg kalte "Kopi mail". I denne laget jeg flere mapper med samme navn som de mappene jeg ville ha e-post fra, dvs. "Innboks", "Sendte elementer" osv. Deretter merket jeg alle mailene i en og en av mappene i O express og kopierte de til de nye mappene. Etter innstallasjon av Vista var fremgangsmåten omvendt, nemlig å merke mailene i de nye mappene på den andre harddisken og kopiere de til de tilsvarende mappene i Windows Mail... og vips var all e-post tilbake. Adresser glemte jeg å kopiere over, men regner med at dette er like enkelt hvis man er oppmerksom på det før formatering. Åpne adresseboken og merk alle kontakter, kopier til en mappe på en annen harddisk, De vises da som visittkort som kan kopieres tilbake til adresseboken i Windows mail.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...