Gå til innhold

Får erstatningskjerm, har jeg noen rettigheter?


sveggi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det mulig å få en link / type navn til skjermen du leverte inn? Evt kanskje den du fikk tilbud om først i bytte?

 

Uansett en interessant sak å følge med på. Burde kanskje vært flytta til webshop erfaringer?

8190382[/snapback]

 

8190691[/snapback]

 

leverte inn denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302834

 

får tilbud om denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320328

 

Har selv sort data, tastatur og mus, og prøver å kjøre litt "stil" da :p

Har bla skjermen på vegg og har sorte bilder ved siden av den

 

syns ikke saken de tilbyr meg er en designperle, men har vell bedre specs utenom at den mangler DVI dsom jeg kjører

 

EDIT: ser nå at skjermen de tilbyr meg ikke koster rundt 2000 som komplett fyren sa på mail men 1400

Endret av sveggi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Når ingen av skjermene de tilbyr har DVI (for alt vi vet kan det jo tom. hende at PC-en din kun har DVI-utganger?) eller samme farge som det gamle produktet ditt, vil det i mine øyne tale sterkt for at de ikke vil omlevere, som følgelig gir deg hevingsrett. Du bør kreve at Komplett utleverer en skjerm du kan bli fornøyd med, alternativt ville jeg hevet kjøpet.

 

For øvrig gikk det smertefritt den gangen jeg hadde problemer med en Komplett-kjøpt Samsung; InfoCare leverte en ny og bedre skjerm meget raskt. :)

Lenke til kommentar

Har handlet en neve sånne på jobben, riktignok 19", og med DVI, og det er helt greie skjermer. Utviklerne glor på de skjermene 8 timer om dagen ute å klage. Det jeg synes du bør få, er en skjerm med DVI. Koster tross alt litt penger, og bildet er litt bedre. Synes rammen rundt skjermen er litt stor, men det går greit.

 

Ellers banker jo denne skjermen den du leverte rått, når det gjelder tekniske data.

Lenke til kommentar
Er det mulig å få en link / type navn til skjermen du leverte inn? Evt kanskje den du fikk tilbud om først i bytte?

 

Uansett en interessant sak å følge med på. Burde kanskje vært flytta til webshop erfaringer?

8190382[/snapback]

 

8190691[/snapback]

 

leverte inn denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302834

 

får tilbud om denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320328

 

 

Å kreve DVI er ikke noe problem. Du har krav på en vare som tilsvarer den gamle, og DVI er absolutt et godt argument.

 

Du kan gjerne forklare dem at du ønsker et annet utseende, og spørre om en annen modell.

 

MEN å heve kjøpet har du null rett til, og hvis du krever det, så fremstår du som en opportunist som vil ha tilbake pengene for en vare som har sunket mye i verdi. Du kan bare glemme det, og dermed burde du heller ikke bruke energi på å skaffe deg dårlig fremtoning hos butikken ved å fortsette å kreve det. Ta en prat med dem og si at utseende og DVI er viktig for deg så kan det godt hende at de gir deg noen alternativer.

Lenke til kommentar

Har ikke giddet å lest hele tråden. Men mener du kan kreve kjøpet hevet hvis de ikke kan reparere den defekte skjermen din...

 

Edit: kom ihertfall en kar fra forbrukerkjøpsrådet på skolen min. Han mente i alle fall det. Han mener til og med du har rett til 9% rente eller noe fra du stiller kravet...

Endret av Tobbi
Lenke til kommentar

mye blandete svar her, vet ikke helt hva jeg skal tro lenger.

 

det var en jeg jobbet med som sa jeg kunne heve kjøpet om varen var defekt, så jeg har jo påstått dette hardnakket til komplett. vil heller ikke være helt idiot mot de itilfellet jeg har feil, haha. men jeg har mest lyst på pengene igjen da jeg har et bruktkjøp på gang som jeg har meget lyst på

Endret av sveggi
Lenke til kommentar
mye blandete svar her, vet ikke helt hva jeg skal tro lenger.

 

det var en jeg jobbet med som sa jeg kunne heve kjøpet om varen var defekt, så jeg har jo påstått dette hardnakket til komplett. vil heller ikke være helt idiot mot de itilfellet jeg har feil, haha. men jeg har mest lyst på pengene igjen da jeg har et bruktkjøp på gang som jeg har meget lyst på

8192472[/snapback]

 

Dette er en vanlig garantisak, og da har du IKKE rett på å heve kjøpet. Glem det først som sist. Selger har alltid rett på å reparere eller omlevere varen. Det er bare når selger ikke klarer dette at du har rett til å heve kjøpet.

Lenke til kommentar
Jeg fikk tilbud om en mye bedre skjerm å takket ja til den!

8213030[/snapback]

 

Det var jo flott. Men når man starter en slik tråd er det litt viktig at man også sier ifra når saken har løst seg på en god måte. Synest du burde vore like ivrig på slike oppdateringer som du var når du ikkje var fornøgd :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg fikk tilbud om en mye bedre skjerm å takket ja til den!

8213030[/snapback]

 

Det var jo flott. Men når man starter en slik tråd er det litt viktig at man også sier ifra når saken har løst seg på en god måte. Synest du burde vore like ivrig på slike oppdateringer som du var når du ikkje var fornøgd :thumbdown:

8213137[/snapback]

Hadde akkuratt sjekket mailen å skrev det her såfort jeg selv visste noe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...