Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista, HDD, VGA problem...


Anbefalte innlegg

Har satt sammen en PC som jeg har fått litt problemer med.

Hvis jeg belaster maskinene for mye så får jeg Kernel_Data_Inpage_Error med stoppmelding 0X0000007A.

 

Har I/O feil 0xC0000185

0xC0000185, or STATUS_IO_DEVICE_ERROR: improper termination or defective cabling of SCSI-based devices, or two devices attempting to use the same IRQ.

 

Dette er en SATA disk.

Har byttet kabel og inngang på hovedkortet uten hell.

 

I tillegg fikk jeg en artig feil i dag ved at alt på skjermen ble forvrengt etter oppstart (fra hvilemodus)

Desverre fikk jeg ikke tatt bilde av det, men det så ut som et dårlig bilde av piccasso...

 

Har sjekket ram og cpu uten å finne feil. Disse er forsøkt på en annen maskin med samme oppsett.

Merker også at HDD lager litt mye lyder til å være helt ny...

 

Er litt usikker på hva jeg skal gjøre nå. Et eller annet er defekt og må byttes, men jeg er ikke sikker på hva.

Holder en knapp på harddisken, men er litt usikker på hva jeg skal bruke av argument overfor PSData for å få byttet den...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt memtest og en rekke test av hdd uten å finne feil. Det er det som er så forbanna merkelig.

 

I går frøs hele systemet så jeg måtte slå av maskinen manuelt. Da var problemet at jeg koblet til et usb minne...

 

Har også fått opp feilmelding om at skjermdriver har sluttet å fungere...

 

Har oppdatert alt, uten at det hjelper...

 

Har også problem med å få tatt opplevelsesindeksering fordi den hele tiden mener det er ny hardware på maskinen. Når jeg sjekker i enhetsbehandling så ligger det ikke noe der...

 

Kan det kanskje være hovedkortet som er feilen??

Det er litt mer omfattende å teste ut det...

Holder også en liten knapp på harddisken ettersom den bråker mer enn det som er normalt for en ny harddisk. (høres ut som en eldgammel disk som leter etter data)

Lenke til kommentar

Har hatt følgende krøll nå.

Tok bilde med mobiltelefonen, litt dårlig kvalitet...

 

DSC00067.JPG

 

DSC00069.JPG

 

 

Begynner å lure litt nå...

Kan det være skjermkortet som fucker opp eller er det hovedkortet?

 

For å bli kvitt problemet må jeg ut logge ut bruker og logge inn igjen.

Hender at skjermsparer fucker opp også.

 

Har oppdatert drivere, også til de beta driverne som ligger ute. Samme problem.

Lenke til kommentar

Da har jeg undersøkt alt...

 

Har 2 nesten identiske maskiner med samme skjermkort, hovedkort, nesten identisk prosessor og samme type ram. Byttet alle delene fra den dårlige maskinen over til den som funket, med unntak av hovedkort.

Byttet så om på alle delene, inklusive prosessor og ram uten at noe ble bedre.

 

Har derfor konkludert med at feilen MÅ ligge i harddisken.

 

Har kjørt ørten tester av den uten å finne noe feil, men et eller annet må det være med den. Får ta kontakt med PSData...

Lenke til kommentar
Har du prøvd å slå av command queuing?

8198393[/snapback]

 

Noen ide om hvor jeg gjør det i Vista?

 

Merkelig at jeg ikke har samme problem med en annen maskin som har samme oppsett med unntak av litt kraftigere prosessor (3800+/4200+), en gig ekstra ram og 400 gb disk istedenfor 250 gb...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...