Gå til innhold

Ventelo, noen som vet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leverer helt greie tjenester, men kundeservice/fakturering er fra helvete. Dette gjelder i hvert fall bedriftstdelen. Selskapet jeg jobber i har slitt med Ventelo lenge. De har sagt opp avtalen for lenge siden, men selskapet fortsetter å fakturere for nummer og tjenester som ikke lenger er i bruk. Og kundeservicen er bare til å le av, de klarer ikke engang å sende korrekte fakturakopier :nei: Som privatperson skal jeg holde meg laaangt unna ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var såpass dum da jeg byttet ISP for en måneds tid siden at jeg valgte Ventelo Bluecom.

 

Utrolig treg kundeservice, klarer ikke holde hva de lover på hastighet og ikke minst det faktum at de klarte å fakturere meg for 2 stk modem på fakturaen. Ganske festlig siden selger lovte meg 1 stk. modem gratis. (Har forøvrig bare mottatt ett...)

 

Så nå sitter jeg på en ca 4 Mbit linje når jeg kunne ha fått 26 Mbit fra UPC...

Lenke til kommentar

Driver å sliter med Ventelo selv.

Bestilte ADSL2+ 20mbit "Best Effort" og IP-telefon i oktober. Linja var oppe rimelig greit den 6. november (langt fra 20mbit linje men...), men sliter fortsatt med IP-telefonen.

 

Skulle få portert mitt gamle nummer over sammen med IP-telefonen. Dette fikk de ikke fikset før etter 3 mnd og uendelige mange telefoner til de (med mobilen). Noe som har resultert i at jeg har blitt fakturert fra Tele2 for ISDN linja mi i tillegg. Resetter adapteret og modemet daglig for at det skal virke. Er no skikkelig dritt når jeg er avhengig av telefonen i jobb og må sitte i mobil stort sett hele dagen fordi IP-telefonen plutselig detter ut.

 

I tillegg så har de klart å fakturere meg t.o.m. mai måned når jeg iflg. avtalen skulle få en månedlig avregning på dette, og supporten er litt "sjappas". Kan ringe de en dag og de finner ikke no feil. Så kan du ringe dagen etter å få snakke med en annen som finner en feil og skal "prøve" å rette det. Hvorpå du etter noen dager får en mail om at det ikke er no feil på linja likevel. ?!?

 

Så mitt råd til alle dere som er på utkikk etter ISP og evt. IP-telefoni. Styr unna Ventelo! :thumbdown:

 

Liten PS til slutt: Fikk tak i en på salgsavdelingen deres som skal ha honnør for å prøve å hjelpe ihvertfall. Kjempe hygglig fyr. :) Han har ihvertfall klart å skaffe meg først 1 mnd. gratis internett og nå nylig 4mnd. gratis IP telefon, men det hjelper lite når telefonutgiftene mine til de overstiger det det hadde kostet meg å betale for det. For ikke å snakke om all irritasjonen dette har medført.

 

 

To be continued.......

Endret av Confuser
Lenke til kommentar
Noen med erf. fra ventelo her? tenker på breib. og ip-tlf.

8176336[/snapback]

 

 

Hold deg langt unna Ventelo.

Har hatt de i ett år nå, med masse problemer, utrolig dårlig kundeservice - var nede i 2 uker før de innså at det var et problem inne hos dem,

 

Akkurat i dag fått stengevarsel fordi jeg ikke har betalt faktura... Denne faktura er 135,- en avgift for at jeg ikke har fast telefon - Noe jeg har !! De skulle ordne opp i det, men nå kom stengevarselet samt ny regning for "ikke fast tlf abb" samt regning for juni måned - I MARS !!

Lenke til kommentar
Noen med erf. fra ventelo her? tenker på breib. og ip-tlf.

8176336[/snapback]

Hold deg langt unna Ventelo.

Har hatt de som isp litt over et år nå. På 12mnd har de klart å sende meg feil regning hver eneste gang. Selv nå som jeg ikke er kunde hos dem sender de fortsatt regning. Kundeservice er under enhver kritikk. La meg si det sånn at du trenger en stooooor porsjon tålmodighet når du ringer dit. Når du endelig kommer igjennom etter noen timer så kan de som regel ikke hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Skal ikke kommentere informasjon over, men dersom du har et fakturaproblem skal ikke ventetiden være spesielt lang nå :) VG Nett hadde nettopp en undersøkelse, og ventetiden var i snitt rett over to minutter ..

8295176[/snapback]

 

 

Har du en link til dette?

 

Vil bare oppfordre til å holde seg langt unna ventelo. Verre rotet bedrift skal du lete lenge etter. Kunden står IKKE i fokus i den bedriften.

Lenke til kommentar

Jeg har erfaring med både bredbånd og ip-telefon fra Ventelo. Var i krig med dem fordi de sendte meg faktura for 6 måneder i slengen, og de hadde også lagt på noen avgifter ifm etableringen som bar "gratis". Det kalte bare avgiftene noe annet :-( I tillegg hadde de ikke fått med seg firmarabatter etc.

 

Tjenesten de leverer er helt grei. Har hatt noen problemer med at systemet ikke deler ut ip-adresse. På ip-telefoni så hender det litt ofte at når jeg ringer ut så blir det bare dødt og i andre enden hører de intet. Samt at folk som ringer tror vi ikke er hjemme, men telefonen har aldri ringt.

 

Savner automatisk telefonhjelp utenfor åpningstid (og forsåvidt i også.) Den gangen GET het UPC (og jeg bodde et annet sted), så hadde de en mulighet for å taste postnummer og så fikk du beskjed om noe var galt. Da sparte de seg for mange ekstra telefoner, og jeg fikk raskt svar!

 

Det er (var i januar) laaaang svartid på epost. Da snakker vi ca en uke i snitt. (hadde en lengre dialog). :( Hvis spørsmålet er så vanskelig at de trenger så lang tid - gi beskjed - så man vet at noen jobber med saken !

 

Det toppet seg litt for en tid tilbake da jeg fant ut at jeg ikke gadd å ha 4 Mbit, men mente jeg klarte meg med 2. De skulle da ha 500! spenn for å nedgradere. Etter litt krangling der også så skulle de gjøre det gratis, dersom jeg bandt meg for 12 nye måneder. :no: (oppgradering er selvsagt gratis) Hvordan forsvarer man å ta 500 spenn for en jobb som tar sekunder? En hundring kunne jeg kanskje ha godtatt - kanskje. Men 500??

 

Så mitt klarer råd er - om du ike har spesielle grunner til å velgen Ventelo - styr unna.

 

Har dem gjennom jobben på mobil også, det fungerer utmerket - usikker på om det er problemer med faktura der - det ser jeg ikke noe til :-) Det jeg savner der er en webportal der man har ulike selvbetjeningsmuligheter (f.eks sende sms)

 

Så nå ber jeg til cyber-guden om at Bredbåndsfabrikken skal forbarme seg over bortettslaget mitt :-)

 

Thomas ;)

Endret av Thomas2005
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ventelo/Bluecom er bare et satans kaos. Hold oversikt over dokumentasjonen for all del. Ønsker deg lykke til, og ønsker firmaet evig pinsel og helvete. :yes:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

WEEEEEE!!

Brukerklagenemda fikk fart i sakene.

Fikk det plutselig som jeg ville nå gitt, men hadde vært så utrolig mye lettere dersom Ventelo bare hadde gått med på det med en gang. Så hadde jeg sluppet all irritasjonen og tidsbruken. Nå gjenstår det bare å se om Ventelo klarer å få fikset IP-telefon min. De har jo bare forsøkt i snart et halvt å nå så.....

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ventelo/Bluecom er bare et satans kaos. Hold oversikt over dokumentasjonen for all del. Ønsker deg lykke til, og ønsker firmaet evig pinsel og helvete. :yes:

8328417[/snapback]

Privatkunde eller bedrift?

8370125[/snapback]

 

Privatkunde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...