Gå til innhold

Asus A8N-SLI Premium nettverksfeil!


pedervl

Anbefalte innlegg

Mitt HK: Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket

939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16

 

Her er mitt problem. Nettverkstilkoblingen min detter ut regelmessig (ofte med 20-30 minutts mellomrom). Jeg får en beskjed: "En nettverkskabel har blitt koblet fra.", og jeg merker at jeg detter ut av applikasjoner som Ventrilo (voip), Counter-Strike (online FPS) og om jeg prøver å entre en side kommer noe slikt som "Kunne ikke koble til server" i Firefox. Som sagt: Beskjeden om at en nettverkskabel har blitt koblet fra kommer opp. Etter 1 sekund forsvinner den igjen, så går det ca. 5 sekunder også kommer den opp igjen, men forsvinner også denne gangen raskt. Altså spretter beskjeden opp to ganger etter hverandre, før jeg får tilbake nettverket (LAN+internett). Utrolig irriterende, spesielt når jeg snakker med folk på Ventrilo eller spiller online-spill.

 

Min teori: Har prøvd begge de to nettverkskontrollerene på hovedkortet, dvs. nForce 1000MB/100MB/10MB-kort og Marvell 1000MB/100MB/10MB-kort. Det samme skjer på begge to. Altså er det logisk at feilen er på hovedkortet et sted. En annen feilkilde kan kanskje være ruteren, men ingen av de andre på nettverket merker dette (de bruker dog trådløst). Tviler på at det er kabelen da dette skjer delvis periodisk.

 

Noen som har noen innskudd her? Kan sende inn kortet på garantien hos komplett, men da blir jeg "dataløs" sikkert ganske lenge. Noen som vet andre som har hatt det samme problemet eller vet hvordan å fikse?

 

/pedervl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også dette kortet og har hatt en del problemer med nettverksportene på det, har du deaktivert/avinstallert Nvidia Firewall? problemet ligger nok i kortet, tror ikke du trenger å sende det inn til komplett for det er nok software basert, husker ikke helt hva jeg gjorde for at dette skulle virke her hos meg, men lurer på om ikke jeg oppdaterte driverne, ikke hos Asus men hos Marvell sine nettsider.

 

ta å søk litt i Google, mener å ha lest om flere som har problemer med dette.

Lenke til kommentar

Har samma kortet selv.

 

Den innebygde firewallen til nVidia er kun for nVidia sitt onboard NIC.

Marvell brikken er en egen nettverks kontroller.

 

Synes i utgangspunktet det er merkelig at du har problem med begge to.

 

Det kan være switch porten du er tilkoblet som er død?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...