Gå til innhold

SSX Blur, hvem skal ha det? og hvordan er det?


Sund

Anbefalte innlegg

Førsteinntrykk:

Litt skuffet. Alle banene har jeg spilt før. Uber-triksa er litt vrange å dra av i "kampens hete" (altså når alt går sabla kjapt). Det ser og ut som om hele spillet har et slags filter for å gjøre det hele glattere. Omtrent som N64 hadde på sine spill. Selv synes jeg bare det blir ufokusert og mindre skarpt. Kontrollene er ikke SÅ kule heller. Prøver man å bytte til full analog-kontroll, føles det som et lite steg bakover å gå tilbake til nunchuken.

 

Men heida, fortsatt et morsomt spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, ubertrickene er temmelig vrange i starten. Kluet er at du ikke skal tegne triksene som om du hadde en peker på skjermen (slik du har i menyene), du må holde Wiimoten helt bent og bevege den i mønsteret på skjermen. Altså bevege hele kontrollen i lufta, ikke bare peke. Håper dette var til hjelp (eller i det minste forståelig). :p

 

Tutorialen er ikke mye til hjelp forresten. I pausemenyen kan du velge ubertricks, og så velge hvert enkelt ubertrick du vil øve på. Der øver du kun på selve bevegelsen, uten å måtte ta hensyn til hopp og slikt. Når du får dem til der, vil jeg anbefale deg å øve videre i en half-pipe, der har du mye bedre tid på deg enn i tutorialen.

Lenke til kommentar
Nei, ubertrickene er temmelig vrange i starten. Kluet er at du ikke skal tegne triksene som om du hadde en peker på skjermen (slik du har i menyene), du må holde Wiimoten helt bent og bevege den i mønsteret på skjermen. Altså bevege hele kontrollen i lufta, ikke bare peke. Håper dette var til hjelp (eller i det minste forståelig). :p

 

Tutorialen er ikke mye til hjelp forresten. I pausemenyen kan du velge ubertricks, og så velge hvert enkelt ubertrick du vil øve på. Der øver du kun på selve bevegelsen, uten å måtte ta hensyn til hopp og slikt. Når du får dem til der, vil jeg anbefale deg å øve videre i en half-pipe, der har du mye bedre tid på deg enn i tutorialen.

8176341[/snapback]

 

Virket ikke som at de som anmeldte spillet skjønte det, men takk for tipset i alle fall :D

Lenke til kommentar

Ferske inntrykk:

Dette spillet gjør meg frustrert. SVÆRT frustrert. Ikke bare på grunn av den idiotiske måten uber-tricks er implentert (heisann, for å få en middels grei poengsum forventes det at du tegner ulike symboler med umenneskelig presisjon på skjermen imens du er i lufta...), men fordi spillet har et par mega-brølere jeg ikke har sett maken til siden 1995. Nå nylig klarte jeg omsider - etter mye arbeid - å klare en ny turnering. Som belønning fikk jeg fire nye egenskaps-poeng som kan gjøre fyren min raskere og så videre. Ved en feil trykket jeg på A-knappen istedet for +-knappen. Dette førte til at jeg ble "ferdig" med å plassere poengene mine hvor jeg ville ha dem, og jeg ble ført tilbake til fjellet igjen, uten å få benyttet poengene mine. Problemet er at jeg nå har mistet disse poengene mine, for godt. Det er rett og slett umulig for meg å gå inn i en meny og benytte meg av dem, slik man skulle tro man kunne i dagens spill. Over en times spilling rett i dass, grunnet late spilldesignere.

I spillet får man ofte nye brett eller ski man kan bruke. Alle disse har ulike egenskaper. Ett brett gjør deg kanskje raskere, mens ett annet lar deg ta triks mye hurtigere. Hver gang du låser opp ett nytt brett får du muligheten til å bruke det med en gang, eller å la vær. Alt er vel så langt. Problemet oppstår først neste gang du vil bytte brett. Du kan lete deg igjennom menyene så mye du vil, men det er faktisk dønn umulig å finne valgmuligheten. Nei, for å bytte brett må du lagre spillet, avslutte, gå tilbake til hovedmenyen, velge karriere-modusen, velge hvilken person du vil spille som, og deretter velge hvilket brett eller par med ski du vil bruke. Tungvindt? Ca det ja.

For å låse opp slike brett, må man ta ulike "challenges" som man finner på forskjellige bakker på fjellet. Det finnes INGEN oversikt i spillet over hvor de er. Det er omtrent en på hver bakk, så de er ikke SÅ vanskelige å finne. Det tar dog et godt minutt eller fem å renne ned til dem. Er du så uheldig å renne forbi dem, må du starte på toppen av bakken. Er du skikkelig uheldig (som jeg har vært flere ganger så langt) bruker du flere minutter på å komme deg frem til et slikt "oppdrag" bare for å oppdage at du allerede har tatt det, og fått brettet du kan få der. Spillet gir deg nemlig null informasjon om hvor de er, hva de er, eller om du har tatt dem. Videre finnes det heller ingen lister over rekordene man setter i spillet. Svært idiotisk, da dette er akkurat den type spill hvor folk faktisk bryr seg om rekordene sine. Håpløst.

 

Spillet er fortsatt grei underholdning da, men om du - i likhet med meg - har spilt treern en del, er det egentlig temmelig lite å hente her. Treern hadde bedre grafikk (på grunn av det idiotiske smoothing-filteret det brukes her), bedre musikk (her får man kun tecno-muzak fra JxL), mer dybde (treern har vel omtrent dobbelt så mange kvadratmeter å boltre seg på) og bedre kontroller (det er kanskje morsommere å spillet med Wii-kontrollene, men det gir mindre presisjon og det er mye vanskeligere å dra av særlig belønnende triks). Dessuten koster treern sikkert ikke mer enn hundreogfemti kroner hos din lokale EBGames.

Lenke til kommentar
Du kan kun velge å begynne på toppen av hver bane, eventuelt i slutten om banen har en half-pipe-del. På peak 1 er det vel seks baner (rett meg om hukommelsen er uenig med fakta) totalt, og man kan velge å begynne på starten av hver av dem.

8190146[/snapback]

 

Snodig at de skal gjøre det vanskeligere, jeg bare elsket ssx3 så mye at jeg tenkte at jeg måtte få meg det her og men jeg er litt usikker nå. Kanskje SSX on tour til 100kr holder istedenfor...

Lenke til kommentar
Nei? Vi kan starte på toppen og kjøre ned en av de fem seks banene, men når man kommer til slutten av banen, er det slutt. Jeg har iallefall ikke sett sammenhengende baner.

8200290[/snapback]

Man kan i alle fall kjøre fra peak 2 til peak 1. De fleste banene er avsluttede grener, men det virker som at man skal kunne kjøre alle hovedbanene på rad.

 

Uansett... Oppdaterte inntrykk:

 

Begynner å lære meg det litt mer, og det blir mye gøyere. Tar ubertricks ganske ofte. Fet musikk.

Lenke til kommentar
Nei? Vi kan starte på toppen og kjøre ned en av de fem seks banene, men når man kommer til slutten av banen, er det slutt. Jeg har iallefall ikke sett sammenhengende baner.

8200290[/snapback]

Man kan i alle fall kjøre fra peak 2 til peak 1. De fleste banene er avsluttede grener, men det virker som at man skal kunne kjøre alle hovedbanene på rad.

8200419[/snapback]

Altså. Det kule på SSX3 var å starte på toppen av peak 3 og kjøre helt ned til bunnen av peak 1 i én sammenhengende sesjon. Det tok nærmere en halvtime og var helt uten loadingskjermer. Ble ganske skuffet når det ikke var samme mulighet i SSX On Tour, og syns det er et stort poeng i min vurdering om jeg skal skaffe SSX Blur...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...