Gå til innhold

Tips til CS n00b?


Anbefalte innlegg

Skift server? ;p

 

Etter min erfaring, så er 98% av alle tyskere enten drittunger eller agressive jævler/mentalt utfordra folk. Prøv å hold deg unna tyske servere.. grøss.

Noen andre som har opplevd noe lignende?

 

Og ja, noen servere har mic-misbrukende shitkids, men det er bare noen få. (Mest på surf/zombie maps)

Dessuten er alle de som gjør det 9-12 år og har meget lyse stemmer... Er bare gøy å "mobbe" dem ut av serveren hvis/når de blir for nærgående :wee:

 

Jeg aner ikke hvor mange duster jeg har muta... Sikkert over hundre.

I fremtiden, så husk;

Escape > Player List > Mute Ingame Voice ;)

Har spart meg for sååå mye elendighet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skift server? ;p

 

Etter min erfaring, så er 98% av alle tyskere enten drittunger eller agressive jævler/mentalt utfordra folk. Prøv å hold deg unna tyske servere.. grøss.

Noen andre som har opplevd noe lignende?

 

Og ja, noen servere har mic-misbrukende shitkids, men det er bare noen få. (Mest på surf/zombie maps)

Dessuten er alle de som gjør det 9-12 år og har meget lyse stemmer... Er bare gøy å "mobbe" dem ut av serveren hvis/når de blir for nærgående :wee:

 

Jeg aner ikke hvor mange duster jeg har muta... Sikkert over hundre.

I fremtiden, så husk;

Escape > Player List > Mute Ingame Voice ;)

Har spart meg for sååå mye elendighet

8160198[/snapback]

Tusen millioner hjertlig takk for muting tipset :thumbup:

Lenke til kommentar
1. Vær terrorist.

2. Skaff deg AWP(sniper som dreper med 1 skudd), Deagle og kevlar+helmet

3. Finn deg et stygt hjørne hvor ingen kan komme bakfra og camp der med bomben.

8141155[/snapback]

 

Hvis du sier dette for og rett og slett være morsom, er det bare lavmål. Men hvis det derimot var det beste du hadde å komme med, så får det heller godtas.

Endret av Leptox
Lenke til kommentar
er du hel fersk: spill mot boter noen timer så du lærer deg litt om hvordan sikte osv, så kan du spille litt public, helst på norske servere :)  :)  lærer mye av og spille mot folk som er bedre enn deg. ligger du nederst på stats lista, ikke gi opp... :whistle:

8164301[/snapback]

Hvorfor norske? :ermm:

Endret av leinaddd
Lenke til kommentar
1. Vær terrorist.

2. Skaff deg AWP(sniper som dreper med 1 skudd), Deagle og kevlar+helmet

3. Finn deg et stygt hjørne hvor ingen kan komme bakfra og camp der med bomben.

8141155[/snapback]

 

Hvis du sier dette for og rett og slett være morsom, er det bare lavmål. Men hvis det derimot var det beste du hadde å komme med, så får det heller godtas.

8161913[/snapback]

Vil påstå at Nameks tips er bedre enn de som sier at han MÅ bli god med de og de våpnene, slik at han er pwnpwn når han går eco. Om han begynner å tenke "jeg må" tar han sikkert fort nok liv av interessen for CS. CS må først og fremst være gøy.

Lenke til kommentar

Jeg har selv ikke spilt noe BF, men etter hva jeg hører er visst sikting helt forskjelling fra CS. En venn av meg som var svært god i BF sliter veldig med å gjøre det OK i CS.

 

Jeg synes det viktigste er å lære seg rekylen på våpnene (primært ak/m4).

Gå til en vegg, stå noen meter ifra, og skyt forskjellige "typer" skudd (enkeltskudd, flerskudd, to skudd, fem skudd osv) for å se hvordan treffpunktene er. Så går du lenger ifra og gjør det samme, så får du en idè om hvor vanskelig det blir å treffe noen når du "sprayer" (skyter flere skudd).

 

Så synes jeg faktisk du kan spille mot et par bots på egen hånd, for å se hvordan siktingen din fungerer i praksis, og hvor vanskelig det er å treffe noen når du beveger deg (selv om man kan klare dette til en viss grad med litt trening).

 

Så er det på tide å gå public. Det fine med det er at det ofte er mange "noobs" der, så du har noen brødre :) . Finn en server UTEN AWP, fordi det er sykt irriterende å bli skutt hele tiden av folk som er gode med dette våpenet når man ikke er god selv. Tar motivasjonen bort.

 

En server jeg spilte mye på da jeg begynte, var NBK. Her får man $10000 når man skriver "!cash", så man alltid har penger til å kjøpe våpen. Dette er fint fordi: Du kan da spille på likt grunnlag som alle de andre, og det synes jeg er utrolig viktig i begynnelsen. Det er ikke noe poeng i å løpe rundt på serveren som den dårligste og i tillegg bare ha pistolen fordi du sjelden har penger til noe annet. På NBK er nivået heller ikke så høyt. Videre foretrekker jeg public servere med betting, da kan skjevhetene gjevnes litt ut ved at det tapende laget fortsatt kan få penger.

En fin norsk server er KON (Kings of Norway). (De nekter riktig nok å endre serverens navn fra "King`s of Norway" selv om jeg gjentatte ganger har påpekt at det er en forferdelig skrivefeil, men det får være en annen sak) Her er nivået helt OK, noen gode og de fleste middels til sub-middels gode. Catch-gamer er håpløst å spille på i begynnelsen.

 

Hvis du har tålmodighet til å holde ut opplæringsperioden, er det veldig tilfredsstillende å se navnet komme oppover rankingen, og se kdr på hver enkelt session øke fra 0,2 til 1 og så videre oppover.

 

Litt OT:

Og ikke bli en AWP-mann, vær så snill. Er så lei av alle som sier "åh, jeg er så ufattelig god med AWP". Hvor vanskelig er det egentlig når du kan drepe med ett skudd uansett omtrent? Er ikke mye creds å drepe en kar med ett skudd i left arm.

 

:thumbup: Hvis du er så jævlig skilled og får HS hele tiden, hvorfor kan du ikke bruke scout? :thumbup:

 

Lykke til!

 

Edit: Nå rekker jeg ikke forelesning i dag pga denne posten, så du bør være takknemlig! :cool:

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar
Jeg har selv ikke spilt noe BF, men etter hva jeg hører er visst sikting helt forskjelling fra CS. En venn av meg som var svært god i BF sliter veldig med å gjøre det OK i CS.

 

Jeg synes det viktigste er å lære seg rekylen på våpnene (primært ak/m4).

Gå til en vegg, stå noen meter ifra, og skyt forskjellige "typer" skudd (enkeltskudd, flerskudd, to skudd, fem skudd osv) for å se hvordan treffpunktene er. Så går du lenger ifra og gjør det samme, så får du en idè om hvor vanskelig det blir å treffe noen når du "sprayer" (skyter flere skudd).

 

Så synes jeg faktisk du kan spille mot et par bots på egen hånd, for å se hvordan siktingen din fungerer i praksis, og hvor vanskelig det er å treffe noen når du beveger deg (selv om man kan klare dette til en viss grad med litt trening).

 

Så er det på tide å gå public. Det fine med det er at det ofte er mange "noobs" der, så du har noen brødre  :) . Finn en server UTEN AWP, fordi det er sykt irriterende å bli skutt hele tiden av folk som er gode med dette våpenet når man ikke er god selv. Tar motivasjonen bort.

 

En server jeg spilte mye på da jeg begynte, var NBK. Her får man $10000 når man skriver "!cash", så man alltid har penger til å kjøpe våpen. Dette er fint fordi: Du kan da spille på likt grunnlag som alle de andre, og det synes jeg er utrolig viktig i begynnelsen. Det er ikke noe poeng i å løpe rundt på serveren som den dårligste og i tillegg bare ha pistolen fordi du sjelden har penger til noe annet. På NBK er nivået heller ikke så høyt. Videre foretrekker jeg public servere med betting, da kan skjevhetene gjevnes litt ut ved at det tapende laget fortsatt kan få penger.

En fin norsk server er KON (Kings of Norway). (De nekter riktig nok å endre serverens navn fra "King`s of Norway" selv om jeg gjentatte ganger har påpekt at det er en forferdelig skrivefeil, men det får være en annen sak) Her er nivået helt OK, noen gode og de fleste middels til sub-middels gode. Catch-gamer er håpløst å spille på i begynnelsen.

 

Hvis du har tålmodighet til å holde ut opplæringsperioden, er det veldig tilfredsstillende å se navnet komme oppover rankingen, og se kdr på hver enkelt session øke fra 0,2 til 1 og så videre oppover.

 

Litt OT:

Og ikke bli en AWP-mann, vær så snill. Er så lei av alle som sier "åh, jeg er så ufattelig god med AWP". Hvor vanskelig er det egentlig når du kan drepe med ett skudd uansett omtrent? Er ikke mye creds å drepe en kar med ett skudd i left arm.

 

:thumbup: Hvis du er så jævlig skilled og får HS hele tiden, hvorfor kan du ikke bruke scout?  :thumbup:

 

Lykke til!

 

Edit: Nå rekker jeg ikke forelesning i dag pga denne posten, så du bør være takknemlig!  :cool:

8165652[/snapback]

Beklager at du misset forelesningen(men den kan ikke da ha vært så intressant :p)

Jeg skal prøve den serveren du foreslå, bare jeg slipper tysk eller franske shitkids er jeg glad :) Faktisk så er det å spille litt CS ved siden av BF2 en finfin måte å forbedre aimen i BF2, det blir litt uvant den første runden i BF2, men når du for roet ned siktet så blir det bra. Spilte mot esports.no|Vera i går: gl1n 31k/7d, Vera 16k/7 :whistle:

Lenke til kommentar

En annen ting du kanskje kan dra fordel av er å bytte om litt på tastene, jeg har ihvertfall hatt stor suksess med det (mener nå jeg).

 

I og med at jeg ikke bruker AWP så ofte, har jeg pistol på høyre mustast. Slik kan jeg bytte raskt dersom det trengs. Videre har jeg granater på E-tasten, og da blir defuseknappen X eller noe sånt. Zoom med sniper osv har jeg på ALT. Du kan jo prøve deg frem og se hva som passer deg. Og huske på å enable fast weapon switch i options -> control options -> advanced , så bytter du våpen "raskere"

Lenke til kommentar
En annen ting du kanskje kan dra fordel av er å bytte om litt på tastene, jeg har ihvertfall hatt stor suksess med det (mener nå jeg).

 

I og med at jeg ikke bruker AWP så ofte, har jeg pistol på høyre mustast. Slik kan jeg bytte raskt dersom det trengs. Videre har jeg granater på E-tasten, og da blir defuseknappen X eller noe sånt. Zoom med sniper osv har jeg på ALT. Du kan jo prøve deg frem og se hva som passer deg. Og huske på å enable fast weapon switch i options -> control options  -> advanced , så bytter du våpen "raskere"

8165908[/snapback]

Takk igjen demeyfint, ses på serveren, kanskje i kveld rundt 18.00 :hmm:

Lenke til kommentar
Hei :) Jeg har aldrig spillt CS, men jeg får det i posten til onsdag 14.03.07.

Da lurer jeg på: har DU noen gode råd til en rookie som meg (alt er velkommen) :D

8136419[/snapback]

 

 

Vel. Ikke camp og slike ting blir sagt tusenvis av ganger, men noe som er det "VERSTE" jeg vet er folk med mange tegn i navnet. Gjør meg og sikkert de fleste som skjønner ren fornuft flau. "H3lLsLaY3r" og lignende. :no:

 

Men men lykke til

Lenke til kommentar
Vel. Ikke camp og slike ting blir sagt tusenvis av ganger, men noe som er det "VERSTE" jeg vet er folk med mange tegn i navnet. Gjør meg og sikkert de fleste som skjønner ren fornuft flau. "H3lLsLaY3r" og lignende.  :no:

 

Men men lykke til

8167874[/snapback]

 

dedust20175ux8.th.jpg

 

Se på terrorist-laget :!:

 

Dumme jpeg.. Dårlig kvalitet men men. Du ser navnene :no:

 

EDIT: Woops, feil link. Fiksa nå.

Endret av Elyzium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...