Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Starter, slukner, fortsetter, piper slukner (Løst)


Anbefalte innlegg

Dette skjedde etter at jeg dro ut alle ledninger og flyttet datan for ha lan.

Når jeg skulle skru den på begynte alle vifter og lys og funke i ca 1 sec. Så slukner den noen sekunder, blir helt svart før den fortsetter. Kommer et stykke, så piper den og skrur seg av.

Høres ut som det er et langt pip og 2 korte.

PSU er på 500w, hovedkortet er ABIT med 939 sokkel. Har AMD 3000 64 prosessor.

Dette skjedde etter at jeg flyttet den, aldri skjedd før. Sjekket om alt satt fast. Prøvde og starte den med bare strøm koblet til. Hjalp ikke noe det heller.

Men det virket som at den ville starte når jeg bare lot den stå en stund med strømmen koblet til uten og prøve og koble den til. Når den funker er det ikke noe som tyder på at noe er feil i windows. All rammen er der, 3d kort osv.

 

Noen som har peiling på hva det kan være?

 

Edit: Etter og ha hørt litt etter virker det som om det er 1 langt pip, og 4, eller 5 korte.

Når jeg skrev denne posten hadde jeg ikke hørt så nøye etter og hadde ikke lyst til og framkalle problemet igjen når datan funka.

 

Strømforsyningen som var gåen

Endret av Error Lars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Hvis du tar en titt på hovedkortet så vil du se noen steder at det sitter 3 små pigger opp fra kortet. På to av dem sitter det en liten ting som leder strømmen mellom dem to, Hvis den tas av eller bryttes plass i mere en 5 sek så skjer det som har skjedd med din.. Tviler at den har byttet plass men ta en titt på alle småpigger du kan finne på hovedkortet og se så alle delene sitter der.. (Piggene sitter på forskjellige steder på forskjellige kort) Under flytting så kan du ha mistet den! du kan så skaffe en ny en å du skal være oppe å går! (Strømledern er ikke mere en 5 mm bredde / Høyde

Lenke til kommentar

Har nå sjekket hver eneste av de små jumperne. Alle var der og alle sto på riktig plass.

Datan funket fint en stund og så skjedde det samme igjen. Jeg prøvde flere ting, resetta Biosen, koble ut strømmen, osv. Ingenting funka. Men når den fikk stå en stund uten at jeg gjorde noe med den funka den.

Lenke til kommentar
Har nå sjekket hver eneste av de små jumperne. Alle var der og alle sto på riktig plass.

Datan funket fint en stund og så skjedde det samme igjen. Jeg prøvde flere ting, resetta Biosen, koble ut strømmen, osv. Ingenting funka. Men når den fikk stå en stund uten at jeg gjorde noe med den funka den.

8162941[/snapback]

 

 

Løsne på skjermkort og ram brikkene dine og se til at dem sitter godt i sporene sine...som regel er det det som har løsnet...sjekk også kablene dine...

 

Prøv dette først..

 

 

Gega

Lenke til kommentar

Et langt pip og to korte.. Dette er pipekoden til det hovedkortet du har, og den kjappeste løsningen er å søke etter nøyaktig det på google.

 

F. eks <Hovedkort> pipekoder> Det du får som "hit" da er hva alle pipekodene betyr.

 

Prøv det, så slipper du unødvendig feilsøking

Lenke til kommentar

nøyaktig hvilkent hk har du? om ditt ABIT hk har/er AMI, Phoenix and Award BIOS

følger det disse pipe kodene

 

http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html

 

Om du leser lengere ned, vises det at et langt og to korte pip tyder til

Video adapter failure Bad video adapter

 

Det ville kanskje være lurt å søke med din hk informasjon, i tilfelle dette ikke skulle stemme overens med ditt hk

Lenke til kommentar

Uff, dette blir bare værre. Den funket helt fint på torsdagen, men når jeg skulle skru den på neste dag begynte den og pipe konstant. Men den fortsatte og starte opp, alt var normalt i windows, men pipingen ville ikke stoppe.

Så jeg sjekket alle mulige kontakter, tok ut og byttet plass til rambrikkene

Men den piper like herlig. Nummerne på hovedkortet som viser hva den gjør driver og bytter mellom mange koder i løpet av noen sekunder, så er den rolig noen sekunder og så bytter den. Har aldri sett det før og jeg har kabinettet åpent mot meg.

 

Angående det første problemet. Det dukker alltid opp hvis jeg drar ut strømledningen, eller skrur av strømmen på PSU'en. Når jeg får den til og funke kan jeg restarte den, skru av og på og sette i hvilemodus uten at noe skjer.

Når det dukker opp må jeg bare la den stå i 20-30 min, da funker den.

Så jeg syns det er rart at noe skulle vært løst. Da burde det ikke funke og la den stå i ro i 20 min. Tok en rask kikk på PSU'en som er gjennomsiktig, den så helt normal ut.

 

Hovedkortet kalles Abit AV8 og har award bios.

 

"Video adapter failure Bad video adapter"

Hadde det vært mulig og fått en oversetting/forklaring, den er litt gresk for meg ;)

Lenke til kommentar
Attmed batteriet på HK er det 3 pinner med ein "jumper" står CMOS der på dei fleste HK. flytt "jumperen ein pinne til side.. vent noen sekund, sett den tilbake, start pcen

8186199[/snapback]

Ikke for og være sur, men hadde du lest tråden hadde du sett at jeg har gjort dette, både ved og ta ut batteriet og flytte jumpern

Lenke til kommentar

Etter at datan ikke ville starte i det hele tatt en stund, fikk jeg høre litt nærmere på lyden. Det høres mer ut som det er et kort pip og 3-4 korte. Men det er vanskelig og høre siden de er så raske. Kan hende det er opptil 5 korte pip.

Prøvd og starte den med bare en ram, brikke. starte den uten grafikkkort. Ingen forskjell

 

Men jeg fikk startet den nå, og den konstante pipelyden kom fra Abit EQ programmet. Det er visst et eller annet feil med voltagen på alle delene. Den øverste delen av raden skifter mellom blått og rødt. Kan det være PSU'en som er gåen?

De som viser rødt og piper har ingen lower eller upper limit, mulig det er grunnen :hmm:

 

Virker som om den konstante pipingen er løst, får håpe det første problemet er det og.

Begynner og bli litt desperat nå, under 2 uker til TG :cry:

Og labtopen min duger såvidt til CS. Så litt hjelp hadde vært fint. :thumbup:

 

.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...