Gå til innhold

Volum i hår!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har krøller og kan nevne noen av tipsene mine for å få flatest mulig hår, så kan du gjøre det motsatte:

Jeg bruker beskjedne mengder shampoo. Om jeg dropper shampoo en dag er håret mye finere, men dette gjør man naturligvis ikke flere dager på rad. I ditt tilfelle vil det si at du ikke må være sparsom på shampooen.

Prøv å klare deg uten balsam, jeg har flere venner som bruker balsam for å redusere volumet.

Du har vel såpass langt hår at det er uaktuelt, men jeg pleier ofte å gre håret stramt bakover og så ta på meg hodetelefoner så det holder seg der for å redusere volumet. Du kan jo prøve å ikke gre/børste det for mye etter at du har tørket det? Altså la det tørke med litt volum i.

Prøvd med/uten hårtørrer?

Prøvd med hårspray og så riste litt volum i håret manuelt rett etterpå (eller før)?

Lenke til kommentar
oh realy? om jeg fester en desibel måler i luggen, og måler volumet der, er vel det volum i håret? :p

8132346[/snapback]

Håret ditt har et visst volum uansett, men lydstyrke har lite med den saken å gjøre ;) Trådstarter er ute etter å få "større hår" om du forstår det bedre, så kan vi la lydstyrkesaken ligge.
Lenke til kommentar

Bruk en shampo som frisøren anbefaler deg.

 

Følgende regler gjelder for shamponering:

1. Vask håret to ganger

2. Bruk kun en teskje shampo hver gang

 

Grunnen til at man bør vaske håret to ganger er fordi det er bedre å bruke små mengder shampo om gangen, og første gangen man vasker håret så skummer det ikke. Andre gangen skummer det mer, og du får da fordelt shampoen mye bedre ut over håret, og alt håret blir dermed rent.

 

Hvis du bruker balsam, så bruk moderate mengde her også. Har du problemer med å få det jevnt utover, dra en kam igjennom håret for å fordele balsamen. Balsamen skal IKKE i hodebunnen.

 

Tørk håret håndkletørt før du føner det. Bøy deg fremover med hodet og føn alt håret slik. Alternativt bør du bruke en rundbørste og dra håret ut fra hodet når du føner. Avslutt med å definere håret med paste hvis du har behov for det. Om du ønsker kan du ha i hårskum for bedre hold FØR du føner håret.

Lenke til kommentar

Tupering er hemmeligheten, helt oppe ved hårrøttene. Det blir ikke så synlig som man skulle tro.

 

Hvis du bruker stylingprodukter, så kan det lønne seg å bruke renseshampo en gang i uken. Det finnes mange sånne, men den beste jeg har prøvd er faktisk den grønne Herbal Essences. Renseshampoen fjerner produktrester som ellers kan gjøre håret tungt og flatt.

Endret av Snirfle
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

bruk asos dust it powder eller noe. Du får kjøpt det hos frisøren. Det er mye bedre enn hårspray og skader MYE mindre også. Koster rundt 200 kr, tror jeg. det er Pulver som man påfører i hodebunnen, så rister man og styler litt på håret, og vips, så har du fått volum. selv tuperer jeg håret bare i hodebunnen littegrann, så sprayer jeg med ellnett :)

Endret av raggis93
Lenke til kommentar
bruk asos dust it powder eller noe. Du får kjøpt det hos frisøren. Det er mye bedre enn hårspray og skader MYE mindre også. Koster rundt 200 kr, tror jeg. det er Pulver som man påfører i hodebunnen, så rister man og styler litt på håret, og vips, så har du fått volum. selv tuperer jeg håret bare i hodebunnen littegrann, så sprayer jeg med ellnett :)

Skader kanskje håret mindre, men det er ikke bra for hodebunnen. Flassa som faen da jeg fikk det i håret hos frisøren engang. Ekkelt var det å ha oppi der og, sammensmelta drit. Ikke noe for meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...