Gå til innhold

Luftgevær og luftpistol-tråden!


Anbefalte innlegg

Er det mulig å feste kikkertsikte på en Gamo Delta? Har ikke særlig peiling... :blush:

 

Blir kanskje et rart spørsmål, men hvilke luftpistoler er av samme "type" som det geværet? Med tanke på lite rekyl og "knekking" for å lade + komprimere luft osv.

 

Ser at Gamo Delta er et break-barrel (er det med fjær?) luftgevær, burde jeg gå etter break-barrel luftpistoler eller PCP? Skal bare ha en helt enkel luftpistol for moro skyld. Er som sagt relativt grønn på dette området.. :dontgetit:

 

Sorry hvis jeg maser mye... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å feste kikkertsikte på en Gamo Delta? Har ikke særlig peiling... :blush:

 

Blir kanskje et rart spørsmål, men hvilke luftpistoler er av samme "type" som det geværet? Med tanke på lite rekyl og "knekking" for å lade + komprimere luft osv.

 

Ser at Gamo Delta er et break-barrel (er det med fjær?) luftgevær, burde jeg gå etter break-barrel luftpistoler eller PCP? Skal bare ha en helt enkel luftpistol for moro skyld. Er som sagt relativt grønn på dette området.. :dontgetit:

 

Sorry hvis jeg maser mye...  :p

8688772[/snapback]

Det går sikkert ann, men et annet spørsmål er om det er nødvendig. Gamo Delta skyter ikke så fryktelig langt, så det spørs om det er vits med et kikkert sikte.

Hvis du skal allikevel ha et kikkertsikte, så må du passe på at det er laget for luftgevær eller tåler luftgevær, ellers vil et vanlig kikkert sikte bli ødelagt. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg prøver nok en gang å blåse litt liv i denne tråden :wee:

 

Er Gamo P-800 noe å satse på? Den var ganske mye billigere her enn i andre nettbutikker. Skal bare brukes en gang i blant til bl. a. blinkskyting. (PS: du må bla til pistolen sjøl :tease: )

 

Et annet spørsmål, ammoen til Gamo Viper Express må jo være svindyr, noen som vet ca. stykkpris?

 

Er Gamo Shadow 640 noe å satse på, eller er det bare å kjøre på med et Gamo Shadow 1000? Fant 640'n til 1299 kr og 1000'n til 1899 kr. Finnes det norske nettbutikker som selger en av disse med kikkertsikte montert?

 

På forhånd takk for svar :thumbs:

 

EDIT: Kutta ut klikkinga :p

Endret av -hakon-
Lenke til kommentar

Det var virkelig mye rart her, anbefaler alle en tur til luftskytter.net :)

 

Noen klare feil som bør rettes opp i...

 

Pr i dag er luftvåpen av alle kaliber tillatt i Norge uten lisens, dette som følge av et rundskriv til landets politistasjoner.

 

Dette er bekreftet i Mai i år av Odda politi våpenavd, Hordaland politikammer og mitt lokale kontor.

 

Fikk dette skriftlig før bestilling av et pcp luftgevær i kaliber 25 fra England.

 

I Norge er jakt med luftvåpen ulovlig men i store deler av Europa er det lovlig og vanlig, due og kaninjakt er vanlig i UK for eksempel.

 

I USA ble en 1000kg bøffel felt med luftgevær type DAQ http://www.quackenbushairguns.com/

Flere reiser til Sør Afrika for å jakte storvilt med luftgevær.

 

3 vanlige typer gevær og pistoler.

1. Fjær som spennes ved å knekke løp, evt side eller underspenner.

2. CO2, bruker patroner med co2 gass evt. bulk fill(fylle co2 på flaske)

3. PCP, trykkluft, rundt 200 bar.

 

Gamo bruker svært lette kuler når de oppgir fart på sine gevær og jeg mistenker hatsan for det samme, høy fart kombinert med lette kuler gir SVÆRT liten presisjon.

 

Jeg har selv hatt gamo og hatsan og er ikke imponert, jeg vil heller ha et i 5.5 som gir rundt 260-280 meter i sekundet med 16gr kuler, mitt fx kan treffe en 50 øring på 50 meter, cola bokser blir i grunn enkelt..

http://www.fxairguns.com/

 

Var også et spørsmål om co2 pistol.

rodan.no har crosman 2240 til en billig penge, min gir 150ms med 16gr kuler i 5.5. Er enkeltskudds men enkel og modifisere for fart og presisjon og et hav av deler og tilleggsutstyr å få fra USA.

 

Mer info er på luftskytter.net som sagt..

Lenke til kommentar

Skal si du fikk ryddet opp i tråden :)

 

VingeFaan: BSA selges blant annet hos XXL. Mener det er noe mer vanskelig å få tak i Weihrauch gevær. Hehe, kan ikke akkurat si jeg er så "proff". Men luftvåpen er gøy. Skal sies at noen av brukerne på luftskytter.net er ganske gode på luftvåpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...