Gå til innhold

Luftgevær og luftpistol-tråden!


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

jeg lurte på om noen kunne dele erfaringer/info om Hatsan Modell 125?

 

som f.eks

-spredning etter 30 meter

-lyder/ulyder

-hvor god/ond den er å holde/skyte med

 

 

jeg vurderer sterkt å kjøpe denne til lek og moro.

 

 

 

har skutt mange kråker og måker med min umarex beretta men synes det er på tide å skaffe et luftgevær :p

Lenke til kommentar

Jeg har ett Hatsan mod. 125 luftgevær og er OVERGLAD i det! :love:

Det har en utgangshastighet på 400 m/s! :dribble: , det dreper ALT det kommer over. Drepte en gang en stormåse på 70 meters avstand og den døde momentant :-D...Jeg har nightvision-kikkertsikte til ca 2700 kr. Kjøpte det på E-bay. Luftgeværet er SINNSYKT kraftig og treffsikkert både med og uten nightvision-kikkertsiktet!..Men d RÅESTE man KAN gjøre er å ligge og snipe på fuglene på natta, når det er bekke mørkt. Siden nightvisionen er grønn og lyser dermed opp fuglene. Skal få meg titaniumfjær og lyddemper til geværet snart :D..da blir det et lite klikk når jeg skyter og får akkurat 500 m/s!..kjøpr hatsan mod. 125 og vær værdens gladeste menneske!! :omg:

post-129076-1178461500_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvor vanskelig, og hva trenger jeg for å montere et lite kikkertsikte på en luftpistol. Tenkte på en Gamo p-23, eller evt en walther p99 (i luftpistolformat, selvfølgelig) når jeg fyller atten nå til sommern.

 

Kikkersikte vil jeg ha for harryfaktoren, men det kommer jo litt an på hvor langt en co2-pistol skyter? Skal, eh, leke at jeg skyter skadedyr på avstander fra 10 til kanskje maks 30 meter. Vet ikke om jeg orker gevær, da de er litt klumpete å drasse med seg på tur osv (om det da ikke går an å demontere og montere dem kjapt?).

Lenke til kommentar

Hei.

Dere vet at det er et eget luftvåpenforum i norge?

 

www.luftskytter.net

 

Åja det finnes luftvåpen med magasin som drivers av co2 eller trykkluft.

 

det finnes luftvåpen fra 4,5mm til 12,7mm(cal50)

 

Og alle luftvåpen kalibre er lisensfrie i en liten periode til.

 

FX er an prdusent av luftvåpen med magasin.

 

Ps. hatsan 124 med 400mps er bare tull. det kalre muligens 350mps med en murmal luftgeværkule men uansett då skyter man både kraftigere og lenger med et 5,5mm luftgevær som bare skyter 290mps.

 

men alt dette kan dere lese om på det norske luftvåpenforumet.

 

 

www.luftskytter.net

Lenke til kommentar
Jeg har ett Hatsan mod. 125 luftgevær og er OVERGLAD i det!  :love:

Det har en utgangshastighet på 400 m/s! :dribble: , det dreper ALT det kommer over. Drepte en gang en stormåse på 70 meters avstand og den døde momentant :-D...Jeg har nightvision-kikkertsikte til ca 2700 kr. Kjøpte det på E-bay. Luftgeværet er SINNSYKT kraftig og treffsikkert både med og uten nightvision-kikkertsiktet!..Men d RÅESTE man KAN gjøre er å ligge og snipe på fuglene på natta, når det er bekke mørkt. Siden nightvisionen er grønn og lyser dermed opp fuglene. Skal få meg titaniumfjær og lyddemper til geværet snart :D..da blir det et lite klikk når jeg skyter og får akkurat 500 m/s!..kjøpr hatsan mod. 125 og vær værdens gladeste menneske!! :omg:

8549024[/snapback]

 

What the...! :blink:

Lenke til kommentar
Jeg har ett Hatsan mod. 125 luftgevær og er OVERGLAD i det!  :love:

Det har en utgangshastighet på 400 m/s! :dribble: , det dreper ALT det kommer over. Drepte en gang en stormåse på 70 meters avstand og den døde momentant :-D...Jeg har nightvision-kikkertsikte til ca 2700 kr. Kjøpte det på E-bay. Luftgeværet er SINNSYKT kraftig og treffsikkert både med og uten nightvision-kikkertsiktet!..Men d RÅESTE man KAN gjøre er å ligge og snipe på fuglene på natta, når det er bekke mørkt. Siden nightvisionen er grønn og lyser dermed opp fuglene. Skal få meg titaniumfjær og lyddemper til geværet snart :D..da blir det et lite klikk når jeg skyter og får akkurat 500 m/s!..kjøpr hatsan mod. 125 og vær værdens gladeste menneske!! :omg:

8549024[/snapback]

 

 

 

konge.... har kjøpt et hatsan mod 125 med et bushnell kikkertsikte og det kommer i posten i morgen :dribble:

 

d står på hatsans hjemmeside at det har en hastighet på 380 m/s

 

 

 

 

500m/s med titaniumfjær? ..... sykt..... hvor får du kjøpt slike?.... en sånn skal JEG HA :dribble:

Lenke til kommentar
Jeg har ett Hatsan mod. 125 luftgevær og er OVERGLAD i det!  :love:

Det har en utgangshastighet på 400 m/s! :dribble: , det dreper ALT det kommer over. Drepte en gang en stormåse på 70 meters avstand og den døde momentant :-D...Jeg har nightvision-kikkertsikte til ca 2700 kr. Kjøpte det på E-bay. Luftgeværet er SINNSYKT kraftig og treffsikkert både med og uten nightvision-kikkertsiktet!..Men d RÅESTE man KAN gjøre er å ligge og snipe på fuglene på natta, når det er bekke mørkt. Siden nightvisionen er grønn og lyser dermed opp fuglene. Skal få meg titaniumfjær og lyddemper til geværet snart :D..da blir det et lite klikk når jeg skyter og får akkurat 500 m/s!..kjøpr hatsan mod. 125 og vær værdens gladeste menneske!! :omg:

8549024[/snapback]

 

 

 

Vet du hva anslagskraften er på hatsan 125? :hmm: Fant det ikke på hatsans hjemmesider.

Lenke til kommentar

Har eit gammalt luftgevær her i huset, som er blitt ganske dårlig med åra. Er det luftgevær som er bra for en nybegynnar som syns det er kjekt å "snike" seg rundt og skyte på diverse? Vurdera å kjøpe eit, men pappa går aldri med på det om det er for dyrt. Kikkertsikte virka veldig tøft og, og med nightvision om eg skal krabbe rundt om natta. :p

 

EDIT: 1 spm til, er det sånn at du må reloade for kvert skudd med alle luftgevær?

Endret av Dot
Lenke til kommentar
Har eit gammalt luftgevær her i huset, som er blitt ganske dårlig med åra. Er det luftgevær som er bra for en nybegynnar som syns det er kjekt å "snike" seg rundt og skyte på diverse? Vurdera å kjøpe eit, men pappa går aldri med på det om det er for dyrt. Kikkertsikte virka veldig tøft og, og med nightvision  om eg skal krabbe rundt om natta. :p

 

EDIT: 1 spm til, er det sånn at du må reloade for kvert skudd med alle luftgevær?

8560807[/snapback]

 

 

 

jah... du må knekke løpet for hvert skudd.... ( med mindre det er et Co2 våpen )

Lenke til kommentar
Og kan du forklare forskjellen på eit Co2 våpen og andre "vanlige"?

8560952[/snapback]

 

 

di vanlige må løpet "knekkes" på for å spenne det for hvert eneste skudd, men disse er også billige i drift og varer leeeeeenge, pluss at di som regel har høyere utgangshastighet

 

 

 

Co2 våpen drives av Co2-gasspatroner som må kjøpes ( ikke så fryktelig billige heller ) og de har som oftest ikke like høy utgangshastighet som de vanlige luftvåpnene, men disse har magsin... noe som er ganske kjekkt :p

 

 

personlig ville jeg foretrekke et "vanlig" luftvåpen ettersom Co2 våpnene er dyre i drift.... har selv et vanlig og et Co2 men vanlig er desidert best ettersom det er "gratis å lade det" :p

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale en morsom luftpistol til ca 2000 kr. Tror jeg skal prøve CO2 for morro skyld. Har 2 geværer og 1 luftpistol av den vanlige "knekk og skyt" typen :)

8567811[/snapback]

 

 

 

Umarex Beretta :p

 

har hatt mye moro med min, men etter jeg kjøpte mitt Hatsan 125 med Bushnell Sportsmann kikkertsikte har jeg ikke rørt pistolen.....

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale en morsom luftpistol til ca 2000 kr. Tror jeg skal prøve CO2 for morro skyld. Har 2 geværer og 1 luftpistol av den vanlige "knekk og skyt" typen :)

8567811[/snapback]

 

 

 

Umarex Beretta :p

 

har hatt mye moro med min, men etter jeg kjøpte mitt Hatsan 125 med Bushnell Sportsmann kikkertsikte har jeg ikke rørt pistolen.....

8606576[/snapback]

Trenger noe alternativt til min luftpistol og luftgevær :) Takk for tips til kikkertsikte også :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...