Gå til innhold

Hvordan sperre et telefonnummer?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg mottar til stadighet meldinger fra et nummer jeg overhodet ikke har noe med.

Faktisk er det så ille at jeg har ringt vedkommende og sagt fra flere ganger at han må slutte å sende til meg.

 

Jeg har abonement hos telenor, og tenkte kanskje at de kunne sperre dette nummeret. Men det fikk jeg beskjed om at de ikke kunne gjøre det

 

Hvordan går jeg nå frem?

Må dette politianmeldes?

 

Mobiltelefonen som sender meldinger til meg har adresse:

5252 Søreidgrend

 

Er så dritlei dette. Og jeg misstenker alkoholisme hos vedkommende som sender meg disse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt søking fant jeg følgende "Unfortunatly Pete has suggested the only available option as the Sony Ericsson range do not support this function.

 

If you are receiving unwanted text messages you can report the number to your service provider and they will be able to take any necessary action."

 

Virker som funksjonen ikke fins på SE telefoner :hmm:

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg sender til stadighet meldinger til en jente jeg overhodet ikke har noe med. Faktisk er det så ille at hun har ringt og sagt fra flere ganger at jeg må slutte å sende til henne.

 

Hun har abbonnement hos Telenor, og prøvde å sperre nummeret mitt via dem, men fikk beskjed om at de ikke kunne gjøre det...haha

 

Nå truer hun med å politianmelde meg, men det driter jeg i.

 

Hun er drittlei dette sier hun, men det bryr meg ikke da jeg alltid koser meg med å sende henne meldinger i fylla.

 

Hun har en W880i, så jeg bare lurer på om hun har noen mulighet til å sperre nummeret mitt i telefonen?

 

8127492[/snapback]

 

 

Hva Øivind egentlig mente :D:D:cool:

Lenke til kommentar

Det sier seg egentlig selv at Telenor ikke kan sperre andre sine telefonnr bare fordi noen ringer og ber om det..da kunne det jo bli gjort på kødd av fjortiser som sperrer kompisene sine abonnementer også. For at en anmeldelse blir tatt seriøst bør det vel være massive mengder med truende SMS'r det er snakk om, ikke 1-2 i uka..

Sånn snakk om 4000 "Jeg hater trynet ditt"-SMS'r i uka kunne du anmeldt.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Det sier seg egentlig selv at Telenor ikke kan sperre andre sine telefonnr bare fordi noen ringer og ber om det..da kunne det jo bli gjort på kødd av fjortiser som sperrer kompisene sine abonnementer også. For at en anmeldelse blir tatt seriøst bør det vel være massive mengder med truende SMS'r det er snakk om, ikke 1-2 i uka..

Sånn snakk om 4000 "Jeg hater trynet ditt"-SMS'r i uka kunne du anmeldt.

8156037[/snapback]

 

 

burde vel ikke være noe problem fra telenor sin side. ettersom det bare er snakk om å forhindre at et nr kan sende til et annet nr. Er jo ikke snakk om å sperre nret helt. så hvis en kompis sperrer noen sitt nr vil det da si at han bare hadde sperret for å kunne motta meldinger/telefoner fra det nret.

Lenke til kommentar
Det går sikkert an å gå til politiet og be dem oppsøke denne personen og fortelle han at han skal slutte å sende sms'er eller så blir det konsekvenser.

8159495[/snapback]

 

Selvsagt går det an, men sannsynligheten for at politiet løfter en finger, annet enn å ta imot en anmeldelse og henlegge den, er mildt sagt minimal.

Lenke til kommentar
Selvsagt går det an, men sannsynligheten for at politiet løfter en finger, annet enn å ta imot en anmeldelse og henlegge den, er mildt sagt minimal.

8159556[/snapback]

Dettes stemmer nok dessverre alt for godt. Får tipse politiet om at denne mannen spiller poker for opptil flere hundrelapper, så står de nok på døra hans mannssterke. :)

Lenke til kommentar
Selvsagt går det an, men sannsynligheten for at politiet løfter en finger, annet enn å ta imot en anmeldelse og henlegge den, er mildt sagt minimal.

8159556[/snapback]

Dettes stemmer nok dessverre alt for godt. Får tipse politiet om at denne mannen spiller poker for opptil flere hundrelapper, så står de nok på døra hans mannssterke. :)

8159691[/snapback]

 

Ja, da blir det nok væpnet aksjon med maskerte "SWAT"-politifolk skal du se :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...