Gå til innhold

Til alle ingame-scammere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Den dagen en av dere som synes det er greit å scamme, og sammenlikner det med spenningen å bli svindla / svindle i det virkelige liv.. Lykke til måtte dere bli svindla skikkelig.

Husk at selv om det er et spill legger faktisk folk ned en del arbeid i å få tak i materialer, eller gull for å gjøre en deal.

Å lure mennesker i et spill velger enkelte å se lett på. "pøh det er jo bare et spill"

Ja, hadde det tatt 10min å skaffe tilbake det man blir lurt fra, samme faen.

Værre er det med ting man har farma i flere dager for å få tak i. Dere ødelegger faktisk spilleopplevelsen til den dere scammer.

Da man allerede er inne på det virkelige liv. Svindlere får sin straff en eller annen gang. Det gjør man ikke i wow, dessverre.

Skrevet
Vi spiller alle for å ha det gøy, og tro meg, det er jævlig gøy å scamme og tenke på hvor fortvilet personen du har scammet er.  :ph34r:

8131006[/snapback]

Ja, jeg kan virkelig ikke tenke meg hvor morsomt det er. Det sier vel kanskje litt om hvilket nivå humoren din ligger på egentlig.

8131056[/snapback]

Er ikke meg dette, men er jævlig gøy å gjøre igjen. Eneste jeg gjør iallefall.

Var en dude som sendte cod pakke med 2000g å betale på og sa det var den epic druid staven, jeg tenkte faen heller, sendte den tilbake.

(Jeg skulle kjøpe den).

Dagen etterpå kjøpte jeg den av ham for 200g, jævlig morsomt egentlig.

Easy golds, samt tilfredsstillelse.

(Dette ble gjort med en alt btw)

Skrevet

Når du scammer stjeler du andres tid. ikke matsene du stjeler men tid.

Hvor gla hadde du blitt viss noen stjal noe du har brukt 2 dager på å lage (2dager playtime 48dager) trenger ikke å vere ingame heller. Tenk om du hadde spart penger for å kjøpe noe og noen stjal det? er akkurat det samme

Skrevet
Innfør permban for scamming nå.

Jeg er enig i at ale som har scammet noe burde blitt permbannet, men det er jo veldig vanskelig for GM ene å vite om det er faktisk noen som har blitt scammet eller om det bare er en som ikke liker deg som påstår at du har scammet. Men nar en person begynner å få 4-5 klager om scamming burde GM begynne å gjøre noe med det.

8127051[/snapback]

En GM har vel ressurser til å se en brukers nylige aktiviteter ingame samt muligens samtaler med andre brukere ?

8127100[/snapback]

Nei!...det har de ikke...om de har det..

går de imot loven... for det vi sier i private chat er privat..og plukke ut dette er som å snoke i naboens brev/post....

Men blizzard kan godt gjøre det...men, det tillater de ikke pga det jeg sa...

8129466[/snapback]

Hehe. La meg gjette? Du har blitt scammet? For du er tydeligvis temmelig naiv.

De kan monitorere alt du sier, og gjør uten at det har noen følger.

Skrevet
Innfør permban for scamming nå.

Jeg er enig i at ale som har scammet noe burde blitt permbannet, men det er jo veldig vanskelig for GM ene å vite om det er faktisk noen som har blitt scammet eller om det bare er en som ikke liker deg som påstår at du har scammet. Men nar en person begynner å få 4-5 klager om scamming burde GM begynne å gjøre noe med det.

8127051[/snapback]

En GM har vel ressurser til å se en brukers nylige aktiviteter ingame samt muligens samtaler med andre brukere ?

8127100[/snapback]

Mener blizz har tillat seg selv å gjøre det i den avtaletingen :9

Nei!...det har de ikke...om de har det..

går de imot loven... for det vi sier i private chat er privat..og plukke ut dette er som å snoke i naboens brev/post....

Men blizzard kan godt gjøre det...men, det tillater de ikke pga det jeg sa...

8129466[/snapback]

Hehe. La meg gjette? Du har blitt scammet? For du er tydeligvis temmelig naiv.

De kan monitorere alt du sier, og gjør uten at det har noen følger.

8135522[/snapback]

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet (endret)

De følger nok med på chat og slikt ja. Når guildet mitt tok Onyxia for lenge siden sto vi i Orgrimmar og flexet litt foran hodet. En skriver "/s Finally dead, you bitch!" eller noe sånt til hodet, og det ble han bannet i 3 dager for. Veldig moro egentligl.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Skrevet
Jepp. Den dagen en av dere som synes det er greit å scamme, og sammenlikner det med spenningen å bli svindla / svindle i det virkelige liv.. Lykke til måtte dere bli svindla skikkelig.

Husk at selv om det er et spill legger faktisk folk ned en del arbeid i å få tak i materialer, eller gull for å gjøre en deal.

Å lure mennesker i et spill velger enkelte å se lett på. "pøh det er jo bare et spill"

Ja, hadde det tatt 10min å skaffe tilbake det man blir lurt fra, samme faen.

Værre er det med ting man har farma i flere dager for å få tak i. Dere ødelegger faktisk spilleopplevelsen til den dere scammer.

Da man allerede er inne på det virkelige liv. Svindlere får sin straff en eller annen gang. Det gjør man ikke i wow, dessverre.

8134983[/snapback]

Vi har jo sammenlignet det hele tiden. Vi/Jeg ser likeheter med scamming i det virkelige liv og i WoW, men vi/jeg ser også ulikheter. ;)

Ja vi ødelegger spilleopplevelsen til de vi scammer, til en viss grad. Man ødelegger jo ikke såpass mye at det ikke går ann å spille lengre. Hvis de ikke spiller de lengre så er jo ikke det det verste som kan skje heller. Det er jo mangen andre, ikke fullt så tidkrevende, spill i verden. :)

Når du scammer stjeler du andres tid. ikke matsene du stjeler men tid.

Hvor gla hadde du blitt viss noen stjal noe du har brukt 2 dager på å lage (2dager playtime 48dager) trenger ikke å vere ingame heller. Tenk om du hadde spart penger for å kjøpe noe og noen stjal det? er akkurat det samme

8135232[/snapback]

Satt å lurte på hvorfor ingen sa at jeg stjal tid, men her kom det en endelig. :)

Ja, det stemmer, vi stjeler tid, vi stjeler tid brukt i et dataspill. Ja, det er irriterende å miste noe du har kjempet lenger for å skaffe/lage, men det er som sagt snakk om et dataspill. All den tiden du brukte for å få tak i noe virtuelt, kunne du brukt på andre ting som for eksempel på å være sosial. ;)

Det handler om å prioritere, og det er deres feil om dere prioriterer feil.

Skrevet

Ingen *trenger* en ny iPod heller, selvom man kanskje tar en sommerjobb for å få den. Er det da riktig at du kommer med din knusende argumentasjon og snatcher iPoden siden den ikke er vital for personens eksistens? Ja, det er jo tross alt drittkjipt å sitte å høre på musikk når man kunne vært med venner.

Du tror tydeligvis at det er du som bestemmer hva folk skal prioritere, og det gjør du selvsagt ikke. Du føler deg bedre enn folk som setter pris på virituelle verdier, og det å heve seg over folk er kanskje det latterligste en gjør.

Du er kanskje ikke slik du er i WoW irl, men du har nok den samme, enkle, egoistiske tankegangen, men her tør du ei handle på samme måte pga frykt for konsekvenser.

Skrevet

"Det handler om å prioritere, og det er deres feil om dere prioriterer feil."

Makan til skit er det lenge siden jeg har lest, hvem er det som har gjort deg til mester over hvordan folk bruker fritiden sin? WoW er tidsfordriv, med scamming stjeler du tiden til andre mennesker, hvorfor?

Det virker som om at du er bitter fordi du ble avhengig av WoW, dermed har du tilrettegjort det slikt at du føler at det er riktig og bruke opp tiden til andre mennesker. Vil virkelig ikke mate trollet her, men om du er seriøs burde du gjøre noe med din egen tankegang-

Skrevet
Ingen *trenger* en ny iPod heller, selvom man kanskje tar en sommerjobb for å få den. Er det da riktig at du kommer med din knusende argumentasjon og snatcher iPoden siden den ikke er vital for personens eksistens? Ja, det er jo tross alt drittkjipt å sitte å høre på musikk når man kunne vært med venner.

Du tror tydeligvis at det er du som bestemmer hva folk skal prioritere, og det gjør du selvsagt ikke. Du føler deg bedre enn folk som setter pris på virituelle verdier, og det å heve seg over folk er kanskje det latterligste en gjør.

Du er kanskje ikke slik du er i WoW irl, men du har nok den samme, enkle, egoistiske tankegangen, men her tør du ei handle på samme måte pga frykt for konsekvenser.

8136247[/snapback]

iPod er ikke en virtuell verden. Hele poenget er at det er dataspill, ikke en fryseboks. Jeg mener det er en forskjell.

Nei, jeg bestemmer ikke hva folk skal prioritere, men jeg kan ha meninger. Jeg sier ikke at man ikke kan spille WoW, jeg spiller det jo selv. Men jeg mener det er en grense mellom WoW og den virkelige verden. Kjøper du en iPod som du har brukt lang tid på å tjene penger på, så bruker du virkelige penger på å kjøpe den. Samme som du kanskje har brukt mye tid på å kjøpe en WoW account så stjeler jeg ikke accaunten. Jeg stjeler ikke virkelige ting, men virtuelle ting.

Sa i et eller flere tidligere innlege at grunnen til at jeg ikke gjør det i det virkelige liv er ikke på grunn av konsekvenser, men på grunn av at jeg mener det er galt. Jeg er faktisk sjelden egoistisk i et virkelige liv, jeg setter faktisk alle rundt meg fremfor meg selv og er høflig. Jeg har respekt for andre, men når det gjelder scamming er jeg simpelten uenig og ser ingenting gale i å gjøre det i WoW.

WoW er en verden hvor jeg kan utdype meg selv og prøve andre ting, ting som jeg for eksempel mener er galt i den virkelige verden. Det er selvfølgelig en grense, dog(believe it or not). Jeg går ikke rundt og trakasserer eller oppfører meg rasistisk, verken i den virkelige verden eller i WoW, ettersom det ganske enkelt er galt uansett. Jeg bare mener scamming ikke har noe å si, ettersom den du scammer ikke taper noe vesentlig, noe som er virkelig viktig.

Nå kommer kanskje noen av dere til å si at det er viktig, viktig for den personen, og til det har jeg bare en ting å si: Nei, det er ikke viktig, ikke egentlig. Du dør ikke om jeg stjeler mats/tid tilsvarende 30g, gjør du vell?

Skrevet

Jeg må da si at det er tøfft av deg Magikaren og stå frem og fortsatt føre tråden videre.

Men en sak jeg undres over er; hvem fortjener og bli scammet?

Skrevet

Jeg ville ikke dødd om du stjal iPoden min heller. Men begge deler ville vært nok til at jeg ville sett på deg som et svakt og elendig menneske.

Men nå har trollet blitt matet nok imo.

Skrevet (endret)

8136156[/snapback]

Haha, er det mulig å skrive noe så sinnsykt på jordet som dette?

Folk må få lov til å spille og ha det gøy uten at sosialt handicappede individer som deg skal ødelegge fordi de "prioriterer tiden sin feil". Hvordan er det i det hele tatt mulig å bruke dette som en slags unnskyldning?

Jeg krysser fingre og tær i håp om at du var ironisk, for hvis dette er alvorlig ment så kommer du til å få en del artige utfordringer i livet.

Dette blir som å kaste sand i korketrekkeren fordi man synes folk bør være hjemme og lese i stedet for å være ute og ha det gøy.

Edit: som påpekt over så er du nesten nødt til å være et forumtroll (jeg håper ihvertfall det for din skyld), så jeg skal la deg få trolle i fred fra nå av. :!:

Endret av arnegn
Skrevet
Jeg må da si at det er tøfft av deg Magikaren og stå frem og fortsatt føre tråden videre.

8136510[/snapback]

Det nærmeste jeg har kommet det var da jeg (Rogue) skulle (På Moonglade, RP) åpne en box for en som spurte:

"Cn u open this box for me plz?!?!?!?!??!?!!?!!?!"

Han tradet den til meg, jeg åpnet den, viste han innholdet og stakk.

Så tydelig regelbrudd sier meg at han fortjente det.

Skrevet (endret)
"Det handler om å prioritere, og det er deres feil om dere prioriterer feil."

Makan til skit er det lenge siden jeg har lest, hvem er det som har gjort deg til mester over hvordan folk bruker fritiden sin? WoW er tidsfordriv, med scamming stjeler du tiden til andre mennesker, hvorfor?

Det virker som om at du er bitter fordi du ble avhengig av WoW, dermed har du tilrettegjort det slikt at du føler at det er riktig og bruke opp tiden til andre mennesker. Vil virkelig ikke mate trollet her, men om du er seriøs burde du gjøre noe med din egen tankegang-

8136351[/snapback]

8136156[/snapback]

Folk må få lov til å spille og ha det gøy uten at sosialt handicappede individer som deg skal ødelegge fordi de "prioriterer tiden sin feil". Hvordan er det i det hele tatt mulig å bruke dette som en slags unnskyldning?

Jeg krysser fingre og tær i håp om at du var ironisk, for hvis dette er alvorlig ment så kommer du til å få en del artige utfordringer i livet.

Dette blir som å kaste sand i korketrekkeren fordi man synes folk bør være hjemme og lese i stedet for å være ute og ha det gøy.

Edit: som påpekt over så er du nesten nødt til å være et forumtroll (jeg håper ihvertfall det for din skyld), så jeg skal la deg få trolle i fred fra nå av. :!:

8136521[/snapback]

Ja, det stemmer arnegn, det var et forsøk på å være morsom(og et bitte litt for å provosere:P). Selvfølgelig har de rett til å prioritere det de har lyst til. Det jeg har forsøkt å få fram er at jeg mener det ikke er så gale at jeg stjeler tiden de har brukt i WoW. Det er som sagt ikke verdens undergang.

8136510[/snapback]

Er vell egentlig ingen som virkelig fortjener å bli scammet, men folk som oppfører seg som drittsekker og folk som har veldig mye gold er personer jeg ikke har noe imot å scamme.

Jeg ville ikke dødd om du stjal iPoden min heller. Men begge deler ville vært nok til at jeg ville sett på deg som et svakt og elendig menneske.

Men nå har trollet blitt matet nok imo.

8136519[/snapback]

Greit, du ser på meg som et svakt og elendig, menneske. Jeg mener du har feil, og det gjør nok de fleste som kjenner meg også.

Det som har vore poenge mitt er at det er en forskjell mellom hva som betyr noe, og hva som ikke betyr så all verden. Vi har tydeligvis veldig forskjellige meninger om dette. Jeg sier ikke at jeg har rett, eller at dere har rett, men jeg sier rett og slett mine meninger.

Kjipt at dere kaller meg troll bare fordi jeg utdyper og begrunner mine meninger foresten.

Edit: Tror jeg har fått sagt hva jeg mener om scamming og lignende, og i fare for å gjenta meg selv flere ganger og bli kalt troll flere ganger skal jeg gi meg med å svare på innlegg. Mener fortsatt det jeg har sagt. Scamming er gøy.

Og til deg Lightningwolf:

Ja selvfølgelig er det irriterende, men du bør ta en titt på alle meldingene vi scammere får etterpå. 90% av de meldingene vi får er fra folk som ikke kan skrive og handler om at vi er kjempe store og stygge. Det er faktisk ganske morsomt å lese. Og tanken på en sitter der helt fortvilet over å ha gjort noe så dumt er også ganske morsomt.

Endret av Magikaren
Skrevet
Du dør ikke om jeg stjeler mats/tid tilsvarende 30g, gjør du vell?

8136502[/snapback]

Nei. Men en RL venn av meg ble scamma for Crusader mats. Det var mer som 200g på den tida det skjedde. Og det er scamming i den skalaen som er virkelig irriterende.
Skrevet

8136156[/snapback]

8136521[/snapback]

Ja, det stemmer arnegn, det var et forsøk på å være morsom(og et bitte litt for å provosere:P).

Greit nok, vi vet jo at dette er trolling.

Kjipt at dere kaller meg troll bare fordi jeg utdyper og begrunner mine meninger foresten.

8136746[/snapback]

-_-

Skrevet

8136510[/snapback]

Er vell egentlig ingen som virkelig fortjener å bli scammet, men folk som oppfører seg som drittsekker og folk som har veldig mye gold er personer jeg ikke har noe imot å scamme.

Syns dette er en noe merkelig holdning faktisk. Om noen har mye gull så er det ikke så farlig og scamme ham som andre?

Personlig så syns jeg det er ganske få drittsekker i WoW og om du greier og scamme akkurat dem så syns jeg det er merkelig.

Men så kan forsjelige personer har forsjelige meninger om hva en drittsekk er da. Han kanskje sto i veien for det ved repair fyren, kanskje ikke mountet av føre han red in i banken osv. Kanskje han til og med ninja en vein eller blomst for deg eller muligens er han i samme guild som en som gjorde det!

Skrevet
til førsteposten. hvis du hater scammere så mye og blir forbanna når du blir scammet hvorfor trada du items fra lange tider med farming til en fyr du hadde "en kort prat med"? hvorfor ikke vente til noen i guilden din kom online elns? er 100% mot scammere selv, men hvis du blir scammet er det fordi du er for naiv og stoler litt for fort på folk.

8134015[/snapback]

Hvis du faktisk leste den første posten hadde du samtidig fått med deg at dette var for 1,5 år siden når jeg nettop hadde dinga 60, mao. var jeg ny i spillet og jeg var vant til å spille Anarchy Online og derfor vant til AO-community, hvor det var færre drittunger og scammere fikk behandlingen de fortjente.

Håper dette gjorde saken klarere, å skylde på den som blir scammet er som å skylde på ei dame fordi hun blir voldtatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...