hailgodset91 Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 For noe uker siden merket jeg at Min seagat 320 gb harddisk var blitt veldig treig. I tillegg er den ekstremt varm ligger på 50 grader noen ganger. tok en liten sjekk i speedfan på det smart greien og da kom det at den hadde god performance og fitness. Men når jeg tok deep check så kom det opp current raw overall Power On Hours Count 99 1036 Watch Warning: Power On Hours Count is below the average limits (100-100). Noen som vet hva dette har å si, og noe som kanskje kan komme med noe tips? hardisken er av typen ST3320620AS with firmware 3.AAD. fra seagate
Hårek Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Kan ikke tro at det er noe problem, er vel bare en timeteller? http://www.ariolic.com/activesmart/smart-a...r-on-hours.html 50 grader er heller ikke noe problem, disker skal visst fint tåle opp til 55 - 60.
Thelle Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Hei, En hdd liker ikke å være helt stapp full (jeg har hørt, og bruker selv, 10% ledig kapasitet på alle mine disker). En hdd blir fote treig om filene ligger usytemastisk plasert, du har mange STORE filer som er tung å lese. Om tilfellet er som beskrevet over så ville jeg ha slettet eller flyttet filer som ikke MÅ ligge på den hdd'en. Så tatt en liten defragmentering. Da burde hdd'en få det litt lettere. Håper dette kan hjelpe deg. -Thelle-
Simen1 Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 I tillegg er den ekstremt varm ligger på 50 grader noen ganger.8120484[/snapback] 50 grader Celsius er ikke ekstremt varmt. Det er litt varmt men ikke for varmt. En studie med over 100.000 disker viser at det er tryggere å ha en disk på 50'C enn på 25'C.
Fritz0r Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 nice link til google studien, den er rimelig korrekt og ja, så harddisken tar ikke skade av varmen.
stinger82 Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Interessant link.. Så harddisken trives best på 46 grader?
Fritz0r Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Google studien er korrekt, mest pga at Google har vel verdens største database med flest mulig fysiske harddisker, og dem logger hver minste lille hickup i systemene dems.
hailgodset91 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Skrevet 10. mars 2007 (endret) grunnen til at jeg mente at den var så ekstremt varm var at de andre ligger på 30 grader... Og denne disken er ikek helt full, det er ca.20 gig som er ledig. Men jeg skal ta en defragmentering og sjekke om det hjelper Men det jeg syntes var litt skummelt var at det sto Warning: Power On Hours Count is below the average limits (100-100). Opprinelig var den 1036 nå er den 99 :s EDIT: kan legge til at denne sjelden er i bruk. Det er en kun en lagringsdisk som jeg har. Det er rundt 10 % ledig på den EDIT2: noen som vet om det er noe mulighet for å gjøre sånn at disken blir skrudd av eller noe lignende når den ikke er i bruk? Endret 10. mars 2007 av hailgodset91
Hårek Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 grunnen til at jeg mente at den var så ekstremt varm var at de andre ligger på 30 grader... 8121519[/snapback] Det er ikke disken som lager forskjellen, men omgivelsene. Du må ha litt kjøling for å få en disk ned på 30 grader. Det blir bra forskjell bare med en liten vifte.
hailgodset91 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Skrevet 10. mars 2007 har en 120mm som står og blåser på dem, det er 3 disker som ligger overhverandre akkuratt der og denne disken det er snakk om ligger øverst. Etter å ha defragmentert gikk det mye fortere selvom defragmetrings greia mente at det ikke var nødvendig å defragmentere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå