Gå til innhold

Windows Vista - Bytte Moderkort - Ny Lisens?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vist jeg bytter Hovedkort nå, jeg har en Windows Vista Home Premium OEM Lisens som jeg har da brukt 1 gang når jeg bygget PCen.

 

Vist jeg nå bytter moderkort må jeg da kjøpe ny lisens eller gjelder den lisensen for 1 ekstra moderkort bytte?

8119748[/snapback]

 

Har endel poeng i vista OEM. Bytte hovedkort koster mange poenge, MEN ikke alle. Så det skulle gå fint. Men hvis du bytter noe mer så kan det hende du må ringe inn til MS å si at noe røyk i pc'en og du måtte bytte og så får du ny kode. Dette kan du gjøre uendelig så derfor slutter aldri en OEM lisens å virke. Du må bare reaktivere noen ganger.

Lenke til kommentar

Egentlig så gjelder den bare for maskinvaren du kjøpte Vista OEM sammen med...men jeg vil tro det skulle gå bra å reaktivere, siden de folkene du prater med når du ringer for aktivering (du kommer nok til å måtte ringe) som oftest nærmest gir blaffen. Om nødvendig, legg ut den trist historie om hvordan du måtte bytte ut det gamle grunnet HW feil og hvor knust du ble da du ikke lengre fikk Vista til å fungere ;)

 

I alle tilfeller, reaktivering burde gå fint selv om det egentlig ikke skal det med OEM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...