Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fått fibernett, trenger ny router.


Anbefalte innlegg

Her var det blitt liv ja :D jeg sitter å ser på de forskjellige forslagene nå. Men det er på ingen måte bestemt hvilken trådløs router vi skal ha. En ting som er dumt med Dlinken er at den ikke har USB-port til printer eller ekstern hd. (Dette er kun et ønske, men ikke et absolutt krav)

 

En ting som broren min vil ha med er at routeren skal kunne dele linjen helt likt, slik at det ikke er en data som sitter med f.eks 8 Mbit/s mens andre sitter med mye mindre.

 

 

Begrunnelser blir satt mye pris på ;)

 

Men takk for alle svar så langt :D

 

 

Mvh Faller

Endret av Faller
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faller: Gå for en Linksys WRT54GL du :) Linksys er Cisco sitt merke for forbrukere :)

 

Kombinerer du WRT54GL med DD-WRT firmware så har du en killer kombo. Kan vel nesten garantere deg at det ikke finnes noe bedre i samme prisklasse. D-Link routeren som er annbefalt er bare overpriset. Gaming Fuel eller hva det heter er bare et fancy navn på QOS.

 

Se på DD-WRT firmware her http://www.dd-wrt.com/ og så bestille :)

 

Har selv en WRT54GS med dd-wrt, denne har jeg hatt i 2 år nå, funker fortsatt bra og har aldri skuffet meg.

 

Og bruker min mot 10/10mbit internett fra bredbåndsservice. Har 4 pc'er her og det funker kjempe.

Endret av miracl
Lenke til kommentar
Det er ikke så veldig lenge siden de ble kjøpt opp.

Linksys ble overtatt av Cisco i 2003

 

Uansett så kan de ikke måle seg med Cisco kvalitet.

Det blir en smule feil å sammenligne utstyr for "hjemmebruk" med professjonelt utstyr.

WRT54GL er uansett en svært anerkjent og populær router som sammen med f.eks. DD-WRT gir usedvanlig mye for pengene.

 

Cisco lagde den første routeren.

Det er ikke riktig.

Lenke til kommentar

Har funnet fram en linksys WRT54GX V.2. kan den funke med DD-WRT firmware?

 

Eneste problemet som vi vet om med denne routeren som er nevnt overfor er at den ikke "passer" sammen med pappa sin data. Den får opp "ikke tilkobletW", selvom det går an å surfe på nettet. Kan det være PCMIA kortet i data'n sin skyld? (er 3Com kort) isåfall, hva anbefales at man kjøper da?

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314078 Her er GL versionen. GL versionen er pr idag den eneste WRT routeren du får lagt inn 3.parts firmware på da G og GS har for liten minnemengde onboard. Tidligere versioner av G og GS hadde 16mb og 32mb og kunne flashes med dd-wrt.

 

Bruker min WRT54GS sammed med 2x 3com kort, et billig pcmcia wlan og et dyrer x-jack kort, fungerer smertefritt.

Har også brukt GS og GL versionene med Dlink,Intel wlan kort. Fungere kjempe det også.

Endret av miracl
Lenke til kommentar
QUOTE(Knopfix)

Det er ikke så veldig lenge siden de ble kjøpt opp.

 

Linksys ble overtatt av Cisco i 2003

 

 

QUOTE(Knopfix)

Uansett så kan de ikke måle seg med Cisco kvalitet.

 

Det blir en smule feil å sammenligne utstyr for "hjemmebruk" med professjonelt utstyr.

WRT54GL er uansett en svært anerkjent og populær router som sammen med f.eks. DD-WRT gir usedvanlig mye for pengene.

 

 

QUOTE(Knopfix)

Cisco lagde den første routeren.

 

Det er ikke riktig.

 

 

Du har rett i at det ikke blir riktig å sammenligne med det til hjemmeutstyr.

Ifølge bøker så var det Cisco.Privatpersoner som lagde den første routeren så ble det til selskapet Cisco.

Mener ikke at Linksys ikke er bra men de har egen produksjonsavdeling.

Lenke til kommentar
Ifølge bøker så var det Cisco.Privatpersoner som lagde den første routeren så ble det til selskapet Cisco.

Hvis det står i bøker så er det faktisk ikke riktig.

 

Cisco var den første til å produsere routere for kommersiell bruk, men de oppfant ikke routeren og lagde ikke den første.

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at du skaffer deg den nye D-Link DIR-655 Xtreme N, som snart kommer i butikkene i norge. Det er den routeren som har høyest wan -lan hastighet(hverfall som jeg har lest)

 

http://www.smallnetbuilder.com/index.php?o...pper&Itemid=156

 

Den har gbit hastighet på WAN porten, en innebygt 4 ports gbit switch og en usb utgang til printing(er ikke sikker på om den støtter nas)

 

Den har også d-links enkle båndbreddestyring (refererer til hw.no test, av den forrige modellen av denne serien (dir-630 eller lignene, tror jeg :yes: )

 

Jeg skal hverfall skaffe meg en sånn når den kommer på pcutstyr.no den 16/3! :thumbup::dribble:

Lenke til kommentar
Hvis det står i bøker så er det faktisk ikke riktig.

 

Cisco var den første til å produsere routere for kommersiell bruk, men de oppfant ikke routeren og lagde ikke den første.

 

Ja du har rett rett i det,det var de første kommersielle multiprotokoll routeren de kom med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...