Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fått fibernett, trenger ny router.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Som overskriften sier har vi fått oss fibernett, men skal ha en ny router.

Den må være stabil, ha lang rekkevidde, holde lenge og ha høy kapasitet. Prisklassen er ikke så viktig.

 

Den skal gi internett til 7 datamaskiner, alle trådløse.

 

Begrunnelse foretrekkes til å forklare hvorfor vi skal velge akkurat den routeren som blir foreslått :)

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

 

Som overskriften sier har vi fått oss fibernett, men skal ha en ny router.

Den må være stabil, ha lang rekkevidde, holde lenge og ha høy kapasitet. Prisklassen er ikke så viktig.

 

Den skal gi internett til 7 datamaskiner, alle trådløse.

 

Begrunnelse foretrekkes til å forklare hvorfor vi skal velge akkurat den routeren som blir foreslått  :)

 

 

Mvh Faller

8116276[/snapback]

 

Jeg bruker D-Link DGL4300 fantastisk lett å sette opp også er den helt sinnsyk stabil og lang rekkevidde. aldri hatt noe problemer med den, lett å åpne porter osv.

Lenke til kommentar
støtter det om dlink DGL-4300 beste routeren jeg har vært borti, den støtter 100mbit fra wan så den vil klare 10mbit :roll:

8117370[/snapback]

selv om den linker på 100mbit, vil det ikke si den klare og route/nat 100mbit . ofte klare dem bare 40-50mbit. er du heldig. veit ikke hvordan det er akuratt dem den routern. siden fant ikke noe faktiske tester, som ikke var fra dlink.

 

edit fant test :

http://www.hardware.no/tester/nettverk_og_..._stabil/17735/4

det bare beviser at den klare ca 50mbit

Endret av ranvik
Lenke til kommentar

Cisco er kvalitet da men kan kanskje være litt hardere å sette opp,særlig hvis du bruker IOS og ikke har gjort det før.Har selv DGL-4300 fungerer fint men nå har ikke jeg 7 maskiner.Har Lyse fiber selv.

Det er jo langt unna med 40-50 Mbit når han får 10Mbit.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Det er snakk om 10 Mbit/s.

 

Pappa har snakket om at han har lyst på Cisco, men det er vel ikke noen vits det (?)

 

Jeg så på D-Link DGL4300, og den virker bra den, Men må lese litt mer om den.

 

Men takk for raske svar  :D

 

 

Mvh Faller

8116660[/snapback]

Gå for D-linken du! Har den selv o ger superfornøyd :!: !

Lenke til kommentar

D-Link DGL4300 er konge, har den selv. (men ble skuffet over meny-systemet i andre "billige" D-Link aksesspunkt/rutere :p crappy grafikk på knappene osv t.o.m.)

men, men...

Jeg ville ha testa den som vant siste test fra HW.NO^^

kanskje det går ann og begrense båndbredden til klientene?? slik at ikke én uploader på full speed så hele nettet lagger?!

 

TA

 

edit:ble litt for treig der jeg:P men, enig med Knopfix ja!

Endret av Alte-to
Lenke til kommentar
støtter det om dlink DGL-4300 beste routeren jeg har vært borti, den støtter 100mbit fra wan så den vil klare 10mbit :roll:

8117370[/snapback]

selv om den linker på 100mbit, vil det ikke si den klare og route/nat 100mbit . ofte klare dem bare 40-50mbit. er du heldig. veit ikke hvordan det er akuratt dem den routern. siden fant ikke noe faktiske tester, som ikke var fra dlink.

 

edit fant test :

http://www.hardware.no/tester/nettverk_og_..._stabil/17735/4

det bare beviser at den klare ca 50mbit

8118397[/snapback]

 

les hva jeg skrev! fra WAN! ikke trådløs...., men den er rask ved trådløs også ;)

Lenke til kommentar

HP ProCurve er nok det jeg ville gått for. Solide saker med livstidsgaranti og rett og slett meget prisgunstige.

Aksesspunkt med self healing og annet er fine saker for å nevne noe...

Ikke rart at Cisco har tapt mye av markedet til ProCurve.

 

I tillegg får du også gratis managementsoftware med på kjøpet, denne kan selvfølgelig oppgraderes om det er nødvendig men lisensen er betydelig rimeligere enn tilsvarende fra Sisco. Den er også kompatibel med de fleste andre produkter på markedet, fordelen med dette er jo helt klar.

 

Du kan jo se litt på utvalget og ha i bakhodet at det kan bli behov for flere oppgraderinger etterhvert og få tak i produkter som er klargjort for hva som måtte komme...

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
HP ProCurve er nok det jeg ville gått for. Solide saker med livstidsgaranti og rett og slett meget prisgunstige.

Aksesspunkt med self healing og annet er fine saker for å nevne noe...

Ikke rart at Cisco har tapt mye av markedet til ProCurve.

 

I tillegg får du også gratis managementsoftware med på kjøpet, denne kan selvfølgelig oppgraderes om det er nødvendig men lisensen er betydelig rimeligere enn tilsvarende fra Sisco. Den er også kompatibel med de fleste andre produkter på markedet, fordelen med dette er jo helt klar.

 

Du kan jo se litt på utvalget og ha i bakhodet at det kan bli behov for flere oppgraderinger etterhvert og få tak i produkter som er klargjort for hva som måtte komme...

8119857[/snapback]

Jeg tror grunnen til at HP har klart å ta så mye av markedsandelen til Cisco er rett og slett pris. På mindre nettverk slår ProCurve Cisco ganske betydelig i pris pr port.

 

Cisco tilbyr også gratis management software (Cisco Network Assistant)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...