Gå til innhold

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull kommer i mai


Dotten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
@Bacon.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Grunnen til at romvesene og UFOen er såpass "kjedelige", er vel fordi at den første observasjonen av en UFO noensinne (den første påståtte blir det vel), ble gjort av en militær-pilot som så et flyvende objekt som lignet på 2 tallerkener satt sammen.

Dette var vel ikke så lenge før 1959 (husker ikke eksakt dessverre), og samme med de "kjedelige" romvesene.

Kan jo hende at Lucas og Spielberg tok utgangspunkt i hvordan de trodde aliens så ut på den tiden?

Kjedelig kanskje, men man tenker jo også "jo da, gammelt", fikk iallefall det inntrykket selv da jeg så "tallerkenen" dro avsted.

Men for all del, smak og behag.

Hadde ikke hatt noe imot "independence day" romvesener

 

 

Jeg vil tippe at en utenomjordisk livsform sansynligvis vil se lik ut i 1957 som i 2008. At man vanligvis beskrev og tegnet aliens som grønne menn og deres farkoster som flygende tallerkener på 50-tallet, betyr jo ikke at Spielberg og co. må være like lite kreative.

 

Du kan si at dette er småpirk, men for meg blir oppdagelsen og belønningen for seeren ikke stor nok. Det er jo en av grunnene til at vi er med Indy på disse turene. Man bygger opp til den slutten, men så får man noe rett ut av læreboka. Sluttscenen i kjerka var i det minste god.

 

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
@Bacon.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Grunnen til at romvesene og UFOen er såpass "kjedelige", er vel fordi at den første observasjonen av en UFO noensinne (den første påståtte blir det vel), ble gjort av en militær-pilot som så et flyvende objekt som lignet på 2 tallerkener satt sammen.

Dette var vel ikke så lenge før 1959 (husker ikke eksakt dessverre), og samme med de "kjedelige" romvesene.

Kan jo hende at Lucas og Spielberg tok utgangspunkt i hvordan de trodde aliens så ut på den tiden?

Kjedelig kanskje, men man tenker jo også "jo da, gammelt", fikk iallefall det inntrykket selv da jeg så "tallerkenen" dro avsted.

Men for all del, smak og behag.

Hadde ikke hatt noe imot "independence day" romvesener

 

 

Jeg vil tippe at en utenomjordisk livsform sansynligvis vil se lik ut i 1957 som i 2008. At man vanligvis beskrev og tegnet aliens som grønne menn og deres farkoster som flygende tallerkener på 50-tallet, betyr jo ikke at Spielberg og co. må være like lite kreative.

 

Du kan si at dette er småpirk, men for meg blir oppdagelsen og belønningen for seeren ikke stor nok. Det er jo en av grunnene til at vi er med Indy på disse turene. Man bygger opp til den slutten, men så får man noe rett ut av læreboka. Sluttscenen i kjerka var i det minste god.

 

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Skjønner hva du mener, men det jeg mente med å bruke "aliens fra 50tallet"og ikke "moderne", er at i nyere tid, så har man jo mange flere film variasjoner mtp. romvesener, og det er jo forsåvidt greit.

Hva forbinder man med f.eks Area 51? jo, flyvende tallerkener og grønne menn.

Nå skal ikke jeg sitte og prøve og overtale deg da jeg vil mislykkes totalt, men det er iallefall slik jeg ser på det, samtidig som jeg skjønner og respekterer meningen din.

 

...Og ja, sluttscenen i kirken er god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...