Gå til innhold

Får ikke bort skrivebeskyttelse (XP)


Anbefalte innlegg

Sliter med å få bort skrivebeskyttelse på mapper i XP.

 

Når jeg checker av Skrivebeskyttelse etter Høyreklikk->egenskaper, forså å velge Bruk, og ok ser det ut som den en ikke skrivebeskyttet, men når jeg velger Egenskaper for mappe igjen er den på skrivebeskyttet igjen.

 

Har også prøvd attrib -s c:\mappe navn , men også uten resultater :no:

 

 

Håper noen kan hjelpe meg:)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg får ikke til det i "cmd". Prøvde, men var en eller annen parameterfeil, selv om jeg skrev nøyaktig det som sto.

 

Og ellers, så settes alle instillinger tilbake dit det var når jeg huker det av i egenskaper på filen. Dette er relativt plagsomt, siden jeg har tenkt å defragmentere harddisken og sortere etter navn. Skrivebeskyttede filer vil ikke flyttes, virker det som.

Lenke til kommentar

Funker ikke det heller. Jeg har nå prøvd to forskjellige metoder som omhandler registernøkkelendringer:

 

http://windowsitpro.com/article/articleid/...000-folder.html

 

http://www.mcse.ms/message511826.html

 

 

Ingen av de to overnevnte virker. Dette begynner å bli veldig plagsomt for defragmenteringen, for nå må de større filene legges i mellom de clusterne som ligger henslengt og er skrivebeskyttet.

 

 

EDIT:

Jeg har sett flere svar der det sies at det bare er en måte for windows å vise at mappen er endret, eller noe i den dur, og at filene ikke er skrivebeskyttet. For ALLE mappene vises hos meg som skrivebeskyttet. Men det er virkelig ikke problemet, det er at de filene som fra før av er skrivebeskyttet, ikke kan få slått av skrivebeskyttelsen!

Om dere tok den.

Endret av Zaran
Lenke til kommentar
Ikke noe å bekymre seg for. Det skal være slik. Dette blir ignorert uansett av Windows. Om du klarer å skrive til mappen, så er det bare å glemme dette.

 

Nei, har du ikke forstått poenget?

Se på bildet jeg har lastet opp. Defragmenteringsprogrammet mitt klarer ikke å flytte på de lukkede mappene, og de blir liggende som store steiner her og der, slik at de større filene må legges inn mellom der det er plass. Bildet er etter fullført FULL defragmentering, med unntak av det litte hullet øverst som ble til etter at jeg slettet ei mappe.

 

Selv om det ikke er noe problem i windows utforsker er det et stort problem på selve disken.

Endret av Zaran
Lenke til kommentar

Er det mulig at defragmentering ikke kan flytte på skrivebeskyttede filer? Det høres rart ut. Vil tro at defragmentering jobber på et lavere nivå, det er jo innholdet i sektorer som skal flyttes. Det bør jo kunne skje uavhengig av skrivebeskyttelse, innholdet i selve filen blir jo ikke påvirket.

Filer som er i bruk kan ikke defragmenteres.

Kjenner ikke O&O, men har du prøvd Windows innebygde defrag?

Endret av hårek
Lenke til kommentar
Nei, har du ikke forstått poenget?

Se på bildet jeg har lastet opp. Defragmenteringsprogrammet mitt klarer ikke å flytte på de lukkede mappene, og de blir liggende som store steiner her og der, slik at de større filene må legges inn mellom der det er plass. Bildet er etter fullført FULL defragmentering, med unntak av det litte hullet øverst som ble til etter at jeg slettet ei mappe.

 

Selv om det ikke er noe problem i windows utforsker er det et stort problem på selve disken.

Må ha skippet akkurat det med defragmentering. Men hvor har du det at dette er skrivebeskyttede filer?

 

Etter det jeg har forstått er dette systemfiler som brukes av systemet. Altså som du ikke kan defragmentere. Ikke noe med skrivebeskyttelse å gjøre. Du må heller se å få defragmentert mens OS-et ikke kjører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...