Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjærlighet fremfor forelskelse


Anbefalte innlegg

Hei (=

 

Jeg bare lurer på.. Hvordan ville dere reagert dersom deres kjære fortalte dere at personen ikke lenger var forelsket, men at det nå var snakk om ren kjærlighet istedet?

 

Jeg og kjæresten har vært sammen i 9måneder på fredag, og vi snakket litt sånn om sånt forrige helg, og jeg har tenkt litt på dette..

 

Først følte jeg meg rar, fordi jeg føler at jeg er sterkt forelsket i han, og samtidig så føler jeg at jeg elsker han, og jeg vet at jeg virkelig bryr meg mer om han enn noen annen person.

Så nå som jeg har tenkt en del på det føler jeg at det er positivt, at det er kjærlighet.. Kjærlighet er liksom så fint osv.. Og jeg føler at det også er vakkert i seg selv..

 

Er det noen andre som har noen andre ting å si om forelskelse/kjærlighet?

Er litt forvirra også forresten ! :p

 

 

- Vesla! ;P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*nynner flaskt på: "kjærlighet er mer enn forelskelse...dædædæ"*

 

Forelskelse er vel en følelse man har i begynnelsen, før man blir "i lag". Spenningen og flørtingen. Kjærlighet er mer en etablert følelse av å være knyttet til en person man elsker. Det er i alle fall slik jeg ser på det.

8101243[/snapback]

 

Forelskelse er da ikke noe man blir før man blir "i lag", altså blir sammens..

 

Man får gjennomsnittlig 4 stormforelskelser iløpet av 1 liv.

@Discovery eller noe ..

 

Forelskelse er for min del da man tenker mye på personen, man har lyst til å se personen veldig mye, man blir varm på øra og varm i toppen når man koser / ser godt på personen, man vil personen sitt beste og man respekterer valgene til personen.

Lenke til kommentar

Jeg er 17 år.. og hvis man får 4 stormforelskelser i løpet av livet (som Hurt sier) så har jeg vel hatt mine..

 

Jeg bare forstår ikke om følelsene mine virkelig er kjærlighet eller om det fremdeles er forelskelse.. Utrolig snodig å si, følte jeg:P Haha.. Men jeg elsker virkelig gutten.. Hver gang en tanke på han dukker opp, dukker de morsommeste minner opp, de fineste minner opp, gode minner, og noen uheldige krangler som skal glemmes...

Han liksom lyser opp verden. Hver eneste dag.. Dersom jeg har en dårlig dag er en kommentar eller bare et godt ord fra han godt nok til å gi meg et smil i mørket.

 

Er det bare en forelskelse? Jeg mener.. Jeg bryr meg virkelig godt om han, og jeg vil bare at han skal ha det så godt, uansett hva...

 

- Vesla !

Lenke til kommentar

for å svare litt seriøst: etter å ha vært sammen i 9 mnd er det naturlig at man ikke er storm-forelsket i hverandre hver eneste dag... Tror ikke det er noe galt mao. I perioder så blir man gjerne mer forelsket, mens i andre perioder ikke fullt så mye.

 

Uansett: kjæresten din er da tydeligvis glad i deg, så det går sikkert fint :)

Lenke til kommentar

En forelskelse varer i opptil et år eller noe i den duren har jeg lest et sted. Etter 9 måneder med kjæresten min så var jeg like forelska som jeg var etter 1,5 år (som var i går :D). Du vet det er kjærlighet... når du er villig til å gjøre de mest ufyselige ting du kan tenke deg for å få være sammen med denne personen. Men som vi to har sagt til hverandre så vet jo ikke en 16\17 åring hva kjærlighet.. Jeg elsker kjæresten min så mye som jeg kan gjøre, altså som en 16\17 åring.

 

Bare vent, ha det koselig sammen og lykke til. Høres ut som noe som er verdt å ta vare på.

Lenke til kommentar
*nynner flaskt på: "kjærlighet er mer enn forelskelse...dædædæ"*

 

Forelskelse er vel en følelse man har i begynnelsen, før man blir "i lag". Spenningen og flørtingen. Kjærlighet er mer en etablert følelse av å være knyttet til en person man elsker. Det er i alle fall slik jeg ser på det.

8101243[/snapback]

 

Eg og nynna på den:P

Lenke til kommentar

Noen sier at kjærlighet gjør blind. Det er jeg ikke enig i. Jeg mener det er forelskelse som gjør blind, sida man da kun ser det positive i alt, man tenker på personen hele tida osv.

 

Når forelskelsen tar slutt, er det opp til kjærligheten å overta. Her ser man om man faktisk passer sammen med personen man var forelska i. Det er her man må begynne å virkelig jobbe med forholdet, vise respetk, forståelse, omtanke og hele den regla der. For meg skulle dette tilsi at kjærlighet ikke gjør blind, men får opp augan på folk!

 

Husk, kunsten er ikke å finne den man vil leve resten av livet med, men å finne den man ikke kan leve uten.. ;)

Endret av Finholt
Lenke til kommentar
Noen sier at kjærlighet gjør blind. Det er jeg ikke enig i. Jeg mener det er forelskelse som gjør blind, sida man da kun ser det positive i alle, man tenker på personen hele tida osv.

 

Når forelskelsen tar slutt, er det opp til kjærligheten å overta. Her ser man om man faktisk passer sammen med personen man var forelska i. Det er her man må begynne å virkelig jobbe med forholdet, vise respetk, forståelse, omtanke og hele den regla der. For meg skulle dette tilsi at kjærlighet ikke gjør blind, men får opp augan på folk!

 

Husk, kunsten er ikke å finne den man vil leve resten av livet med, men å finne den man ikke kan leve uten.. ;)

8130395[/snapback]

 

Kunne ikke sakt det bedre selv... :thumbup:

Lenke til kommentar

Skal bare si at forelskelse er skumle greier.. Jeg har nok en av de storm-forelskelsene nå og jeg klarer ikke tenke på noe annet enn henne. Hun virker liksom så.. så riktig. Alt ved henne. Gah!

 

Det er riktig som noen har sagt tidligere. Forelskelse gjør deg blind for negative trekk ved den personen du forelsker deg i. Anntakeligvis fordi de positive sidene blir satt mye større pris på og du dermed ikke bryr deg om negative sider.

 

Ett tips til de som er forelska. Vær forsiktig med hva du gjør eller ikke gjør. Noen handlinger kan gjøre så du rett og slett mister kontrollen over deg selv fordi du er så forelska. (egen erfaring)

 

Mulig jeg gikk litt off topic til tider her, men jeg måtte bare skrive noe.. :p

Lenke til kommentar
Jeg er 17 år.. og hvis man får 4 stormforelskelser i løpet av livet (som Hurt sier) så har jeg vel hatt mine..

 

Jeg bare forstår ikke om følelsene mine virkelig er kjærlighet eller om det fremdeles er forelskelse.. Utrolig snodig å si, følte jeg:P Haha.. Men jeg elsker virkelig gutten.. Hver gang en tanke på han dukker opp, dukker de morsommeste minner opp, de fineste minner opp, gode minner, og noen uheldige krangler som skal glemmes...

Han liksom lyser opp verden. Hver eneste dag.. Dersom jeg har en dårlig dag er en kommentar eller bare et godt ord fra han godt nok til å gi meg et smil i mørket.

 

Er det bare en forelskelse? Jeg mener.. Jeg bryr meg virkelig godt om han, og jeg vil bare at han skal ha det så godt, uansett hva...

 

- Vesla !

8102334[/snapback]

 

Både ja og nei , jeg vil at mine kamerater, veninner vil ha det så godt som mulig jeg å, og jeg er veldig , veldig glad i ca 5-7 av mine venner, de andre driter jeg veldig , veldig , veldig , veldig langt i, sånn seriøst, de er ikke mer enn bekjente, selvom man låner av/til penger av de engang iblant.

 

Gode minner dukker også opp hos mine gode venner, jeg smiler når jeg ser på de, og jeg tenker mye på de. God sex og at man er glad man har en god venn/ kjærste kan anses og blandes med forelskelse mange ganger.

 

- Men selvfølgelig, man skal ikke ta det at det ikke går å bli mer forelsket mer enn 4 ganger i livet !

 

Stå på vesla!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...