Gå til innhold

Erfaringer med Cybershot DSC-S650 (eller S600)?


Anbefalte innlegg

Jeg tenker å kjøpe meg et kompaktkamera om ikke altfor lenge, og har surfa rundt på tester etc. i ettermiddag. I utgangspunktet fikk jeg inntrykk av at man måtte ut med rundt 2000 for et decent kamera, men så snubla jeg bort i denne omtalen her på akam av DSC-S600.

 

Det så lovende ut, og jeg blei ganske forbausa da jeg så det gikk for rundt 1500. Enda mer forbausa ble jeg da jeg skjønte at modellen var blitt avløst av DSC-S650, og at denne var enda billigere – 1319,- fra Amentio!

 

At det finnes så billige kamera er slett ingen overraskelse, men spesifikasjonene ser forholdsvis gode ut:

 

-- Ganske raskt. 1.8 s på oppstart, 0.41-0.71 s autofokus, 0.012 s når allerede fokusert ifølge denne testen

-- God vidvinkel, 31-93 mm. Det er jo ikke 28mm, men langt bedre enn 36mm som jeg ser at mange har.

-- Ganske lyssterkt. Blender på f/2.8 til f/5.1. Og 1000 ISO

(Står i nevnte test at "ISO 800 and 1,000 images are quite noisy. ISO 1,000 shots are only usable for 4x6 inch prints.", og det er sikkert sant, men som det står i en annen test: "While the ISO 1,000 sensitivity does let you shoot pictures at much lower light levels, it's even more useful under moderately dim illumination to eliminate the need for sharpness-robbing slow shutter speeds. Most casual snapshooters will prefer the grainy high-ISO pictures to shaky, dimly lit photos or none at all." Det er nok sant det òg.)

 

Spec-ene er for DSC-S600, men det er vel egentlig ingen grunn til å tro at DSC-S650 er stort dårligere.

 

Altså, alt dette høres nesten for godt til å være sant for trettenhundre kroner. What's the catch? Er det noen som har prøvd en av disse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...