Gå til innhold

wow avhengighet, ikke noe å føkke med

Anbefalte innlegg

Skrevet

sikkert blitt vist før, å beklager at jeg kan være party pooper for noen,

men problemet er reelt, å for noen og deres pårørende svært virkelig.

:ph34r:

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V
Skrevet

Haahaa! Enda en svett tenåring som mistet alle vennene sine pga. WoW..

Seff skylder de på spillet og ikke personen :)

.. Filmen har hvert oppe før btw!

Skrevet

Se på øverste commenten der...

Oh noes... he's addicted to a game... my mom smokes more then 30 years now... that's an addiction.
Skrevet

sikkert blitt vist før, å beklager at jeg kan være party pooper for noen,

men problemet er reelt, å for noen og deres pårørende svært virkelig.

:ph34r:

8099364[/snapback]

Det som skremmer meg mest er at du tar den reportasjen seriøst.

Mora er lei seg? Er han under 18 ta fra han pc'en. Er han over 18 tru med å kaste han ut hvis han ikke skjerper seg.

http://video.google.com/videoplay?docid=-5...ddicted+to+epix

Skrevet
Det som skremmer meg mest er at du tar den reportasjen seriøst.

Hva mener du?.. Tror du ikke at han spiller så mye som det sies?...

Skrevet
"is that what you consider them.. your friends?"

Patetisk vinkling. Ja, de er venner, de er virkelige mennesker for helvete.

8099725[/snapback]

Syns det er en god vinkling. Det er jo ikke virkelige mennesker.. ikke noe mer en paladinen han spiller er et virkelig menneske. Gutten selv er jo virkelig, men det ser vel nesten ut til bare å være moren som har noen omgang med ham.

Skrevet (endret)
Hva mener du?.. Tror du ikke at han spiller så mye som det sies?...

Jo men som sagt så se på linken jeg la ved. Ja han sitter for mye ved pc'en, mens mor gråter. Ta fra han pc'en? Er ikke vanskeligere enn det. Vil si at foreldrene har skylden i at det har blitt som det er i det tilfellet her.

Syns det er en god vinkling. Det er jo ikke virkelige mennesker.. ikke noe mer en paladinen han spiller er et virkelig menneske. Gutten selv er jo virkelig, men det ser vel nesten ut til bare å være moren som har noen omgang med ham.

Det jeg tror han mente var at de han spiller med er virkelige.

Endret av Zenzen
Skrevet
Jo, det gjør jeg. Se på videoen i linken jeg la ved så får du forklart litt bedre. Ja, han sitter alt for mye ved pc'en. Så kan ikke mora ta fra han pc'en? Ikke verre enn det.

8099768[/snapback]

Kanskje du kan si hva videoen handler om - så ut til å vare en times tid...

Og forsåvidt, moren kan jo også bruke parental control på spilletid (regner med at det er hun som betaler).

Skrevet

Og forsåvidt, moren kan jo også bruke parental control på spilletid (regner med at det er hun som betaler).

8099789[/snapback]

Videon er et foredrag om spillavhengihet fra et universitet et sted i USA (husker ikke hvor akkurat nå) Der brukes den videoen som eksempel på hvordan medier (useriøse sådann) bruker spill avhengighet (noe som er "in" om dagen) for å få flere seere.

Skrevet (endret)

16 timer om dagen og lightforge WRAAA. Television LOVES facts.

Edit: Ja, også sjekk den frekke mopedbarten da - serious business.

Endret av Carl M
Skrevet
"is that what you consider them.. your friends?"

Patetisk vinkling. Ja, de er venner, de er virkelige mennesker for helvete.

8099725[/snapback]

8099758[/snapback]

Hvis du bruker 16 timer om dagen sammen med noen, så bør det ikke vært noe galt i å kalle demn vennene dine.

Skrevet

8099789[/snapback]

Videon er et foredrag om spillavhengihet fra et universitet et sted i USA (husker ikke hvor akkurat nå) Der brukes den videoen som eksempel på hvordan medier (useriøse sådann) bruker spill avhengighet (noe som er "in" om dagen) for å få flere seere.

8099828[/snapback]

Men kan du si noe mer om hva argumentasjonen egentlig er? Sies det at "spilleavhengighet" ikke egentlig eksisterer? Det virker vel litt tynt i seg selv uten noe mer vitenskapelig grunnlag.. det kan man jo si om det meste. "Penge/pokerspill-avhengighet eksisterer ikke fordi det selger aviser og slås opp i mediene". Er vel litt tynt.

Skrevet
Hvis du bruker 16 timer om dagen sammen med noen, så bør det ikke vært noe galt i å kalle demn vennene dine.

Ja men det er jo det som er poenget - han er ikke sammen med noen. Karakteren(e) hans er "sammen" med andre menneskers karakterer... :ermm:

Skrevet

De sier ikke at spill avhengighet ikke eksisterer, men er blåst opp. Eksempel fra videoen fra første post: Stakkars mor (som ikke gjør en døyt for å hjelpe gutten), avhengighet av noen nytt og skummelt (ja du kan bli avhengig tror jeg, men som jeg sa så blåses det opp, hvor mange er egentlig virkelig avhengige?) og de bruker ordet "violent" (hadde det vært en spill du skulle klemme mest mulige rosa kaniner i løpet av en hvis tid hadde ikke reaksjonene vært like store samme om avhengigheten hadde vært den samme). Selvsagt selger dette!

Se vidoen når du får tid, forandret mitt syn på spill avhengighet.

Skrevet

8099789[/snapback]

8099828[/snapback]

Men kan du si noe mer om hva argumentasjonen egentlig er? Sies det at "spilleavhengighet" ikke egentlig eksisterer? Det virker vel litt tynt i seg selv uten noe mer vitenskapelig grunnlag.. det kan man jo si om det meste. "Penge/pokerspill-avhengighet eksisterer ikke fordi det selger aviser og slås opp i mediene". Er vel litt tynt.

8099916[/snapback]

Han snakker om hvordan Avhengighet at WoW ikke eksisterer fordi det er ingenting i spillet som kan gjøre deg avhengig. Du kan bli "hekta" ja men ikke avhengig som i avhengig av Dop osv. Det meste av foredraget snakker han om at argumentene som media er særdeles tynne. Se hele filmen er Veldig interesangt. Jeg syns han har rett i det meste han sier. Og han virker som han har skjekka stoffet han snakker om, han kommer ikke bare med svada som han finner på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...