Gå til innhold

Har Elkjøp rett her?


Anbefalte innlegg

i og med at det er samme feil for tredje gang her så ser jeg ikke probemet. lever tven selv til strax i oslo, og få en bekreftelse fra dem på at tven har samme feilen, og be dem sende den til jvc for kreditering. kontakt jvc og be dem utstede en kreditt på tven til elkjøp i alta pga at den har samme feil for tredje gang, og be dem om å sette inn pengene på kontoen din.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss nå ikke blande inn meg og annet off topic i denne saken, for den handler om en kundes tv, og en reklamasjonssak mot elkjøp.

 

Det viktigste her er at kunde selv har tatt vare på kvittering, samt servicerapporter fra de 2 andre gangene tv har vært på verksted.

 

Har du dette trådstarter? Vi kan gjerne ta videre diskusjon over pm også, om du ønsker dette. Husk bare at jeg ikke er en ansvarlig etellerannet i elkjøp, bare en selger som kan komme med råd :).

Lenke til kommentar
La oss nå ikke blande inn meg og annet off topic i denne saken, for den handler om en kundes tv, og en reklamasjonssak mot elkjøp.

 

Det viktigste her er at kunde selv har tatt vare på kvittering, samt servicerapporter fra de 2 andre gangene tv har vært på verksted.

 

Har du dette trådstarter? Vi kan gjerne ta videre diskusjon over pm også, om du ønsker dette. Husk bare at jeg ikke er en ansvarlig etellerannet i elkjøp, bare en selger som kan komme med råd :).

8099043[/snapback]

 

Beklager, det var jeg som dro deg litt inn i diskusjonen.

Mener du har litt mer konkret kunnskap om rutinene enn mye av synsingen det etterhvert ble.

 

Det var aldri meningen å påpeke at du var noe ansvarlig for noe, bare at du muligens hadde litr mer håndfaste fakta å komme med.

 

Igjen, beklager.

Lenke til kommentar

Hei var på CB elkjøp og pratet med en i service bua der og nå ser det ut som saken har løst seg :thumbup: Leverte inn tv'en med kopier av service papirer og kvittering :)

 

De skulle sende inn tv'en for å konstantere at det var samme feil (noe jeg er helt sikker på at det er)

 

Og jeg skulle slippe å sende den helt til Alta for og få hevet kjøpet for det skulle de fikse :)

 

Men han på service synes at det var merkelig at jeg fikk beskjed om at jeg måtte dra til alta med tv'en og at de skulle ha det 3 forsøk på å reparere tv'en for samme feil som han sa at var bare tull.

 

Så synes at de i butikken skal vite slikt når en kunde som er sakelig og høflig spør hva han skal gjøre (vil bare få fram at jeg ikke kom inn og sa at jeg vil heve kjøpet for nå har dritten gått i stykker igjen osv osv)

 

Men venter nå på en tlf fra elkjøp så saken er vel ikke over før jeg har fått den :D

 

Takker for alle svar som jeg fikk fra dere og spesielt til Alastor som var villig til og hjelpe meg ut av denne saken.

 

Mvh

Tom

Endret av PoNdUs
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en kombi vaske/tørketrommel maskin og den var IKKE god fra dag 1. Kontaktet elkjøp som sa jeg måtte ringe leverandøren og få en servicemann til å se på saken. Greit nok kostet jo ikke meg noe. Gikk ikke mange vask før jeg måtte få servicemannen tilbake og elkjøp sa at han måtte komme 4 ganger før jeg kunne heve kjøpe.

 

Nå må jeg ringe mannen for 4. gang så nå bare han får vært her nå får jeg hevet kjøpet.

 

Men altså i mitt tilfelle måtte servicemannen konstatere samme feil 4 ganger, og da tolker jeg det uansett om han reparer gang nr. 4 eller ei så er en ting sikkert den dritten skal tilbake til elkjøp fort som F etter det

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Goodall er det samme feil hver gang? hvist du har hatt forskjellige feil hver gang stemmer det at det 4 feil (det sa ivertfall han servicemannen på elkjøp) Så har du hatt 4 ganger samme feil så skulle du kunne hevet kjøpet allerede om jeg ikke har tolket han feil.

Lenke til kommentar
Goodall er det samme feil hver gang?  hvist du har hatt forskjellige feil hver gang stemmer det at det 4 feil (det sa ivertfall han servicemannen på elkjøp) Så har du hatt 4 ganger samme feil så skulle du kunne hevet kjøpet allerede om jeg ikke har tolket han feil.

8100182[/snapback]

 

Dette var svaret jeg fikk av elkjøp:

Vi har rett til å prøve å reparere denne 3.ganger samme feil, bytte kan skje etter at samme feil er konstantert av tekniker 4 gang.
Lenke til kommentar

Da har du pratet med en som ikke kan forbrukerkjøpsloven dessverre.

 

 

Jeg hadde klagd på et slikt svar om det var snakk om en reklamasjonssak, fordi det svaret er feil.

 

Forbrukerkjøpsloven er klar på at 3. gang samme feil betyr heving. I tillegg så er heving IKKE det samme som "bytte", men derimot at du får pengene igjen, og kan enten få de overført til konto - eller bare velge en annen maskin i butikken.

 

Så goodall, ikke aksepter, svar tilbake med noe om at du er uenig, og ta med dette fra forbrukerkjøpsloven:

 

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

 

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

 

Dette gir deg krav på heving av kjøp, dersom mangelen er vesentlig. Men kun dersom du er helt sikker på at det er snakk om samme feil. I tillegg må en servicemann konstatere at det er samme feil for 3. gang som har oppstått før heving kan godkjennes.

Lenke til kommentar
La oss nå ikke blande inn meg og annet off topic i denne saken, for den handler om en kundes tv, og en reklamasjonssak mot elkjøp.

 

Det viktigste her er at kunde selv har tatt vare på kvittering, samt servicerapporter fra de 2 andre gangene tv har vært på verksted.

 

Har du dette trådstarter? Vi kan gjerne ta videre diskusjon over pm også, om du ønsker dette. Husk bare at jeg ikke er en ansvarlig etellerannet i elkjøp, bare en selger som kan komme med råd :).

8099043[/snapback]

 

Beklager, det var jeg som dro deg litt inn i diskusjonen.

Mener du har litt mer konkret kunnskap om rutinene enn mye av synsingen det etterhvert ble.

 

Det var aldri meningen å påpeke at du var noe ansvarlig for noe, bare at du muligens hadde litr mer håndfaste fakta å komme med.

 

Igjen, beklager.

8099726[/snapback]

Det går fint det, jeg skjønner at det var godt tenkt og ment :). Derfor ingen sure miner - jeg ville bare spore på før vi hadde sporet helt av.

 

Om du mener jeg bør uttale meg om noe neste gang, send meg en pm :). Men ikke forvent at jeg svarer i tråden du evt sender meg :p.

 

Og der setter vi strek for denne saken ^^.

Lenke til kommentar

JA de kan kreve å reparere produktet SKAL sendes inn før kjøpet heves. regelen går som følger:

 

etter 2 ganger samme feil KAN butikken erstatte broduktet i et nytt, men er ikke pliktig, det er opp til butikksjef.

 

når feilen skjer 3 gang kan kjøpet heves. MEN produktet må sjekkes først. DVS. små ting: mobil etc. testes direkte hos elkjøp. MEN store ting som tv'er må sendes in, spes JVC siden de driver egen service, så du må faktisk sende den inn en 3je gang. når JVC har sjekket at samme feilen er der, får elkjøp butikken godkjent returen og du kan heve kjøpet ved å få igjenn pengene.

 

TRUST ME! dette vet jeg ;) har vært gjennom samme greie 4 ganger med forskjellige produkter OG har jobbet innen elkjøp ;) er sånn reglene er.

8098536[/snapback]

Trust you? Kanskje når du slutter å motsi deg selv. De kan kreve å reparer en tredje gang, men tredje gang med samme feil har du krav på å heve kjøpet? Det er faktisk det du skriver i det jeg har sitert. Bestem deg for hva du mener først, og så skriv innlegget ditt. Da blir det litt enklere å ta det seriøst når du avslutter med "trust me" ;)

Lenke til kommentar
De kan kreve å reparer en tredje gang, men tredje gang med samme feil har du krav på å heve kjøpet? Det er faktisk det du skriver i det jeg har sitert. Bestem deg for hva du mener først, og så skriv innlegget ditt. Da blir det litt enklere å ta det seriøst når du avslutter med "trust me"  ;)

8101861[/snapback]

Eh, han skriver vel faktisk at den må inn for kontroll "tredje gang", for å se om det faktisk er samme feil, ikke at den blir reparert 3 ganger?

Lenke til kommentar
De kan kreve å reparer en tredje gang, men tredje gang med samme feil har du krav på å heve kjøpet? Det er faktisk det du skriver i det jeg har sitert. Bestem deg for hva du mener først, og så skriv innlegget ditt. Da blir det litt enklere å ta det seriøst når du avslutter med "trust me"  ;)

8101861[/snapback]

Eh, han skriver vel faktisk at den må inn for kontroll "tredje gang", for å se om det faktisk er samme feil, ikke at den blir reparert 3 ganger?

8101885[/snapback]

Han begynner posten med "JA de kan kreve å reparere", før han går over på å forklare at det er opp til butikksjefen om de ønsker å tilby nytt produkt, men at de ikke er pliktige til det. Deretter fortsetter han med å forklare at man kan kreve å få hevet kjøpet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...