Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

keramisk vifte til frontvindu


Anbefalte innlegg

så en gang at de solgte en liten keramisk vifte som man kobler til sigarettenner, den kunne tidsinstilles og stilles mot ruten slik at ruten blir isfri like før man skal ut og kjøre.. Men jeg husker ikke hvor jeg så denne, noen som kanskje vet hva jeg snakker om og har en link? slik at jeg kan bestille...

 

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hva skal du med en sånn liten vifte? Kjøpte meg en kupevarmer fra DEFA for 400kr på BilXtra. 1200W og varmer opp hele bilen i løpet av 30 min - 1 time alt ettersom hvor kaldt det er..Har også et tidsur (80kr) som jeg bare stiller inn kvelden før, så er bilen klar om morgenen :)

Endret av Christian87
Lenke til kommentar
Hva skal du med en sånn liten vifte? Kjøpte meg en kupevarmer fra DEFA for 400kr på BilXtra. 1200W og varmer opp hele bilen i løpet av 30 min - 1 time alt ettersom hvor kaldt det er..Har også et tidsur (80kr) som jeg bare stiller inn kvelden før, så er bilen klar om morgenen :)

8237056[/snapback]

 

Tror jeg har en slik en i bilen jeg og. På passasjer siden er det en liten sak. Litt større enn en stor bok. Og en slik liten sak som lyser og blinker klokkeslett og temperatur. Trenger den strøm fra utsiden av bilen? Henger en liten ledning ut foran på bilen. Hadde du giddet og forklart litt hvordan det funker? Som sagt, har det i bilen men det var der når jeg kjøpte den. Og bruksannvisningen fulgte ikke med.

Lenke til kommentar

Selv kjøpte jeg bare dette i "løsvekt". Altså et tidsur som du bare setter i en stikkontakt, også har jeg skjøteledning derfra og inn i bilen til kupevifta. Har i tillegg motorvarmer med kontakt som sitter i frontfangeren som jeg kobler på samme skjøteledning. Litt tungvint å måtte ta det inn og ut, men billigere enn sånn ferdig Defa Varmup pakke.

 

Kan hende du har en sånn Varmup pakke med motorvarmer, kupevifte og batterilader i ett. Denne er det vel bare å bruke skjøteledning og plugge i stikkontakt ute.

 

Andre alternativ er sånn Webasto eller lignende med tidsur som du ikke trenger koble til stikkontakt. Den trekker strøm fra batteriet og det er bare å stille inn start og stopp på klokka som er inni bilen.

 

Har du mulighet til å ta kontakt med forrige eier å spørre da?

Endret av Christian87
Lenke til kommentar
Selv kjøpte jeg bare dette i "løsvekt". Altså et tidsur som du bare setter i en stikkontakt, også har jeg skjøteledning derfra og inn i bilen til kupevifta. Har i tillegg motorvarmer med kontakt som sitter i frontfangeren som jeg kobler på samme skjøteledning.  Litt tungvint å måtte ta det inn og ut, men billigere enn sånn ferdig Defa Varmup pakke.

 

Kan hende du har en sånn Varmup pakke med motorvarmer, kupevifte og batterilader i ett. Denne er det vel bare å bruke skjøteledning og plugge i stikkontakt ute.

 

Andre alternativ er sånn Webasto eller lignende med tidsur som du ikke trenger koble til stikkontakt. Den trekker strøm fra batteriet og det er bare å stille inn start og stopp på klokka som er inni bilen.

 

Har du mulighet til å ta kontakt med forrige eier å spørre da?

8243839[/snapback]

 

Tror det blir vanskelig å ta kontakt med forige eier siden jeg kjøpe av forhandler.

 

Tror jeg har med en slik Defa Varmup pakke.

 

Jeg har en kupe vifte, en styrings enhet

 

http://wup.defa.com/no/documents/ControlUnit.pdf

 

og vet ikke hva som er i motoren av batterilader og slikt, men utifra det jeg har sett på Defa.no tror jeg at jeg har alt. Men det eneste jeg lurte på var om jeg måtte ha strøm 240V tilkoblet til bilen eller om den kunne bruke bilbatteriet. Har ikke lyst til å prøve i tilfelle jeg går tom for strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...