VetleRsport Skrevet 5. mars 2007 Skrevet 5. mars 2007 (endret) Min stasjonære pc har bynt å hengee seg å da må du bare dra ut ledningen for å få slått den av :S Men så har jeg formatert endeel ganger nå og da har jeg sletta ALLT... Men fortsatt så henger den seg like ofte og like sykt.... Kan noen hjelpe meg med mitt problem? Endret 8. mars 2007 av volvo240_r
Bakke Skrevet 5. mars 2007 Skrevet 5. mars 2007 Da er det nok hardware problem... Har du testa minne og harddisk?
VetleRsport Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Skrevet 5. mars 2007 Har jo virka før da... Har hatt den siden sommeren startet å henge seg for en uke siden..
Bakke Skrevet 5. mars 2007 Skrevet 5. mars 2007 (endret) Hardware problemer kan komme plutselig... Men test minne og harddisk, og gi tilbakemelding Edit: En "leif" Endret 5. mars 2007 av mhbakke
VetleRsport Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Skrevet 5. mars 2007 Men kan du forkalre åssen jeg ska teste hardware'n? Et prog eller bios`?
Mads-b Skrevet 5. mars 2007 Skrevet 5. mars 2007 Skaff i veie en brenneCD og en brenner, og så lager du deg en http://www.ultimatebootcd.com/ I denne kan du finne tools som sjekker hardware. (F.eks memtest 86 og scandisk)
Bakke Skrevet 5. mars 2007 Skrevet 5. mars 2007 Test harddisk med HDTune og minne med memtest86 (har desverre ikke link til memtest86, men google er din venn)
VetleRsport Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Skrevet 5. mars 2007 men den henger seg jo åssen ska jeg gjøre det da?
Bakke Skrevet 5. mars 2007 Skrevet 5. mars 2007 Du kan prøve å kjøre "chkdsk /f", da vil pc'en starte på nytt og scanne systemet. Dette burde gå, post resultat her
VetleRsport Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Skrevet 6. mars 2007 Testa det å.. Det funket heller ikke da desverre :/
Junior19 Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Testa det å.. Det funket heller ikke da desverre :/ 8090062[/snapback] Det kan kanskje hjelpe om du gir oss litt meir informasjon om laptopen din. Kva merke den er, om det er noko ekstrautstyr på den, om du har installert noko nytt på den i det siste før den begynte med heng. Dersom maskina heng seg etter at du har boota på den ultimate boot cd som du fekk link til over, så er det meir eller mindre garantert at det er hardwarefeil. I såfall bør du kontakte leverandør/produsent sin support og få den reparert.
Bakke Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 (endret) Ja vis du ikke får bootet cd'en, testet minne eller harddisk. Da anbefaler jeg å kontakte levrandør, dette er som sagt ganske sikkert en hardware feil... Edit: En "leif" Endret 6. mars 2007 av mhbakke
VetleRsport Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Skrevet 6. mars 2007 For det første det er ikke enlaptop.. Stasjonær pc.... Jeg har bygd den selv for 2-3 år siden ca..... Har hatt den i ca 3 år til sommeren men har byttet div deler..... Hdd'r: 2x 300Gb Maxtor 2x500Gb Samsung Cpu: AMD Atholon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939 Ram: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB strømf.: Hiper 580W Dvd Brenner: Plextor PX-716SA S-ATA Dvd Rom: Pioneer skjermkort: er litt usikker... ATI ......
Bakke Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 3 år gammel, da har du nok ingen garanti... Og vis du ikke får testet minne og harddisk, må du nok gjøre det "manuelt". Dvs du må prøve å ta ut diverse komponenter til å se om pc'en fungerer, dette er lettere om du har to ram brikker og to harddisker. Da tar du bare ut den ene og ser om den andre fungerer, og omvendt. Vis du har kun en ram brikke eller kun en harddisk, må du prøve å bytte komponenten med en annen. Anbefaler deg å bruke antistatisk armlenke når du driver med slikt arbeid, eventuelt få en dyktig person til hjelpe deg.
VetleRsport Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Skrevet 6. mars 2007 så da kan det ikke være noe i BIOS'en min da eller?
Bakke Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 (endret) Jo kan være BIOS og (glemte det alternativet ), har du prøvd å sette den til default? Endret 6. mars 2007 av mhbakke
VetleRsport Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Skrevet 6. mars 2007 Har du noe "bruksanvisning" åssen jeg skal sette biosen til default?
Bakke Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Nei, BIOS'en varierer fra hovedkort til hovedkort. Men du skal finne en knapp en plass, burde hete noe sånn som "Set to default"...
VetleRsport Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Skrevet 6. mars 2007 ah.. så knappen er på hovedkorte? hvis jeg fårstår rekti.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå