Gå til innhold

hvilke konsollspill har gjort mest inntrykk på deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske mange faktisk..

 

Koste meg umåtelig med det de 2 første Resident Evil spillene til PS, på samme måte som Tomb Raider var toppen av lykke :D

 

Crash Bandicoot 3 ble også fort en slager, for ikke å snakke om alle Tekken og Street Fighter spilla (på Sega også).

Og så klart FF-spillene

 

Det finnes jo en drøss flere, men da blir det nesten bare oppramsing :(

 

Må bare nevne Tony Hawk også (det spillet hvor sangen Goldfinger - Superman var på.. lurer på om det var 1'ern...?)

Lenke til kommentar

Gears of War!! Rundet det spillet i helgen (2-player) og har aldri spilt et så bra spill før. Alltid "hatet" x-box, og har alltid vært Playstation-patriot, men Gears of War... Unikt. Verdt å kjøpe x-box bare for å spille dette spillet (dog, spillet varer ikke evig). LØP Å KJØP!

Lenke til kommentar
Synes det er rart at så mange nevner Halo i denne sammenhengen, når det samtidig er et av de mest hyppig nevnte i 'Mest oppskrytte spill'.

 

Jeg har spilt både Halo og Halo 2, men kan ikke si noe mer positivt om det enn at det er et greit nok FPS spill. Ingenting originalt med det. Dølle våpen. Bare helt middels egentlig. Har spilt mye mer engasjerendes og bedre FPS spill på pc.

 

 

Men i on-topic sammenheng; FFVII, FFVIII, FFIX, Breath of Fire 3, og Metal Gear serien for meg :)

8078848[/snapback]

 

Vel, men hva med oss som syntest at FF serien er helt uintressant, tregt og oppskrytt da? Eller MGS serien som faktisk ikke er annet enn cut scenes med litt artig gameplay til tider? Å kalle HALO for "mest oppskrytte spill" blir bare altfor dumt. :nei:

Lenke til kommentar

Jeg kan synes det er merkelig at du ikke liker det, men slik er det. Forskjellige meninger. Selv fikk jeg ingenting ut av for eksempel Final Fantasy spillene. Synes det var kjedelig. Men forskjellige meninger. :)

 

Det spillet som ga meg best inntrykk må være Zelda OoT. Vekker gode minner de spillet.

8078889[/snapback]

 

For all del, jeg har ikke noe problem med å forstå at folk synes det er et bra spill, men å si at det er tidenes beste spill har jeg store problemer med å fatte.

 

For min del tror jeg det oppsto i at det var et av de første gode og gjennomførte FPS spillene til XBOX.

 

Hva er det som skiller det ut fra andre FPS egentlig? Historien syntes jeg for eksempel Half Life (1 og 2) gjorde bedre. Grafikken er helt okei. Våpnene synes jeg som sagt var dølle sammenlignet med i andre spill. Det var liksom så lite 'punch' og følelse av å faktisk avfyre et våpen. Kjøretøy gjorde Halo helt greit det og, men det har blitt gjort bedre i andre spill. Multiplayer syntes jeg ikke Halo gjorde noe mer av enn samtlige andre FPS spill ute på markedet. Og kontrollene? Jeg kan ikke se hvordan de er noe bedre i Halo enn for eksempel Timesplitters.

 

Co-op delen syntes jeg imidlertidig var veldig bra i spillet.

Lenke til kommentar

Kanskje litt sjelden kost, men Everybody's golf på PSP er ett utrolig fantastisk spill synes jeg, og er ett must i alle PSP-spillere sin samling.

Kommer aldri til å glemme følelsen jeg hadde første gangen jeg så spilleren løpe under ballen. :)

 

Wing-commander spillene fra Origin var fantastisk opplevelser også, og Fallout spillene .. Men de er vell egentlig dataspill, og ikke konsoll-spill. :p

Lenke til kommentar

Av nyere konsoll spill må disse nevnes:

Jet Set Radio Future

Final Fantasy VII

Silent Hill

Syphon Filter

Ninja Gaiden

Virtual Tennis

Wipe Out

Bushido Blade

Rollcage

Golden Eye & Perfec Dark

Quake 2 (psx - multiplayer splitscreen)

 

Av eldre spill:

Night Driver & Pit Stop (mine 2 første møte med bil-kjøring)

Defender

TLoZ:ALttP

Endret av Blomvik
Lenke til kommentar

Off-topc:

Tror det står på at Halo er flaggskipet til Xbox-gutta siden start. Så dem må selvsagt automatisk verne og elske sin skatt ;)

 

On-topic:

Metal Gear Solid-serien

Resident Evil-serien

Final Fantasy 7

Wipeout til PS1!

 

 

..som jeg kommer på i farta!

Endret av BåGan
Lenke til kommentar
Off-topc:

Tror det står på at Halo er flaggskipet til Xbox-gutta siden start. Så dem må selvsagt automatisk verne og elske sin skatt ;)

8079199[/snapback]

åja, selvfølgelig. Det var jo saklig :)

 

jeg skjønner ikke hva som er så fantastisk med FF serien, syns det var utrolig kjedelig. Men, ja, dere playstation gutter må jo verne om deres elskede skatt

Lenke til kommentar

The Legend Of Zelda: The Wind Waker her :D

Brukte så utrolig lang tid på det spillet, ikke fordi det var vanskelig, men fordi jeg også brukte en del tid på å finne alt som var å finne av skattekart og slikt, og grunnet noen lange pauser. Felte nesten en liten tåre når jeg så sluttsekvensen :love:

 

Edit: var bare konsoll ja...

Endret av nerf
Lenke til kommentar

Super Mario 64, definitivt.

 

Historien går som så:

 

Etter at Commodore 64 og Amiga 500 gikk under mistet jeg litt av interessen i spill. Fra å leke meg masse med programmering og ransake spillene for hvordan de var bygd opp, så gikk jeg over til å bare spille litt en gang i blant.

 

Noen år senere ble jeg motvillig dratt inn i PCspilling. Spill som The Elder Scrolls: Arena og Daggerfall fikk med til å bli hekta, men jeg var ikke så veldig interresert utover det. Jeg gadd ikke lese spillblader eller noe slikt.

 

Så kom Half-Life som et slag midt i fjeset. Plutselig vekket det spillinteressen for fulle igjen, og jeg begynte å lese alt jeg kunne om utviklerne og om hvordan spillet var laget. Noe som gikk igjen var at Valve alltid nevnte at Half-Life var laget med Super Mario 64 som model, som var i Valve sine øyne det perfekte 3Dspill.

 

Som gammel Commodore-fanboy så hadde jeg alltid sett på Mario og Nintendo som teit og barnslig, og konsoller som noe tull. Men etter å ha lest så ekstremt mye om Mario 64 gjennom intervjuer med Valve så tenkte jeg at det måtte jo være noe med det.

 

Jeg hadde en kamerat som hadde det og elsket det, og når jeg til slutt satte meg inn i det ble jeg fullstendig hektet. Spillet er ren kunst.

 

Etter det begynte jeg å bli mer og mer interresert i konsoller, og nå spiller jeg mer på konsoll enn på PC.

 

Så basically: Super Mario 64 åpnet øynene mine for konsoller.

 

Andre viktige konsollspill for meg: Shenmue, Super Monkey Ball, Eternal Darkness, Resident Evil 4, Ico, Devil May Cry, Chronicles of Riddick, og nå WiiSports.

Lenke til kommentar
Tony Hawk 2                      ........

8078722[/snapback]

Samme her! Husker en gang en kompis av meg hadde kjøpt det så jeg spurte om jeg kunne låne det. Han sa at han kunne låne det bort hvis han fikk låne Driver 2 selv om jeg ikke hadde det. Jeg dro til Elkjøp og kjøpte det dagen etter så jeg fikk låne Tony Hawk 2. :p

Lenke til kommentar
[Pirke]Så vidt jeg vet er vel ikke Heroes...., Warcraft og Diablo lansert på konsoll[/Pirke]

8079247[/snapback]

 

Jeg leste ikke konsoll i topic :blush: og glemte helt at jeg surfet i konsoll-forumet! :blush:

 

 

åja, selvfølgelig. Det var jo saklig smile.gif

 

jeg skjønner ikke hva som er så fantastisk med FF serien, syns det var utrolig kjedelig. Men, ja, dere playstation gutter må jo verne om deres elskede skatt

 

Var egentlig ikke ment som saklig hell, men!

Nå skal det sies at jeg kun liker ett av FF-spillene, og ikke alle.

Lenke til kommentar

De som har gjort mest inntrykk på meg, må være:

 

- Metal Gear Solid

- X-COM (ja, dette kom til PS i sin tid også, faktisk en av de første PS-spillene jeg spilte)

- GoldenEye

- Resident Evil

- Gran Turismo

- Guitar Hero

- Wii Sports

- God Of War

 

Dette er alle konsollspill som enten har gitt meg et nytt syn på gaming, og/eller rett og slett gitt meg bakoversveis.

 

For øvrig sier jeg meg dels enig med Bågan, og stiller litt spørsmålstegn med hvorfor Halo har så mange fans i ettertid. Jeg kan forstå at det ga et inntrykk med tanke på historien, hvordan Bungie ble kjøpt opp av Microsoft og hvordan spillet frontet Xbox da den var splitter ny i sin tid, men som et spill hadde det vel strengt tatt ingenting Half-Life ikke hadde vist oss før. Men dette er nå min mening, skal ikke starte en flamewar her.

Lenke til kommentar

Halo på elkjøp med den råe kontrolleren(dvs. den svære første :) konge)

Ellers Forza(xb) og GT2(ps1) . Chronicles of riddick(xb) var også kult.

 

Fra tidligere tider må jeg si at alle nes spilla gjorde inntrykk. Spesielt Duck hunter(elns) med rifle kontrollen. Sweeet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...