Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen min restarter seg selv..=/

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei ;) Når jeg sitter å surfer eller spiller så restarter pcen min seg selv, det kan skje 3 ganger om dagen eller 1 gang i mnd =/ det hjelper ikke med formatering heller...

Når windows starter opp igjen etter den har restartet seg så kommer det opp en feilmelding, og det er forskjellige filer det er noe feil med hver gang :S

Noen som kunne hjulpet meg ?

Takker for svar :)

Mvh. Lars

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Selv bygd pc!?

List hardware!

8078394[/snapback]

ja er selvbygd;)

amd 64 3200+ 2.0 ghz

gainward 6600 gt 256 mb

1 twinmos 512 mb og 1 kingston 512 mb

abit ul8

samsung s-ata 250 gb disk

barracuda ide 200 gb disk

that's it;)

Skrevet
Selv bygd pc!?

List hardware!

8078394[/snapback]

ja er selvbygd;)

amd 64 3200+ 2.0 ghz

gainward 6600 gt 256 mb

abit ul8

that's it;)

8078449[/snapback]

Ser du har 2 forskjellige typer RAM brikker!? hvorfor det!?

og hvorfor en IDE disk og en S-ATA disk!?

hvor stor PSU har du!?

Skrevet (endret)
Selv bygd pc!?

List hardware!

8078394[/snapback]

ja er selvbygd;)

amd 64 3200+ 2.0 ghz

gainward 6600 gt 256 mb

abit ul8

that's it;)

8078449[/snapback]

Ser du har 2 forskjellige typer RAM brikker!? hvorfor det!?

og hvorfor en IDE disk og en S-ATA disk!?

hvor stor PSU har du!?

8078518[/snapback]

altså! Jeg hadde en ukjent type rambrikke på 512 mb først, så kjøpte jeg meg 512 twinmos.. Så ble den ukjente ødelagt og da kjøpte jeg meg kingston på en butikk her. Det var ikke sata disker når jeg først kjøpte pcen, så da kjøpte jeg ide disk. OG jeg har senere kjøpt den sata disken i forbindelse med tg06.

Jeg har en hiper-x 580w psu som ble nylig innkjøpt

Noen som vet grunnen til problemet mitt?

Lars.

Endret av Zypher91
Skrevet

Kjør en test med Memtest86. Høres ut som kanskje minnemodulene ikke helt liker å samarbeide. Hvis det er det som er problemet, er det kanskje fordi de har forskjellig CAS-latency (på dårlig norsk: intern minnetidsstyring). Dersom du har et program som viser CAS-latency, så har den ene minnemodulen kanskje 4.3.2 og den andre 4.3.3. Skal ikke mere til...

Memtest86 er et program som ikke kjøres i Windows, men i "DOS". Anbefaler Ultimate Boot CD. Det er en gratis CD med bare freeware, deriblant Memtest86. Dersom det ikke er CDen som starter opp når den ligger i CD/DVD-ROM/brenneren, må du inn i BIOS for å forandre på oppstartsrekkefølgen, slik at CD/DVD kommer før harddisken (men dette vet du kanskje allerede siden du har bygget maskinen selv, og antakelig installert OS selv :) )

Skrevet

Dersom dual channel er aktivert, kunne det vært en ide å deaktivere det for å teste. Det at brikkene ikke er identiske, burde gå bra i single channel....

Skrevet
Dersom dual channel er aktivert, kunne det vært en ide å deaktivere det for å teste. Det at brikkene ikke er identiske, burde gå bra i single channel....

8079550[/snapback]

Men dersom de skulle kjørt i dual channel, måtte det ikke stått en ledig port i mellom da? For de har ingen port i mellom seg

Lars.

Skrevet
ingen som vet? :( tenkte jeg skulle prøve å kjøre memtest i morra..

8085357[/snapback]

Hva er det den kan finne ut i memtest a? om det er noe feil med en av ram brikkene? eller om de ikke passer sammen?

Lars.

Skrevet (endret)

Memtest86 gir deg ikke et definitivt svar (det kan være andre ting det er noe galt med, selv om den gir deg errors), men får man en eneste error, er det noe galt et sted.

Får du en error, er det første du gjør å ta ut den ene minnebrikken, og teste med Memtest86 på nytt. Går det bra, tester du den andre. Går det bra med den også, har du antakelig minnebrikker som ikke klarer å jobbe sammen ordentlig.

Edit: Husk forresten å kjøre flere "Pass" (flere "runder"). Minst 5 stk, og det kan ta sin tid (flere timer).

Endret av Ratleto
Skrevet
Memtest86 gir deg ikke et definitivt svar (det kan være andre ting det er noe galt med, selv om den gir deg errors), men får man en eneste error, er det noe galt et sted.

Får du en error, er det første du gjør å ta ut den ene minnebrikken, og teste med Memtest86 på nytt. Går det bra, tester du den andre. Går det bra med den også, har du antakelig minnebrikker som ikke klarer å jobbe sammen ordentlig.

Edit: Husk forresten å kjøre flere "Pass" (flere "runder"). Minst 5 stk, og det kan ta sin tid (flere timer).

8085999[/snapback]

prøvde å kjøre memtest i dag, men kom ikke opp noen error..

Skrevet (endret)

Samme problem hos meg på en Ferdigbygd Fujistsu Siemens PC. Fant aldri ut hva som var galt. Sendte den inn til Service og alt. Ingen som helt skjønte hva som var galt og problemet oppstod uannsett om jeg kjørte Windows XP Pro, Home, Windows 2000 Pro eller Windows 2003 EnterPrise. Bytta litt forskjellige deler i maskina, blant annet minnebrikke, skjermkort, (Et kort jeg prøvde), Strømforsyning, DVD Rom til CD Rom, DVD Brenner, Harddisk og Lydkort. INGENTING ville seg. Tilslutt ble jeg så lei at jeg bytta ut hele PC`en å kjøpte en ny en. Bygga selv. Så snart et år siden jeg kjøpte den så røyk Hovedkortet på den PC`en jeg har nå og måtte bytte Hovedkortet :p. NÅ fungerer min nåværende PC kjempe bra. Ingen problemer nå.

Hva som er problemet hos deg kan være så mye rart, men jeg holder en knapp på hovedkortet.

Lykke til.

Endret av wil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...