Gå til innhold

HP Compaq nc8430 erfaringer og evt alternativer


Anbefalte innlegg

Nå nærmer innleveringa av masteroppgaven seg, og jeg blir bare nødt til å skaffe meg en bærbar PC.

 

Skjerm: 15,4" og helst WSXGA+ (1680 x 1050), helst matt skjerm.

Prosessor: Core 2 Duo

Minne: Helst 2GB

Grafikkort: Egentlig ikke så viktig da jeg spiller lite

Pris: rundt 12000,-

 

Har sett på HP Compaq nc8430. Denne har litt liten harddisk og bare 1GB ram. Men lar vel seg lett oppgradere til 2GB ram innenfor mitt budsjett. Har lest denne testen som gir PC'en gode skussmål.

 

Har noen erfaring med overnevnte PC, hvordan er støyen (stod i testen at vifta gikk stort sett hele tiden)?

 

Er det overkill å gå for ATI X1600 når jeg spiller så lite?

 

 

Finnes det eventuelle andre alternativer som er vell så bra som denne?

 

Har kikka litt på dell Latitude, men den sprenger busdjettet mitt hvis jeg skal gå får de samme spesifikasjonene.

 

(Edit: Skrivefeil)

Endret av Grizzly78
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo se på noen ordentlig HP maskiner, ellers har jeg ASUS meget fornøyd.

Har hatt Acer og ønsker ingen så mye vondt.

Men ellers er det jo mange andre gode merker.

 

Her er det et tips:

ASUS Notebook

 

Så kan du bare putte i litt ekstra med minne til du er helt fornøyd!

8077553[/snapback]

 

Takker for svaret, selv om jeg ikke ble så mye klokere :hmm: Tydelig at du ikke liker PC'en jeg linket til. Det er helt greit, men hvorfor! Asus maskina virka heller ikke imponerende i mine øyne. Men det kan jo hende ASUS har langt bedre kvalitet og mindre støy enn HP?

 

Når du nevner ordentlige HP maskiner. Hvilke sikter du til da?

 

 

Har kikka litt rundt og sett at det er blandede meninger om Compaq nc8430. Noen mener den er glimrende mens andre mener den bråker veldig mye. Spesifikasjonene virker jo veldig bra,men hjelper ikke hvis den støyer for mye. Veit noen noe mer om støy og denne maskinen? Er denne maskinen noe å satse på?

Lenke til kommentar

Kjøp deg dell inspiron 6400.

 

jeg ringte inn til dell selv og kjøpte denne:

 

dual 2 core 1.83

1gb minne

40gb hd

integrert skjermkort

wlan & bluetooth

cd & dvd brenner

15,4" wsxga+ 1680x1050

9cell batteri

 

ga 10k inkl porto for ca 6mndr siden

 

kjempe pc, 5-6t batteri tid, så og si støyløs!

 

denne får du sikkert en god del billigere nå, husk å si at du skal ha 1gb brikke, så bestiller du en brikke til fra en nettbutikk, mye billigere da og du har 2 gb minne.

Lenke til kommentar
Har lest litt rundt på forumet og sett at dersom man bruker et viftestyringsprogramm i Compaq nc8430 blir den bra stille. Noen som har erfaringer med det?

8081646[/snapback]

NHC funker fint med dagens nc/nx HP.

Lang tråd om maskinen og viftestyring: http://forums1.itrc.hp.com/service/forums/...hreadId=1041766

8082428[/snapback]

 

Takker :)

 

Har du kjennskap til maskinen? Støyer den mye (både med og uten viftestyringsprogram). Er maskinen bra?

Endret av Grizzly78
Lenke til kommentar

nei, har ikke kjennskap til denne maskinen. har selv nx6310. Hva jeg kan si er at med viftestyringsprogram kan du få nc8430 så godt som lydløs (jfr hp forumet). Uten viftestyring er den dessverre bråkebøtte pga biosen, da bl.a. vifteintervallene er satt unødvendig lavt.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
nei, har ikke kjennskap til denne maskinen. har selv nx6310. Hva jeg kan si at med viftestyringsprogram kan du få nc8430 så godt som lydløs (jfr hp forumet). Uten viftestyring er den dessverre bråkebøtte pga biosen, da bl.a. vifteintervallene er satt unødvendig lavt.

8083223[/snapback]

 

 

Takker så meget :) Viftestyring vil med andre ord bare kompensere for feil i bios. Jeg går ut i fra at viftestyringen ikke vil medføre økt slitasje og lavere lavetid på komponentene (Jeg er ganske grønn på det med PC). Spørs om det ikke blir den PC'en da. Latituden har langt dårligere grafikkort, ellers samme pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...