Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hva er forskjellen på dt125r og xt125x? skal kjøpe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...
"2005 xt(13 hk) går ikkje særlig dårligare enn dt(15 hk). den he berre 2 hk meire"

 

Det så ut som du mente at DT'en ikke burde gå noe særlig bedre fordi den kun har 2hk mer, det er ikke bare HK som teller, men også vekt, aerodynamikk, friksjon osv osv.

 

Friksjon ? hahahha

 

Syklene er mer eller mindre like, så både vekten og aerodynamikken burde ikke telle veldig mye.

Som du sier, Hk har ikke alt å si, men kanskje nm har det.

Lenke til kommentar

Når jeg sa friksjon, så mente jeg ikke at det var kun om disse, men om alt som beveger seg..

Aerodynamikken gjaldt heller ikke bare innen dette området, kanskje litt dårlig formulert, men det var altså ikke bare innen dette området jeg mente.. :ermm:

 

http://www.youtube.com/watch?v=nZ0hbSduayE - Xt125X

http://www.youtube.com/watch?v=6-cQvXeCaj0 - DT125R

Endret av Butthead600
Lenke til kommentar
Tullpjatt. Blir du lei "turtallsjaginga" er du lite strøm i trøya. Om det er turtallskicket du mener, så er jo dette helt rått! Ligge på turtallskicket, og bare vri håndleddet ut av ledd og dra skinnpølsa av kua. heilt rått!!

 

Det er 10 ganger så slitsomt å kjøre 2 takt som 4 takt, med 4 takt kan du ligge på samme giret stort sett hele tia, mens med 2 takt må du gire opp og ned skal det i det hele tatt flytte på seg!

Med org DT125 så får du ikke noe turtallskick, setter du på effekt annlegg osv så går den bedre, men den går fortsatt ikke så bra at jeg ville ha valgt den fremfor xt125

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...