Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hva er forskjellen på dt125r og xt125x? skal kjøpe


Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurte på hva som er forskjellen jeg da? hva er best? :hmm:

 

 

en ting til :D må mann blande olja med bensinen.... det tar lissom litt unødvendig tid :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva som er best? spørsmålet er: hva er best for deg?

 

hva er viktigst for deg av driftsikkerhet, lite forrurensning og lite bensinforbruk (xt) eller mye bedre ytelse orginalt og mange og rimelige trimmuligheter(dtr).

  • 8 måneder senere...
Skrevet

2005 xt(13 hk) går ikkje særlig dårligare enn dt(15 hk). den he berre 2 hk meire

xt`en ser mykje bedre ut, og er myke billegare( -10 000 ny).

2006 og oppover he då 10 hk og innsprøytning.

Skrevet

"2005 xt(13 hk) går ikkje særlig dårligare enn dt(15 hk). den he berre 2 hk meire"

 

Det så ut som du mente at DT'en ikke burde gå noe særlig bedre fordi den kun har 2hk mer, det er ikke bare HK som teller, men også vekt, aerodynamikk, friksjon osv osv.

Skrevet
"2005 xt(13 hk) går ikkje særlig dårligare enn dt(15 hk). den he berre 2 hk meire"

 

Det så ut som du mente at DT'en ikke burde gå noe særlig bedre fordi den kun har 2hk mer, det er ikke bare HK som teller, men også vekt, aerodynamikk, friksjon osv osv.

 

Friksjon ? hahahha

 

Syklene er mer eller mindre like, så både vekten og aerodynamikken burde ikke telle veldig mye.

Som du sier, Hk har ikke alt å si, men kanskje nm har det.

Skrevet
"2005 xt(13 hk) går ikkje særlig dårligare enn dt(15 hk). den he berre 2 hk meire"

 

Det så ut som du mente at DT'en ikke burde gå noe særlig bedre fordi den kun har 2hk mer, det er ikke bare HK som teller, men også vekt, aerodynamikk, friksjon osv osv.

 

 

litt vanskelig å forstå ka du meina.

Skrevet

jeg ville personelig ha valgt xt125, da du blir JÆVLIG lei 2 takt å turtallsjaginga etterhvert

Og xt'n går endelig bra nok, men dt'n går bedre, ihvertfall uplombert eller med effektannlegg

Skrevet
jeg ville personelig ha valgt xt125, da du blir JÆVLIG lei 2 takt å turtallsjaginga etterhvert

Og xt'n går endelig bra nok, men dt'n går bedre, ihvertfall uplombert eller med effektannlegg

 

 

tommelen opp ::)

Skrevet

Tullpjatt. Blir du lei "turtallsjaginga" er du lite strøm i trøya. Om det er turtallskicket du mener, så er jo dette helt rått! Ligge på turtallskicket, og bare vri håndleddet ut av ledd og dra skinnpølsa av kua. heilt rått!!

Skrevet
Tullpjatt. Blir du lei "turtallsjaginga" er du lite strøm i trøya. Om det er turtallskicket du mener, så er jo dette helt rått! Ligge på turtallskicket, og bare vri håndleddet ut av ledd og dra skinnpølsa av kua. heilt rått!!

 

Det er 10 ganger så slitsomt å kjøre 2 takt som 4 takt, med 4 takt kan du ligge på samme giret stort sett hele tia, mens med 2 takt må du gire opp og ned skal det i det hele tatt flytte på seg!

Med org DT125 så får du ikke noe turtallskick, setter du på effekt annlegg osv så går den bedre, men den går fortsatt ikke så bra at jeg ville ha valgt den fremfor xt125

Skrevet

Jeg kjører en '04 DT125R, og jeg angrer ikke et sekund.

 

Helt rått i forhold til XT'n som jeg har prøvekjørt , etter min mening.

 

Syns også at XT'n er styggere enn DT'n.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...