Gå til innhold

trenger bra piano vst


Anbefalte innlegg

heisann

 

ja tenkte jeg skulle kjøpe meg en bra piano vst. elsker piano lyder så pris er ikke noe hinder. helst ikke overstige 3000 så klart da :p men vil ha en vst med best mulig kvalitet. og skader ikke med en del muligheter. vet det er mange av dem å finne men vil høre hva dere har å si etter som jeg vil ha det jeg betaler for :) så hva syns dere jeg skal gå for?

 

The Grand (steinberg)

Native Akoustik Piano

Synthogy Ivory 1.5

 

har sett litt på disse. men hva syns dere? er det noe annet som er bedre som jeg burde går for?

 

EDIT: og fint om den er cpu og ram vennlig. vet native elektrik piano tar en del ram. så er ikke sikker på hvordan akustik piano er.

 

 

mvh Dilly

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hva skal du spille? De forskjellige pianoene fungerer til forskjellige ting.

Min favoritt er The Grand 2, som sparker ræv. Jeg bruker det i bandsammenheng, og trenger en lyd som skjærer igjennom, men samtidig er varm og rund. Nydelig simulering av resonans i strengene når man bruker sustainpedalen. Til dette er den helt ypperlig. Ganske snill hva gjelder systemressurser.

Det er bare 2 pianoer der, men de låter bra, syns jeg. Jeg foretrekker den lyden som også var i 1-ern, perfekt rockepiano.

 

Alt fra Native Instruments som har med samlples å gjøre, spiser så mye ram at det ikke nytter å bruke i praksis. De har gått på en smell da de designet det systemet. Selv 2gb ram kan gå som sirup, og da er det for dårlig etter min mening. Ikke låter pianoene deres så revolusjonerende bra heller, sammenlignet med konkurrentene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...