Gå til innhold

Hus i København


Anbefalte innlegg

jeg gleder meg til dem skal rive blitzhuset. Forhåpentligvis skjer det snart.

 

Når det gjelder kjøp av hus. De fleste "hardcore" blitzerne er jo de som oftest demonstrerer og ødelegger. MANGE har blitt arrestert og har ødelagt livet sitt i forhold til å få en god jobb. En god jobb er alt her i livet. Nei de blitzerne er dømt til å leve som blitzer resten av livet. Ikke noe er mer ødeleggende enn aggressiv demonstrasjon på rullebladet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen har rett til å være pøbler og drive dank og samtidig bli underholdt av andre.

 

Det at du karakteriserer deires kulturele akriviteter for pøblerier og dank viser vel litt av kva fordomer som du har mot huset og brukerene.

 

Huset lever heller ikkje av andre. Det er heilt sjølvdrevet, og mottar ikkje ei krone frå kommunen. Alt dei har gjort er å låne huset av kommunen frå 1982. Etter brannen i 96 ønsket kommunen å selge det, men brukerene pusset det sjølv opp.

Etter den kapitalistiske eigedomsretten er ikkje 25års arbeid for eit autonomt hus nok. Ungdomshuset klarte å skrape sammen eit bud på 2.2 mil når huset var lagt ut for salg, men dette blei overgått og dermed er plutselig 25år med arbeid og oppusing verdilaust.

 

Kommunen bruker millioner av kroner på politi for å slost med byens ungdomer slik at ei fudamentalistisk sekt som dette kan få eigedomen:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/11/01/030349.htm

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article242706.ece

8080745[/snapback]

 

Så, hvis en høyreekstrem gruppering.. som hadde okkupert et hus, drevet med bandverksted, treningsrom, politiske diskusjoner og hatt sitt eget utested... og en gjeng muslimer med konservativ korantolking hadde kjøpt huset, helt lovlig og rettmessig, så hadde du forsvart de høyreekstremes rett til huset..? Neppe.. Du hadde gladelig bifalt voldelige venstreekstreme aksjoner for å jage dem ut...

 

Hykleri og dobbeltmoral.

Lenke til kommentar
-------

8080745[/snapback]

 

Så, hvis en høyreekstrem gruppering.. som hadde okkupert et hus, drevet med bandverksted, treningsrom, politiske diskusjoner og hatt sitt eget utested... og en gjeng muslimer med konservativ korantolking hadde kjøpt huset, helt lovlig og rettmessig, så hadde du forsvart de høyreekstremes rett til huset..? Neppe.. Du hadde gladelig bifalt voldelige venstreekstreme aksjoner for å jage dem ut...

 

Hykleri og dobbeltmoral.

8081140[/snapback]

Det vet du ikke ulrikft, men tanken er jo tilsynelatende!

Lenke til kommentar
-------

8080745[/snapback]

 

Så, hvis en høyreekstrem gruppering.. som hadde okkupert et hus, drevet med bandverksted, treningsrom, politiske diskusjoner og hatt sitt eget utested... og en gjeng muslimer med konservativ korantolking hadde kjøpt huset, helt lovlig og rettmessig, så hadde du forsvart de høyreekstremes rett til huset..? Neppe.. Du hadde gladelig bifalt voldelige venstreekstreme aksjoner for å jage dem ut...

 

Hykleri og dobbeltmoral.

8081140[/snapback]

Det vet du ikke ulrikft, men tanken er jo tilsynelatende!

8081153[/snapback]

 

Jeg har ikke sikker viten om det, nei, men jeg VET i realiteten det.. ;)

 

Hadde sågar en kristen ungdomsforening gjort dette, så hade slike som her kritiserer politiet gått ut og ropt "FÅ UT DE KRISTNE KJØTERNE!".. toleransen strekker seg ikke så langt..

Lenke til kommentar
Pøblene i Kjøben... kommunister som ikke vil betale skatt... tihi

8081233[/snapback]

Det er litt ironisk det der, ettersom kommunisme jo handler om å gi etter evne og få etter behov. Det kan virke som enkelte av nykommunistene forsvarer tankegangen ved å begrense sin evne til det minimale, og så kreve alt de behøver fra staten :wee:

Lenke til kommentar

Jeg finner det mer betenklig at man kan finansiere seg selv med narkosalg, vold, og prostitusjon, slik som danske HA og Bandidos, og slippe å bli slått med batonger fra opprørspoliti, mens personer som har en politisk ideologi blir forfulgt og massearrestert ved enhver demostrasjon.

 

Det danske kapitalistiske horesamfunnet aksepterer lettere reinspikka kjeltringer enn politiske idealister...

Lenke til kommentar
Jeg finner det mer betenklig at man kan finansiere seg selv med narkosalg, vold, og prostitusjon, slik som danske HA og Bandidos, og slippe å bli slått med batonger fra opprørspoliti, mens personer som har en politisk ideologi blir forfulgt og massearrestert ved enhver demostrasjon.

 

Det danske kapitalistiske horesamfunnet aksepterer lettere reinspikka kjeltringer enn politiske idealister...

8081520[/snapback]

Tullprat fra ende til annen. Forbrytere blir selvsagt jakta på, og det er fullt lov å demonstrere i fred. Pøbelen demonstrerer derimot ikke i fred, men tyr til vold og hærverk for å presse politikerne til samarbeid.

Lenke til kommentar

Veldig bra poeng der ulrikft.

 

Slik kommunisme fungerer i praksis WizendraW :)

Dette er alt i alt en gjeng pøbler som kan kalles alt annet enn solidariske, samme går for blitzerne i Oslo etter hvordan jeg har forstått dem. Solidaritet er bla. jobbe hardt, betale skatt, være hyggelig mot andre mennesker og hjelpe det man kan. Ikke okkupere bygninger uten noen som helst legitimitet eller gode grunner, demonstrasjoner for saker som ender opp med masse hærverk og vold som koster staten en høy og unødvendig sum.

 

Og hva er greia med at de på død og liv må ha det så forbanna stygt utenfor blitzhuset? Hadde jeg hatt en leiegård el. i Oslo sentrum eller noen som helst annen større by så hadde jeg blitt politianmeldt på flekken og endt opp med enorme dagsbøter hvis jeg holdt en slik fasade. Hva er poenget med alle oljetønnene og barrikade sakene? Hvorfor må det absolutt se ut som om en dårlig krigsfilm akkurat har blitt spilt inn der? Vi har forstått det, ja de er en subkultur, men de kan da for faen samarbeide litt med resten av samfunnet! Er det rart jeg og majoriteten av folket i landet her har fordommer mot disse folka?

 

Hvorfor skal de samme lovene som de skriker for full hals om i demonstrasjoner ikke gjelde for dem?

 

Forbanna møkkafolk.

Lenke til kommentar
Så, hvis en høyreekstrem gruppering.. som hadde okkupert et hus, drevet med bandverksted, treningsrom, politiske diskusjoner og hatt sitt eget utested... og en gjeng muslimer med konservativ korantolking hadde kjøpt huset, helt lovlig og rettmessig, så hadde du forsvart de høyreekstremes rett til huset..? Neppe.. Du hadde gladelig bifalt voldelige venstreekstreme aksjoner for å jage dem ut...

 

Eg hadde ikkje likt dei høyreekstremes aktivitet, men så lenge dei ikkje hadde drevet med SA style terror så hadde dei hatt rett til å drevet huset ja.

At høgreekstremister skulle drive eit slikt hus høyres derimot svært usansynelig. Høgreekstreme grupper pleier å drive sin virksomhet mykje meir skjult og i heilt andre former. Ungdomhuset fører i motsettning sine aktiviteter heilt åpent, der kven som helst kan sjå kva aktiviteter som fåregår i huset.

Lenke til kommentar
Så, hvis en høyreekstrem gruppering.. som hadde okkupert et hus, drevet med bandverksted, treningsrom, politiske diskusjoner og hatt sitt eget utested... og en gjeng muslimer med konservativ korantolking hadde kjøpt huset, helt lovlig og rettmessig, så hadde du forsvart de høyreekstremes rett til huset..? Neppe.. Du hadde gladelig bifalt voldelige venstreekstreme aksjoner for å jage dem ut...

 

Eg hadde ikkje likt dei høyreekstremes aktivitet, men så lenge dei ikkje hadde drevet med SA style terror så hadde dei hatt rett til å drevet huset ja.

At høgreekstremister skulle drive eit slikt hus høyres derimot svært usansynelig. Høgreekstreme grupper pleier å drive sin virksomhet mykje meir skjult og i heilt andre former. Ungdomhuset fører i motsettning sine aktiviteter heilt åpent, der kven som helst kan sjå kva aktiviteter som fåregår i huset.

8081676[/snapback]

 

Problemet er jo at dette i realiteten HAR skjedd.. i Sverige.. Ikke bare fra "okkuperte" hus, men også fra lovlig kjøpte hus.. Med hjelp av norske venstreradikale. Som nekter enhver høyreekstrem sin politiske frihet.. ;) Det er vel dette de kaller demokrati...

Lenke til kommentar
Jeg finner det mer betenklig at man kan finansiere seg selv med narkosalg, vold, og prostitusjon, slik som danske HA og Bandidos, og slippe å bli slått med batonger fra opprørspoliti, mens personer som har en politisk ideologi blir forfulgt og massearrestert ved enhver demostrasjon.

 

Det danske kapitalistiske horesamfunnet aksepterer lettere reinspikka kjeltringer enn politiske idealister...

8081520[/snapback]

Tullprat fra ende til annen. Forbrytere blir selvsagt jakta på, og det er fullt lov å demonstrere i fred. Pøbelen demonstrerer derimot ikke i fred, men tyr til vold og hærverk for å presse politikerne til samarbeid.

8081541[/snapback]

Danske HA & Bandidos har "hus" spredt over hele Danmark, og finansierer seg med kriminalitet, men driter i politikk. De såkallte Bæsetterne/husokkupantene står ikke øverst på min favorittliste, men jeg anser utkastelsen fra det ene "Huset" de har hatt i 25 år, som ren provokasjon fra besteborgelige politikere. Det var helt unødvendig.

 

Bæsetterne/husokkupantene har vært en pain_in_the_ass for regjeringen fordi de demostrerer mot USA, mot Bush, mot irak-krigen, etc., derfor skulle de tas.

 

I Danmark er det lettere å åpne et horehus enn et reaksjonært ungdomshus...

Lenke til kommentar
Jeg finner det mer betenklig at man kan finansiere seg selv med narkosalg, vold, og prostitusjon, slik som danske HA og Bandidos, og slippe å bli slått med batonger fra opprørspoliti, mens personer som har en politisk ideologi blir forfulgt og massearrestert ved enhver demostrasjon.

 

Det danske kapitalistiske horesamfunnet aksepterer lettere reinspikka kjeltringer enn politiske idealister...

8081520[/snapback]

Tullprat fra ende til annen. Forbrytere blir selvsagt jakta på, og det er fullt lov å demonstrere i fred. Pøbelen demonstrerer derimot ikke i fred, men tyr til vold og hærverk for å presse politikerne til samarbeid.

8081541[/snapback]

Danske HA & Bandidos har "hus" spredt over hele Danmark, og finansierer seg med kriminalitet, men driter i politikk. De såkallte Bæsetterne/husokkupantene står ikke øverst på min favorittliste, men jeg anser utkastelsen fra det ene "Huset" de har hatt i 25 år, som ren provokasjon fra besteborgelige politikere. Det var helt unødvendig.

 

Bæsetterne/husokkupantene har vært en pain_in_the_ass for regjeringen fordi de demostrerer mot USA, mot Bush, mot irak-krigen, etc., derfor skulle de tas.

 

I Danmark er det lettere å åpne et horehus enn et reaksjonært ungdomshus...

8081698[/snapback]

 

Så lenge Bandidos KJØPER huset sitt, så er det fullstendig lovlig, om du da ikke kan bidra med bevis for at de er finansiert på ulovlig vis..?

Lenke til kommentar

Det blir sagt at disse ungdommene har lånt huset i over 20 år og pusset det opp og greier etterfulgt av at folk syntes det er fryktelig merkelig at de da ikke får beholde huset?

 

Hva pokker?

 

Om dere hadde lånt 10 millioner kroner over 20 år og kun dekket rentekostnaden (i teorien kan det sies å være det de Danske "blitzerne" har gjort ved at de har klart å holde bygningen på grunnmuren), hadde dere da blitt forbannet over at de rettmessige eierne av de 10 millionene hadde krevd pengene sine tilbake? Dere hadde blitt forbannet, sant?! Helt ærlige nå! Med en teoretisk rente på 5 % p.a. vil det bety 500.000 kr per år i 20 år som vil si at ved utløpet av år 20 ville dere ha betalt 10 millioner kroner i renter. "Ja" sier sosialistene. "Nå har de fått de 10 millionene sine, da blir det helt feil at vi skal betale 10 til!".

 

Sånne ting får meg til å ville storme kåken til nærmeste SVer, kaste ham på hue og ræva ut og ta både huset og Skodaen hans og beholde det i 20 år. Jeg kan pusse det delvis opp om det brenner, men der går grensa. Og i så tilfelle gir jeg det heller ikke tilbake etter de 20 åra..

Lenke til kommentar
Problemet er jo at dette i realiteten HAR skjedd.. i Sverige.. Ikke bare fra "okkuperte" hus, men også fra lovlig kjøpte hus.. Med hjelp av norske venstreradikale. Som nekter enhver høyreekstrem sin politiske frihet..  Det er vel dette de kaller demokrati...

 

Vist du leste posten min, så hadde du sett at eg ikkje hadde akseptert at miljøet dreiv med politisk terror. Det svenske nynazist miljøet har likvidert fagforenings medlemet Björn Söderberg. Dei har hatt bombeattentat mot ein journalist og hans sønn. Eg skal ikkje forsvare alt som norske venstreredikale har gjort i Svergie, for eg veit for lite om kva handlinger dei har begått. Men vist du rekner likvideringer og bombeattentat som politisk frihet så er eg for å nekte dei det ja.

Lenke til kommentar
Jeg finner det mer betenklig at man kan finansiere seg selv med narkosalg, vold, og prostitusjon, slik som danske HA og Bandidos, og slippe å bli slått med batonger fra opprørspoliti, mens personer som har en politisk ideologi blir forfulgt og massearrestert ved enhver demostrasjon.

 

Det danske kapitalistiske horesamfunnet aksepterer lettere reinspikka kjeltringer enn politiske idealister...

8081520[/snapback]

Tullprat fra ende til annen. Forbrytere blir selvsagt jakta på, og det er fullt lov å demonstrere i fred. Pøbelen demonstrerer derimot ikke i fred, men tyr til vold og hærverk for å presse politikerne til samarbeid.

8081541[/snapback]

Danske HA & Bandidos har "hus" spredt over hele Danmark, og finansierer seg med kriminalitet, men driter i politikk.

8081698[/snapback]

Har du noe faktagrunnlag for å si at dette er tilfelle og at det i så tilfelle skjer uten at styresmaktene gjør noe for å stoppe det?

 

Kan du begrunne hvorfor det er relevant til temaet i det hele tatt?

 

De såkallte Bæsetterne/husokkupantene står ikke øverst på min favorittliste, men jeg anser utkastelsen fra det ene "Huset" de har hatt i 25 år, som ren provokasjon fra besteborgelige politikere. Det var helt unødvendig.

 

Bæsetterne/husokkupantene har vært en pain_in_the_ass for regjeringen fordi de demostrerer mot USA, mot Bush, mot irak-krigen, etc., derfor skulle de tas.

 

I Danmark er det lettere å åpne et horehus enn et reaksjonært ungdomshus...

8081698[/snapback]

Det er lett å åpne et ungdomshus, hvis man gidder å betale det det koster slik alle andre må gjøre.

 

Ikke bør dem syte for mye, de har tross alt fått ha huset ulovlig i mer enn 20 år. De burde være taknmelige for det de faktisk har fått i stedet.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Ikke bør dem syte for mye, de har tross alt fått ha huset ulovlig i mer enn 20 år. De burde være taknmelige for det de faktisk har fått i stedet.

 

Dei har hatt huset lovlig i ca 20 år. Før ungdomene kom hadde huset stått tomt siden 50-talet.

 

Det hadde kanskje vert interesant å sjå på grunnen til at kommunen plutselig vil selge huset? Det kan ikkje ha noko å gjøre med at desse ungdomene er ein politisk opposisjon som har vert aktive i anti-globalisering og fredsbevegelsen? Rivingen av ungdomshuset har ikkje noko med at kommunen trenger pengene frå salget, men at dei ønsker å rive ned den kulturen som er rundt huset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...