Gå til innhold

Ødelagt skjerm på bærbar


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har vært uheldig med min bærbar-pc og skjermen har fått seg en smell midt på. Ingen veske lekker ut, men den har et svart, dødt, stjerneaktig "splatt"merke som er på størrelse med to 50-øringer...

 

Pc'n ble kjøpt på PSdata.no i desember 2005. Selv har jeg ingen forsikring, men mine foreldre har innbo- og reiseforsikring.

 

Noen som har peiling på hvordan jeg kan løse dette på billigst måte?

 

Takker for svar,

 

Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

jeg har vært uheldig med min bærbar-pc og skjermen har fått seg en smell midt på. Ingen veske lekker ut, men den har et svart, dødt, stjerneaktig "splatt"merke som er på størrelse med to 50-øringer...

 

Pc'n ble kjøpt på PSdata.no i desember 2005. Selv har jeg ingen forsikring, men mine foreldre har innbo- og reiseforsikring.

 

Noen som har peiling på hvordan jeg kan løse dette på billigst måte?

 

Takker for svar,

 

Eirik

8064718[/snapback]

ahhahah. hva har REISEFORSIKRING med pc'n din å gjøre! jeg ler

Lenke til kommentar

Du må holde et mørkt rituale neste fullmåne, alene i skogen og foran et stort bål, mens du messer hest: "Omfg, omfg, skjerm, skjerm, plix, plix" Deretter hiver du pc`n på bålet mens du så høyt du kan hyler noe helt uforståelig, river av deg alle klær og løper naken tilbake til sivilisasjonen. Om noen spør hva du driver med, så bare se rart på de og si: - Skjermen er snart fin! Femti-ørene skal bort! Jeg har ofret i natt og det vil skje...

 

Neida.

Ikke gjør det der.

Jeg vet ikke helt hva som lønner seg for deg å gjøre. Jeg er bare en smule overtrøtt.

Lenke til kommentar
ahhahah. hva har REISEFORSIKRING med pc'n din å gjøre! jeg ler

8064808[/snapback]

 

Tja, si det. Om det skjedde mens han tok med seg pc`n på kafe så kan han lett bruke reiseforsikring; slik gjelder når man er borte fra hjemmet. Spørsmålet er om det lønner seg med tanke på økt egenandel, pris på forsikringen e.l.

Lenke til kommentar
ahhahah. hva har REISEFORSIKRING med pc'n din å gjøre! jeg ler

8064808[/snapback]

 

Tja, si det. Om det skjedde mens han tok med seg pc`n på kafe så kan han lett bruke reiseforsikring; slik gjelder når man er borte fra hjemmet. Spørsmålet er om det lønner seg med tanke på økt egenandel, pris på forsikringen e.l.

8064854[/snapback]

hehe. ja kan godt hende :roll:

Lenke til kommentar

vet ikke hvordan reiseforsikringen håndterer dette men den innboforsikringen...selv med toppforsikring på en bærbar pc som er 2 år gammel tror jeg ikke du får meget igjen...det er sikkert 3000.- i egenandel og 20% fratrekk pr. år....så jeg tror ikke det blir meget igjen...

 

Lo favør har den beste innboforsikringen men selv der er ikke innboforsikringen verd papiret det er skrevet på når det gjelder teknologiske ting som data/tv og hifi...

 

 

Gega

Endret av Gega
Lenke til kommentar

Kontakt EET - hør hvor mye de skal ha for en ny skjerm. I de fleste tilfeller er skjermen så dyr at det ikke er lønnsomt.

 

Forsikringer er kun lønsomt å benytte om prisen på maskinen var svært høy til å starte med. Vet ikke helt hvordan de fleste forsikringselskap regner på det nå lenger, siden det er noen år siden jeg jobbet som servicetekniker, men et tap på minst 60 % av total ny kost vil være å forvente.

Lenke til kommentar
vet ikke hvordan reiseforsikringen håndterer dette men den innboforsikringen...selv  med toppforsikring på en bærbar pc som er 2 år gammel tror jeg ikke du får meget igjen...det er sikkert 3000.- i egenandel og 20% fratrekk pr. år....så jeg tror ikke det blir meget igjen...

Lo favør har den beste innboforsikringen men selv der er ikke innboforsikringen verd papiret det er skrevet på når det gjelder teknologiske ting som data/tv og hifi...

8065229[/snapback]

nå husker jeg ikke hvordan det var, me jeg lurer på om det var slik: dersom fratrekket er større enn egenandelen betales ikke egenandel. Uansett, min 3 år gamle pc ble grillet av lynet mens jeg ventet på at dell skulle sende ut nytt batteri pga batteritilbakekallingen (de ba om å ta ut batteriet snarest => bruke strøm fra nettet inntil det nye kom, forøvrig har det ikke har kommet ennå, bestilte i september...) Jeg fikk 70% av summen til ny pc i samme serie. Ikke verst for en 3 år gammel bærbar.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...