Gå til innhold

Tråden om solarium. OPPDATERT 28.01.08


Anbefalte innlegg

Hører mange bruker krem osv under soling. Er dette virkelig så nødvendig?

En annen ting, smøre på aloe vera etter soling? Det er vel å anbefale.

 

Har tatt sol noen ganger, men aldri jevnlig slik at jeg har fått farge. Hvor lenge bør jeg sole meg?

Jeg har mørk brunt hår, brune øyne og blir generelt rimelig brun på kroppen, i fjeset tar det litt lengre tid og jeg blir som oftest litt rød i kinna i tillegg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I går tok jeg solarium for første gang sammen med to kompiser. Dette fordi at jeg er veldig beik og nesten aldri blir brun på sommeren. Tenkte jeg kunne prøve å lage et slags grunnlag.

 

I går tok jeg 10,5 minutt i en sånn gul Wolff seng, er dette optimalt med tanke på tid og sengtype? hvor ofte bør jeg egentlig ta sol i starten og bør jeg ha på meg solkrem?

Lenke til kommentar
De hos Brun og Blid fungerer utmerket, om de ikke har uten bøyle, så bare knekk vekk bøyla :) Ellers kan det bli et hvitt parti på nesen, pga. bøyla.

Joda, fuktighetskrem funker da også, men du bør helst bruke det mens du ligger der

Skal man ta på fuktighetskremen før/mens man ligger i sola? Jeg pleier og dusje rett etter jeg har tatt sol, og deretter smurt på kremen over helekroppen! (nesten)

Bruker du en solkrem, så gir denne nok fuktighet, var det jeg mente. Ikke fuktighetskrem og solkrem.

 

AzureDragon: Nødvendig og nødvendig, men du bør det for best resultat, det har mange fordeler og koster lite/tar lite tid.

Lenke til kommentar

Jeg får nok ikke tid til å smøre på med noen krem.

Jeg går først inn i rommet, vasker sengen tar av jakke osv. Så går jeg ut, og slenger på mynter.

Så får jeg ét minutt! Ikke før jeg har tatt av meg klærne, har den starta.

Så hva gjør dere?

 

Men, er det så nødvendig med fuktighetskrem etter hvis jeg ikke har brukt solkrem/sololje , hva er effekten?

Lenke til kommentar
Jeg får nok ikke tid til å smøre på med noen krem.

Jeg går først inn i rommet, vasker sengen tar av jakke osv. Så går jeg ut, og slenger på mynter.

Så får jeg ét minutt! Ikke før jeg har tatt av meg klærne, har den starta.

Så hva gjør dere?

Legger på myntene, går inn, kler av meg, vasker senga, tørker den, smører meg inn, legger meg.

 

Hender den starter mens jeg smører meg, men 10 sekunder har så godt som ingenting å si

Lenke til kommentar

Folk tar jo ikke skade av å se en solbrun slank kar i bokseren i noen sekunder :laugh: Hva folk synes bryr jeg meg uansett ikke noe om. Snakka faktisk om det der med ei grei, moden vaskedame og så fleipa jeg at jeg hadde gått ut uten bokseren flere ganger. Sjukt forskrekka ho ble, før ho skjønte jeg kødda XD Spurte henne om det gikk ann å starte solariumet innenfra, men neida :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har tatt sol i 2 uker nå, ca. annenhver dag i rundt 16-23 min hver gang. Jeg har blitt tydelig brunere, men jeg lurte på om noen hadde en solariumskrem å annbefale slik at jeg blir brunere. Ikke en solkrem som har den effekten at jeg får mindre farge. Takker på forhånd! :)

 

I tillegg, så har jeg et annet spørsmål. Jeg, som mange andre, ligger naken i solariumet. Men jeg har merket etter all solingen så har jeg fått skille på rumpen. I Luxura sine senger, så ligger man jo på en flat "flate". Og det er det blitt brunt der rompa ligger inntill flaten. Mens rett oppfor, der med halebeinet er det mindre brunt, samt på sidene rundt rumpa som ikke ligger inntill solariumsflaten. Dette gjør at jeg har fått en ring rundt mesteparten av rumpa som er brun, mens det utforbi er mindre brunt. Så det har blitt et skille. Noen som har tips til hvordan jeg kan ligge/hva jeg kan gjøre for å slippe å få mer skille/fjerne det? Takk! :)

 

Jeg har foressten brun hud til vanlig, mørkebrunt hår og brune øyne. Blir veldig fort brun, men litt saktere i ansiktet. Får litt fregner og blir litt smårød i kinnene. Er vel en type 3 på Brun&Blid sine plakater, ut av 4 forskjellige typer.

Endret av artieboy
Lenke til kommentar

Ang. det skillet så jevner det seg litt ut etterhvert, men har egentlig samme problemet, i samme solseng. Du kunne jo evt. prøvd å ligge på siden? Aldri prøvd dette selv, men gjør du dette noen ganger på hver side, så vil det nok ordne seg. Husk også å løfte litt på kroppen med jevne mellomrom, slike hvite partier kan også bli verre netopp pga. dårlig blodsirkulasjon.

Ang. krem, så er Bikini Beach (TannyMax) ganske grei. Inneholder hemp. Du kunne prøvd noe med tingle også, om du er klar for det, men der har jeg ingen erfaringer.

Endret av deu
Lenke til kommentar
Ang. det skillet så jevner det seg litt ut etterhvert, men har egentlig samme problemet, i samme solseng. Du kunne jo evt. prøvd å ligge på siden? Aldri prøvd dette selv, men gjør du dette noen ganger på hver side, så vil det nok ordne seg. Husk også å løfte litt på kroppen med jevne mellomrom, slike hvite partier kan også bli verre netopp pga. dårlig blodsirkulasjon.

Ang. krem, så er Bikini Beach (TannyMax) ganske grei. Inneholder hemp. Du kunne prøvd noe med tingle også, om du er klar for det, men der har jeg ingen erfaringer.

 

Er det mulig å ligge på magen slik at hele rumpen er fri sånn at det ikke blir slike forskjeller? Har det jevnet seg ut hos deg?

 

Ang. Bikini Beach, hva gjør den? At man bare blir raskere brun etc? Den er ikke som solkrem som gjør at man blir senere brun? Leste at den har Bronze, som er en slags selvbruning som kan "smitte" av på klær og lignende? Er bare på jakt etter en krem som gjør at jeg blir fortere brun, ikke noe selvbruning i tillegg. Og hvilke erfaringer har du med denne kremen? :)

 

Så litt på http://www.solkremer.no/public.aspx?pageid...mp;Product=2409 også, vet du om den er bra?

Endret av artieboy
Lenke til kommentar

Den du linker til er ikke Bikini Beach, denne er: LINK. Er overpriset der da, du finner den i Brun & Blid automatene for ca. 140 kr +/-. Inneholder ikke solfaktor, nei. Hemp øker blodsirkulasjonen (bra på føtter, hender, trykkflater osv.), så solingen blir mer effektiv. Tingle, som fungerer på samme måten, er igjen mer belastende på huden og krever et relativt solid grunnlag, så ikke forveksle hemp med det. Tingen er at jeg ikke har noe langvarig erfaring med en annen krem enn den der (har prøvd andre også, men kun få ganger), så har kun grunnlag for å si noe om den, og jeg er fornøyd :) Eneste er at den har en temmelig sær lukt, lukter veldig godteri karamell, hehe, men ikke sånn kvalmende heller. Har brukt den siden dag 1 og har sola meg sånn ca. 20 ganger.

 

Ja, skal gå fint å ligge på magen ja. Er sterkere lysrør over enn under, så fordel der :) Sjekka nå og har litt skille på sidene ja, men har jevna seg ut. Synes solsenga skulle hatt 1 lysrør ekstra, på sidene, så den blir enda mer "omsluttende", rart det ikke er slik?! =S Men er en runding der korsryggen er, ja. Aldri lagt merke til før du gjorde meg oppmerksom på det, hehe. Da jeg starta med sol var jeg kritthvit der bokseren er, btw. Neste gang ligger vi på magen, se om det hjelper ^^ Apropos skille, anbefaler at du ligger med henda bak hodet noen ganger, for å få en jevn farge, ellers kan det se temmelig merkelig ut :p

Endret av deu
Lenke til kommentar
Den du linker til er ikke Bikini Beach, denne er: LINK. Er overpriset der da, du finner den i Brun & Blid automatene for ca. 140 kr +/-. Inneholder ikke solfaktor, nei. Hemp øker blodsirkulasjonen (bra på føtter, hender, trykkflater osv.), så solingen blir mer effektiv. Tingle, som fungerer på samme måten, er igjen mer belastende på huden og krever et relativt solid grunnlag, så ikke forveksle hemp med det. Tingen er at jeg ikke har noe langvarig erfaring med en annen krem enn den der (har prøvd andre også, men kun få ganger), så har kun grunnlag for å si noe om den, og jeg er fornøyd :) Eneste er at den har en temmelig sær lukt, lukter veldig godteri karamell, hehe, men ikke sånn kvalmende heller. Har brukt den siden dag 1 og har sola meg sånn ca. 20 ganger.

 

Ja, skal gå fint å ligge på magen ja. Er sterkere lysrør over enn under, så fordel der :) Sjekka nå og har litt skille på sidene ja, men har jevna seg ut. Synes solsenga skulle hatt 1 lysrør ekstra, på sidene, så den blir enda mer "omsluttende", rart det ikke er slik?! =S Men er en runding der korsryggen er, ja. Aldri lagt merke til før du gjorde meg oppmerksom på det, hehe. Da jeg starta med sol var jeg kritthvit der bokseren er, btw. Neste gang ligger vi på magen, se om det hjelper ^^ Apropos skille, anbefaler at du ligger med henda bak hodet noen ganger, for å få en jevn farge, ellers kan det se temmelig merkelig ut :p

 

Da skal jeg kjøpe Bikini Beach imorgen, så får vi prøve å ligge på magen : D

btw, på de gamle solsengene(de gule til wolff), så ligger man jo i en slags bue. Vil tro at det blir mer jevnt over alt i de sengene, enn i de nye til Luxura som er flate?

Lenke til kommentar

Erik :-): Deler det jeg kan :) Skulle likt å visst mer om hvilke kremer som er bra. Virker ikke som om det er så mange her som har testa en del. Vanskelig å teste også, kommer jo veldig ann på hudtype, grunnlag osv.

 

artieboy: Hmm, mulig, aldri testa Wolff sengene. Ettersom jeg har fått med meg, så er grunnen til at man får mer for hvert minutt, at strålingen er lavere, så man trenger flere minutter. Noen som vet dette 100% sikkert? =S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...