Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett i kun én time, så må jeg reboote! Hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg byttet internettleverandør fra Telenor til Tele2 for en uke siden, og etter det har alt vært kaos. Internett holder i nøyaktig en time (ned til minuttet!), og så fungerer det ikke. Hvis jeg prøver å Reparere, får jeg beskjed om at jeg ikke kan få ny IP addresse. Har prøvd tre forskjellige modem, og to forskjellige datamaskiner, med NØYAKTIG samme resultat. Har prøvd å restarte, resette og plugge ut/inn alle modemene, jeg har ingen router i mellom, og Tele2 hevder hardnakket at problemet ikke er fra deres side. Finnes det noen innstilling på datamaskinen jeg må forandre, som er der automatisk? Og forresten syns jeg det er rart, for mellom ca 23:00 og 03:00 på natta, fungerer det fint sammenhengende. Og noen ganger, på morgenen mellom ca 08:30 og 10:00, men ikke alltid. Syns det er rart at jeg skal ha ett eller annet problem noe sted som bare dukker opp på dagtid!

 

Jeg bruker Windows XP, med et D-Link DFE-530TX PCI nettverkskort (under en måned gammelt nettverkskort), og modemet mitt er for øyeblikket et Speedtouch 516i, men jeg har også et Speedtouch 510i. Da jeg først fikk internett, virket det ikke i det hele tatt, så Tele2's Kundeservice fikk meg først til å forandre noen innstillinger på 510i-modemet, det var visst noen innstillinger Telenor brukte som de ikke gjorde, og da kom jeg meg hvertfall på internett. Men å måtte restarte maskina hver eneste time går dårlig når jeg både jobber en del, og går på skole via nettet!

 

Blir fullstendig frustrert og fortvila over dette, for ikke å snakke om alle ekstra pengene det koster meg! Har ikke så veldig god peiling på data generelt, så vet ikke noe særlig mer om dataen min annet enn at den er helt ny (4 mnd gammel). Jeg er også redd for å bytte tilbake til Telenor, fordi da må jeg jo forandre ENDA mer, og tenk om det bare blir enda mere kluss?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekk om du har viurs, vært borti en del ganger at du får samme syntomen, siden det som skjer er at den åpner så mange til koblering. at modemt tryner/bloker deg. så når du booter er du unbana , og alt funker like bra i gjen, men akuratt like lenge.

 

annen ting er og ping routern/modem fra tele2, og en som pinge gatewayen. så en som pinger 195.159.0.100 .

 

hvis alt stopper på likt så er det pc'en din som kukker.

hvis bare får svar fra router så er det linja,

er det bare den som pinger 195.159.0.100 er det tele2 sin skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...