Gå til innhold

V.g elever i Hordaland får "gratis" bærbar pc


Dimanche

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke helt greien her, jeg.

Omtrent samtlige PCer i den prisklassen er 15.4" wide-PCer. Det står også at vi får med bæreveske. Skal vi virkelig dra på store, lavoppløste, tunge bærbare maskiner i (sannsynligvis) lavkvalitets-bærevesker i tre år?

 

Nei, blir nok til at jeg bruker 14"-ern min istedet. Om det er mulig.

Endret av marcen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi som bor i Rogaland har noe av det samme opplegget. Alle som begynner på vg1 må ha egen pc. Vi får tilbud på hp pcer via skulen. Vi kan velge mellom tre alternativ hvor den billigste er priset til 5000kr og den dyreste til 8400kr. Vi får Vista, Office, Norman, Clue og Adobe Reader med pcen, disse programmene får vi av fylkeskommunen.

Lenke til kommentar

Hmm, kanskje Kristin Halvorsen snart foreslår at dere elever skal skatte av denne maskinen? Det ville nesten vært på sin plass, siden de fleste av dere vil bruke den på fritiden til private gjøremål. Lurer på om jeg skal forseslå dette til henne. :)

 

Fylkeskommunene går forøvrig inn avtaler med leverandører. Disse avtalene legges ut på anbud og går til den leverandøren som kommer med det best tilpassede tilbudet. Dette påvirkes av pris, service, tilgjengelighet og mange andre faktorer. Dette varierer også fra de forskjellige fylkeskommunene.

Lenke til kommentar
Litt Off-Topic men... Ungdomskort på bussen koster 330,-.

Altså kan jeg kjøre så mye buss jeg bare vil for kr 330 i mnd?  :D

9179686[/snapback]

 

Så mye buss og båt du vil, så lenge det er i Hordaland ;)

 

Edit: Du må forøvrig ikke være 16 fant jeg ut, så lenge du går på vg så får du ungdomskort :)

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...