Gå til innhold

MS' sikkerhet - hvordan få gratis Vista på fem min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venn er Vista pirat. (Jeg er ikke :innocent:). I dag var han hos meg, og vi tenkte vi skulle prøve noe nytt. Han ringte MS supporttelefon og sa at han hadde hatt et harddiskkræsj, og måtte reinstallere Vista. Når han skulle aktivere, fikk han beskjed om at nøkkelen "var i bruk" sa han. Microsoft beklaget på sitt sterkeste, og ba han holde linjen. Et par minutter etterpå fikk han en ny CD key til Vista Ultimate. "Takk for hjelpen", sa han og la på. Så aktiverte han sin pirat Ultimate. Og gjett hva? JADDA, den funket som bare faen.

Resultat = Jeg betalte i dyre dommer for Vista, og han tok en tlf. til MS og fikk gratis. Hva er dette for noe?! Har også lest om flere som har gjort dette (bla. på dhem0n001d)

:dontgetit::dontgetit:

Jeg oppfordrer selvfølgelig ingen til å gjøre dette.

loathsome+

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det hørtes svært suspekt ut. Vet du at samtalen gikk slik, eller er det noe han fortalte deg?

Som IT tekniker har eg selv vært i kontakt med Microsoft flere ganger angående "ugyldige" lisenser som ikke blir aktivert. Enkelte av disse tilfellene har det vært så og si umulig å få aktivert og godkjent en gyldig, ny og ubrukt lisens, til og med via telefon.

Det er ikke meningen å rakke ned på noen, men at det skal være så enkelt å kontakte microsoft for å få en gyldig aktiverinsnøkkel tviler er sterkt på. Men eg vil gjerne følge med på tråden :)

Skrevet

Jeg vet ikke nøyaktig hvordan samtalen gikk, men jeg var i samme rom og kan bekrefte at han fikk en gyldig aktiveringsnøkkel. Fant også en forumtråd på en ulovlig side ang. dette, og det var det flere som hadde gjort det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...