Gå til innhold

Burde jeg kjøpe Final Fantasy XII?


elbeem

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har lenge hatt lyst til å prøve Final Fantasy, men jeg har aldri fått kjøpt noen av spillene. Jeg har noen spørsmål her, svar på de du ønsker. :p

 

Mister jeg mye av gleden ved å spille det nyeste spillet uten å ha spilt noen av de andre spillene i serien? Har serien en historie som jeg bør kunne før jeg spiller det nyeste spillet? Hvis jeg kjøper FFXII og finner ut at jeg vil spille de andre spillene i serien også, mister jeg noe av gleden ved å spille de i.o.m. at jeg allerede har spilt FFXII? Er det eventuelt noen spill i serien som er viktigere for seriens historie enn andre?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løp og kjøp sier jeg. Det er en selvstendig historie med nye hovedpersoner. Det eneste jeg vet er fra tidligere Final Fantasy spill er verden det foregår i (er fra Final Fantasy Tactics på GBA mener jeg).

 

Det eneste jeg ser som potensielt problem er at combat'en i Final Fantasy XII er såpass annerledes enn i de tidligere spillene at hvis du prøver et eldre spill vil det føles litt rart i begynnelsen. Jeg foretrekker helt klart combat'en i Final Fantasy XII og vil ha vanskelig med å gå tilbake til de gamle med sin random encounters og ren tur baserte combat.

Lenke til kommentar

Så du sier at om jeg spiller FFXII nå, og f.eks. FFVII senere så vil jeg ikke merke noe til at jeg går bakover i serien historisk sett? Isåfall blir det Final Fantasy på meg. Det var bare det som stoppet meg fra å kjøpe FFXII, jeg hadde ikke lyst til å spille 11 spill først. :p

 

Takker. :)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har lenge hatt lyst til å prøve Final Fantasy, men jeg har aldri fått kjøpt noen av spillene. Jeg har noen spørsmål her, svar på de du ønsker. :p

 

Mister jeg mye av gleden ved å spille det nyeste spillet uten å ha spilt noen av de andre spillene i serien? Har serien en historie som jeg bør kunne før jeg spiller det nyeste spillet? Hvis jeg kjøper FFXII og finner ut at jeg vil spille de andre spillene i serien også, mister jeg noe av gleden ved å spille de i.o.m. at jeg allerede har spilt FFXII? Er det eventuelt noen spill i serien som er viktigere for seriens historie enn andre?

 

Takker for svar!

8044727[/snapback]

Ja du burde absolutt kjøpe det. Selvom jeg bare har spilt det i tre timer, er det virkelig lovende. Har ikke noe å si at du spiller 12 før de andre spillene :thumbup:

Endret av master_al
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...