Gå til innhold

WordPerfect Lightning sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønte det etterhvert. :)

 

Jeg hater det nye grensesnittet, det er helt ubrukelig i forhold til hvordan jeg bruker programmet. Det betyr ikke at ikke andre kan mene noe annet, og jeg vet at svært mange elsker det.

 

Men nå var nå de spørsmålene ikke rettet mot mine innlegg, de var rettet mot et annet innlegg, og de hadde heller ikke noe med Words bruk av stiler å gjøre. Derfor hoppet jeg over å svare. :)

 

Angående sortering finnes det på Home-taben i Word 2007.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
Hvorfor er 10% av markedet en dårlig investering? Hvor mange titalls millioner utgjør disse brukerne igjen? Jeg tror ikke Sun hadde lagd multiplattformprogramvare hvis de ikke tjener penger på det nå.

8052771[/snapback]

10% av markedet er ingen dårlig investering, problemet er at de siste %ene her ikke er en entydig masse, dvs de deles av flere aktører. Nå er også 10% ett tall jeg plukket ut, aner ikke hva den faktiske markedsandelen til Windows er, muligens den er enda høyere. Det nytter heller ikke å satse på en del av markedet dersom brukerne ikke er villige til å betale, f.eks tror jeg man skal arbeide hardt for å få Linux brukere til å betale for software.

 

Dersom du sikter til Java, så er vel det litt spesielt, tror neppe du hadde fått mange til å bruke en java besert tekstbehandler? Og såvidt jeg vet, så tar ikke Sun ansvaret for at alle forskjellige OS plattformer er Javakomaptible, det blir i stor grad overlatt til andre, dvs med unntak av Windows. De hjelper sikkert til, men da er det garantert penger involvert :) Og når vi snakker om software for bedriftmarkedet, så er det ett helt annet brett med andre takster og dermed inntjeningsmuligheter.

 

Opera er vel også ett selskap som satser på flere plattformer, men jeg tror nok det er en viss forskjell på en nettleser og en tekstbehandler(som det her er snakk om).

Lenke til kommentar

Sun lager Java for minst 4 plattformer - Windows, Mac, Linux og Solaris. Sun har en kontorpakke, OpenOffice og StarOffice hvor sistnevnte koster penger og som fungerer i de samme plattformene.

 

Hvorfor er det i utgangspunktet vanskeligere å porte en kontorpakke i forhold til en nettleser? Jeg regner med at man ikke bruker VB.Net til å utvikle kontorpakker heller.

 

Så meg vidt bekjent betaler ikke Windowsbrukere for ting man ikke trenger å betale for heller.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Så meg vidt bekjent betaler ikke Windowsbrukere for ting man ikke trenger å betale for heller.

8059138[/snapback]

Nei, men man har ett større potensielt marked(si at 1/10 brukere velger WP saken). Linux bruker er for å si det på en fin måte en mer "bevisst" gruppe av PC brukere og jeg tror vel at det er usannsynlig at de vil betale for noe de kan få gratis. Vi snakker slik jeg forstår ikke om en fullstendig kontorpakke, dvs alla MS Office eller Openoffice.

 

Tror ikke SUN leverer Java til OSX, trodde det var noe Apple måtte fikse selv. Dvs nå kan de vel sikkert bare porte Solaris eller Linux versjonen til å funke i BSD da. SUN har også andre motiv til å levere Java/Openoffice til flere plattformer ettersom de selger både OS og ferige maskiner, dvs de kan kanskje forsvare å bruke ressurser på dette.

 

Jeg aner ikke hvordan Corel har utviklet WP lightning, poenget mitt er ikke annet enn at jeg forstår måten de har valgt å bruke ressursene på dersom målet er å tjene penger på privatmarkedet etterhvert med minst mulig investering fra deres side. Du skal heller ikke se bortifra at de kommer med flere versjoner etterhvert dersom dette blir ett populært produkt.

Lenke til kommentar
Java er ikke åpen kildekode, så noe må også gjøres fra SUN sin side.

8059636[/snapback]

fra engelsk wikipedia om JAVA:

Sun announced in JavaOne 2006 that Java would become Open Source,[10] and on October 25, 2006, at the Oracle OpenWorld conference, Jonathan Schwartz said that Sun was set to announce the open-sourcing of the core Java Platform within 30 to 60 days. [11]

 

Sun made the standard edition Java HotSpot virtual machine and compiler Free software under the GPL on November 13, 2006,[12] with a promise that the rest of the JDK (which includes the JRE) will be placed under the GPL by March 2007 ("except for a few components that Sun does not have the right to publish in source form under the GPL"). According to Richard Stallman, this means an end to the Java trap. Mark Shuttleworth called the initial press announcement, "A real milestone for the free software community". [3] [13]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...