Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen stopper opp i spill


Anbefalte innlegg

Har et lite problem, når jeg spiller f.eks Company of Heroes plutselig begynner pcen å hakke noe sinnsykt og det kommer bare drrrrrrrr lyd ifra høytallerne og fps synker til 0-1.. Selv om jeg avslutter spillet jeg drev av med merker jeg at det er håpløst å se video og div i windows.. Må restarte pcen for å få det bra igjen.

 

Dette gjelder alltså de fleste spill. Og det skjer kun når man spiller ikke i windows, men blir ikke bra før restart.

 

Har ingen ovrklokk av skjermkortet men kjører cpuen på 3 ghz.

-ASUS P5W DH Deluxe

-Intel Core2Duo T6600

-Point Of View 8800GTS

-OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch. 4.5.4.15

-OCZ ModStream strømforsyning 520W

-Samsung SyncMaster 960BF

 

Har oppdatert hovedkorte bios og skjermkort driverne og kjører win xp pro med alle oppdateringene. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk CPU-temperaturen i BIOS.

Hvis den er for høy, kan det hende at pcen throttler seg ned for å ikke bli for varm.

8042465[/snapback]

 

cpu tempen viser i bios 35 grader

Men hvis tempraturen blir for høy går vifta mye fortere, dette hører man veldig gått og det har ikke skjedd mens jeg har den på 3ghz.

Lenke til kommentar
Og oppdaterte chipset-drivere er installert?

8043372[/snapback]

 

hva med rein-installasjon? hvis du ikke har gjort det på et par mnd er det viktig og få gjort dette så snart du kan så du kan utelukke installasjons-problemer...

 

jeg anbefaler deg og kjøpe en ekstern hdd til back av alle dine filer sånn at du kan foreta en reinstallasjon av systemet ditt...

 

jeg skal snart også gjøre dette...

 

 

men litt off topic...

 

vet noen og en produktnøkkels-finner for og lokalisere nøkkelen man tatsa inn i installasjonen? for jeg har en cd men ingen gjenopprettings-cd har bare en brent som jeg har fått låne...

 

men jeg ahr desverre ikke nøkkelen og siste mulighet er da en xp-serial finder av noe slag er det noen som vet om en som funker så send meg en pm!

 

\Daniel

Lenke til kommentar

Kort fortalt er chipset-driverne er software som Windows bruker for å kunne benytte komponenter du har i PC-en din, slik som skjermkort, lydkort osv. Du trenger selvsagt skjermkort-drivere og lydkort-drivere i tillegg, men hvis du IKKE har lagt inn chipset-drivere, vil f.eks. Windows ha problemer med å skjønne hvordan det i det hele tatt skal "få tak i" skjermkortet.

 

Mao:

Først installer chipset-drivere, deretter drivere for skjermkort (og eventuelle andre tilleggskort).

Lenke til kommentar
Kort fortalt er chipset-driverne er software som Windows bruker for å kunne benytte komponenter du har i PC-en din, slik som skjermkort, lydkort osv. Du trenger selvsagt skjermkort-drivere og lydkort-drivere i tillegg, men hvis du IKKE har lagt inn chipset-drivere, vil f.eks. Windows ha problemer med å skjønne hvordan det i det hele tatt skal "få tak i" skjermkortet.

 

Mao:

Først installer chipset-drivere, deretter drivere for skjermkort (og eventuelle andre tilleggskort).

8043820[/snapback]

Joda har lagt inn drivere til allt, driver av å laster ned nyeste nå til f.eks ethern kontroller, lydkort os.. Får se om det hjelper :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...