Gå til innhold

BSD/UnixBrennerprogram til FreeBSD ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Finnes det noen brennerprogrammer ala Nero til Freebsd? Har lest litt på freebsd.org, men har ikke klart å komme frem til noe konkret der..

mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, k3b fungerer i FreeBSD. k3b ligger i /usr/ports/sysutils/k3b. Men det må gjøres en del innstillinger. Har man en IDE/SATA-brenner må kjernen ha støtte for atapicam. Hvordan man får til denne støtten kan man lese om i FreeBSD Handbook. Dessuten, det er viktig at du leser pkg-message i /usr/ports/sysutils/k3b. Der står det en del ting du må gjøre for at k3b skal fungere skikkelig i FreeBSD.

Skrevet

fant ut at k3b var litt vanskelig å få til å fungere ja.. nå er jeg langt ifra noen überhaxxor, så jeg ser litt svart på det :p Før fikk jeg til "mount /cdrom" men nå får jeg en input/output error.

Skrevet
fant ut at k3b var litt vanskelig å få til å fungere ja.. nå er jeg langt ifra noen überhaxxor, så jeg ser litt svart på det :p Før fikk jeg til "mount /cdrom"  men nå får jeg en input/output error.

8050263[/snapback]

Du må følge det som står i pkg-message slavisk. Da jeg gjorde det, fikk jeg k3b til å fungere. Men skal du brenne, må du prøve å kjøre k3b som root. Har ikke funnet noen workaround, men når jeg får tid, skal jeg prøve å sette meg ned og prøve. Prøv å sette opp /etc/sudoers. Det kan være at det vil hjelpe, slik at du slipper å måtte logge deg inn som root for at k3b skal fungere skikkelig.

Skrevet (endret)
fant ut at k3b var litt vanskelig å få til å fungere ja.. nå er jeg langt ifra noen überhaxxor, så jeg ser litt svart på det :p Før fikk jeg til "mount /cdrom"  men nå får jeg en input/output error.

8050263[/snapback]

Du må følge det som står i pkg-message slavisk. Da jeg gjorde det, fikk jeg k3b til å fungere. Men skal du brenne, må du prøve å kjøre k3b som root. Har ikke funnet noen workaround, men når jeg får tid, skal jeg prøve å sette meg ned og prøve. Prøv å sette opp /etc/sudoers. Det kan være at det vil hjelpe, slik at du slipper å måtte logge deg inn som root for at k3b skal fungere skikkelig.

8052151[/snapback]

Nå har jeg gjort som det sto i håndboka angåedene å legge til ATAPI/Cam driver og alt ser likens ut som i eksempelet. Men jeg får error fremdeles.

[root@kingcamel ~]# mount -t cd9660 /dev/cd0 /mnt

mount_cd9660: /dev/cd0: Input/output error

hva kan det være som kan for den erroren der? Den var kom ikke før jeg la inn k3b

Endret av KingCamel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...