Gå til innhold

går det å spille forskjellig lyder i 2 høytalere

Anbefalte innlegg

Skrevet

HEI

går det å spille forskjellig lyder i 2 høytalere?

jeg har 2 lyd uttak på pcen (fremme og bak). kan jeg spille musikk i høytalerne bak mens jeg spiller cs? alså i headsete(som er koblet i fremme) hører jeg lydene fra cs. og i høytalerne(som er koblet til bak hører jeg musikk?

vanskelig å forklare men jeg håper du skjønner.

TAKK

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert ikke umulig, men tror du må ha over gjennomsnittet datakunnskaper for å fikse til det.

Kan jo kjøre MP3-spiller på ene høyttalersettet og PCen på det andre da.

Skrevet
HEI

går det å spille forskjellig lyder i 2 høytalere?

jeg har 2 lyd uttak på pcen (fremme og bak). kan jeg spille musikk i høytalerne bak mens jeg spiller cs? alså i headsete(som er koblet i fremme) hører jeg lydene fra cs. og i høytalerne(som er koblet til bak hører jeg musikk?

vanskelig å forklare men jeg håper du skjønner.

TAKK

8036874[/snapback]

Nei det kan du ikke.

Skrevet

Normalt sett vil ikke dette gå. Lydkortet må i så fall ha to separate prosessorer som behandler lyden til hver sin utgang.

Har du derimot både integrert lydkort og et ekstra i PCI-porten skal dette la seg gjøre, men regn med litt frustrasjon og fikling.

Skrevet
Normalt sett vil ikke dette gå. Lydkortet må i så fall ha to separate prosessorer som behandler lyden til hver sin utgang.

Har du derimot både integrert lydkort og et ekstra i PCI-porten skal dette la seg gjøre, men regn med litt frustrasjon og fikling.

8045553[/snapback]

Hvordan vil man da styre hvilken lydkilde som brukes hvor?

Humm, det er kanskje noen slike styringsmuligheter i windows, der man velger lydkilder?

Skrevet (endret)

Det mange tilsynelatende ikke forstår er at lydutgangene i front er bare en forlengelse av lydutgangene bak PC'en. Dette vil si at at det er 2 sett med utganger for ett lydkort.

Denne forlengelsen gjøres som oftest med en vanlig kabel inni kabinettet som kobles enten til PCI-lydkortet eller til hovedkortet.

Men om man har 2 lydkort kan man koble fronten til ett lydkort, og la det andre bare være. Da vil man kunne bruke lydutgangene bak til en ting, og lydutgangene i front til noe helt annet.

Endret av skag1
Skrevet
Det mange tilsynelatende ikke forstår er at lydutgangene i front er bare en forlengelse av lydutgangene bak PC'en. Dette vil si at at det er 2 sett med utganger for ett lydkort.

Denne forlengelsen gjøres som oftest med en vanlig kabel inni kabinettet som kobles enten til PCI-lydkortet eller til hovedkortet.

Men om man har 2 lydkort kan man koble fronten til ett lydkort, og la det andre bare være. Da vil man kunne bruke lydutgangene bak til en ting, og lydutgangene i front til noe helt annet.

8054554[/snapback]

Jeg sliter forsatt litt med å forstå hvordan man styrer dette. Har fortsatt ikke sett et spill/medieavspiller/nettradio som lar meg velge hvilket kort jegvil sende lyden ut gjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...